חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: ארץ ישראל
סוג פעילות: משחק
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, עמוקה, קלילה, שבת

קונטקט

מהלך המשחק:

בוחרים מילה (רצוי ארוכה) ואומרים לחניכים את האות הראשונה. על מנת להשיג אותיות נוספות על
החניכים למצוא מילים המתחילות באות זו (לא לומר אותן בקול) ולתת ביניהם הגדרות למילים.
אם חניך חושב שהוא יודע פירוש של הגדרה מסויימת הוא אומר לחניך שנתן את ההגדרה "קונטקט!"
ואז יחד הם סופרים 1, 2, 3 ואומרים את המילה. אם הם אכן חשבו על אותה המילה ואמרו אותה יחד,
נותנים להם את האות השנייה של המילה. בשלב הבא עליהם למצוא מילים שמתחילות באות הראשונה והשנייה
כאשר מטרתם לגלות את המילה.
  • דוגמא למהלך משחק:
    המדריך חשב על המילה "אנדרלמוסיה" ואמר לחניכים "א'". אחד החניכים חשב על המילה "ארון"
    ואמר בקול "שמים בו בגדים" חניך שני הבין שמדובר ב"ארון" ואומר "קונטקט!" יחד הם סופרים עד 3 ואומרים "ארון".
    המדריך נותן אות שיניה "נ'". חניך שלישי חשב על "אנמיה" ואמר "מחלה שנגרמת מחוסר ברזל בדם".
    חניך אחר אמר "קונטקט!" והנה הם זכאים לקבל אות נוספת.

הערה: אם המדריך מנחש הגדרה מסויימת הוא יכול להגיד את המילה בקול רם וכך יקלקל לחניכים וימנע מהם לקבל אותיות נוספות.

לתשומת לב: לא להבהל מהאורך של המשחק, משחק ממש כיפי!

 

מה אפשר ללמוד מהמשחק:
  1. חשיבות הבירור – עד כמה חשוב ללמוד ולדעת ולהבין, לא להדחיק אם יש לנו שאלות, לא להסתיר,
    אלא להפך לחקור ולבדוק. לא תמיד זה קל, זה לוקח זמן רב, זה עניין של תהליך. עוד חלק של תשובה מתגלה ועוד אחד,
    עד שבסופו של דבר כל התשובה מתגלה. (כך גם במשחק. לאט,לאט נחשפת עוד אות ועוד אחת).
  2. דרכה של הגאולה – קמעא קמעא, כשכל אחד מהעם תורם לתהליך הגאולה. "ר' חייא בר אבא ורבי שמעון בן חלפתא
    היו מהלכין בבקעת ארבל וראו איילת השחר. אמר לו ר' חייא: כך היא גאולתן של ישראל, בתחילה קמעא קמעא,
    כל מה שהיא הולכת, היא רבה והולכת." (כך במשחק המילה נחשפת לאט לאט כשכל אחד תורם לתהליך).

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

איש מוזר

קטע עוסק באהבת ארץ ישראל.
וארץ ישראל שייכת לעם ישראל

יחודו של אדם (פעולה)

פעולה זו נועדה ללגרום לחניכים להבין ששוני הוא לא פגם ,
כל אחד מיוחד בדבר אחר וטוב שכך.

דילוג לתוכן