חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
משחקים

מחלקת הדרכה

נושא: אמונה
סוג פעילות: משחק
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, עמוקה, קלילה, שבת

טלפון שבור

מהלך המשחק:

הקבוצה יושבת במעגל. מבקשים מחניך לבחור מילה ארוכה או משפט וללחוש באוזן שכנו. כך עוברת המילה עד שמגיעה לאחרון במעגל ואז בודקים אם הגיעה המילה הנכונה.

 

מה אפשר ללמוד מהמשחק?

יש לבחור רעיון אחד לכל פעולה, חשוב לגוון.

  1. גדולתה של התורה שבעל פה – יש לנו קושי להעביר מילה אחת מבלי להתבלבל, ולעומת זאת תורה שלמה שעברה מדורי דורות כמעט ללא שינוי! *
  2. חשיבות ההקשבה – במשחק התברר שאם לא נקשיב זה לזה לא נצליח להעביר כמו שצריך את המילה. בחיים, אם לא נקשיב, אנו יכולים כלל לא להבין מה ביקשו מאיתנו, מה מפריע או למה בכלל התכוונו הסובבים אותנו.
  3. לפני שאני מאמין לשמועה, חשוב לבדוק האם היא אכן נכונה. במשחק ראינו שהמילה שמגיעה לסוף כבר שונה לגמרי מהמילה שנאמרה בהתחלה…

*הרחבה למדריך המשקיען

התורה שבעל פה עברה מדור לדור, בטווח של אלפי שנים, התגלגלה בגלויות שונות ובתקופות ללא אמצעים אלקטרוניים ובכל זאת נשמרו מסורות זהות כמעט לחלוטין בין כל העדות!

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

כשאני פוגש עני (פעולה)

פעולה עוסקת במצוות.
התחושות והרגשות הנלוות לעוני וקיומה של התופעה בתוך כל חברה.
פעולה מס' 2 בנושא: העוני.

היש ‘נבל ברשות התורה’?

קטע עוסק בקדושה.
הדברים נכתבו ע"י הרב חנן פורת זצ"ל בעלון "מעט מן האור" פ' קדושים תשס"ה,
והאמירה הנוקבת שיוצאת מהם נוגעת בנו ובמשנתנו שצועקת: תורת חיים בעז! =ללא היתרים דחוקים…

דילוג לתוכן