חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ילדה עולה במדרגות

תמה בולביק, סניף מצפה רמון

נושא: אחריות
סוג פעילות: זוםפעולה
מתאים לגיל: נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

בוחרים מכוחה של רחל אמנו (פעולה)

מטרות

החניכים יבינו שהבחירות שהם עושים הן מה שמובילות את חייהם, ובידיהם הבחירה לטוב ולרע.

 

עזרים
  • למשחק הכרטיסיות- דפים 'בוחר', 'לא בוחר', נתונים לבחירה.
  • למשחק הסיטואציות- כרטיסיות של סיטואציות, כרטיסיות של תגובות.
לפעולה בזום:
  • מסמך וורד / מצגת  ובו:
    • דף / שיקופית 1-  שתי כותרות אחת ליד השניה- בוחר, לא בוחר.  ותיבות טקסט (אוהב, שונא, חברים, אחים, להיות חרוץ וכדו'..)
    • דף/ שיקופית 2- עיגול

שלב א'

כרטיסיות:

כל חניך מקבל כרטיסייה עם נתון כלשהו בחייה. (לכעוס, אחים, לאהוב, להיות יפה, חברים וכו') שמים על הרצפה שני דפים. על הראשון כתוב בוחר ועל השני כתוב לא בוחר. כל חניך מניח את הפתק מתחת לדפים. אם זה נתון לבחירתו אז בבוחר וכן ההפך.

בפעולה בזום- המדריך ישתף את המסך עם הדף הראשון/שיקופית ראשונה ויציג את אחת הכרטיסיות/תיבות טקסט ויבחר חניך שיגיד היכן להניח את הכרטיסיה- תיבת טקסט.

 

שלב ב'

משחק המעגל:

המדריך יתחום שטח ויאמר לחניכים לעמוד על נקודה במרכז המעגל. לאחר מכן, החניכים יצטרכו ללכת איך שהם רוצים בתוך השטח התחום. כל חניך ילך בצורה אחרת לכיוון אחר.

 

בפעולה בזום- המדריך ישתף את הדף/שיקופית השניה, עם העיגול, וכל חניך יבחר  לעצמו צבע וסוג קו ויסמן קו ממרכז המעגל להיכן שרוצה.

 

שלב ג' 

משחק סיטואציות:

המדריך יקריא כל מיני סיטואציות (לדוג'- אחותי לקחה לי את הבגד שבדיוק היום תכננתי ללבוש, יש לי ש"ב שאני חייב להגיש למחר ואין לי כח לעשות אותם וכו')

כל חניך יקבל פתקים עם כל מיני תגובות (לדוג'- "איזה עצבים!" "אוף! נמאס לי מזה כבר!" וכו')

המדריך יקריא את הסיטואציה וכל חניך ירים את הפתק עם התגובה המתאימה לדעתו.

בפעולה בזום המדריך יגיד לחניכים איזו תגובה מסמל כל אייקון (לייק, כפיים וכו'..) והחניכים יצטרכו להגיב לכל סיטואציה.

 

 שלב ד'

המדריך יקריא את הקטע על רחל אימנו של הרב יוני לביא- "מחשבות על רחל". (נספח)

 

 

לסיכום

חייה של רחל אימנו היו חיים קשים, אך רצופים בבחירות שהובילו לטוב: אביה לבן- היה רמאי גדול ועובד ע"ז, אולם רחל פיתחה בתוכה מידות שהפוכות למידותיו של אביה ושל כל החברה בה היא גדלה. כאשר הגיע יעקוב וביקש להינשא לה- לבן התנה זאת בעבודה של שבע שנים. בתום שבעת השנים לבן הרמאי החליט שלאה תינשא ליעקב במקום רחל. רחל ויעקב הכינו סימנים שבעזרתם יוכל יעקוב לדעת בחתונה אם אכן הביאו לו את רחל או לאה. בסוף, רחל בחרה לגלות ללאה את הסימנים כדי לא לביישה, ובכך וויתרה על נישואיה עם אהוב ליבה יעקוב (היא לא ידעה שתתחתן איתו אחר כך…) כאשר ברחו מבית לבן- בחרה רחל להפסיק את העבודה הזרה שלבן עבד, ולקחה איתה התרפים.

כל אדם גדל בסביבה מסוימת עם נתונים מסוימים שאותם לא יוכל לשנות. אך נתונה בידיו הבחירה החופשית איך לפעול עם כל זה. אל לנו להאשים את הסביבה החיצונית ולברוח מהאחריות. הבחירה תמיד בידינו.

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

לא ממשיכים בשגרה

לימוד על הציפייה לבית המקדש. האם אנחנו דורשים את בית המקדש, או מעדיפים להישאר במצב המוכר שלנו?

אני האמיתי

מקור עוסק בבניין האישיות.
פעם היה בחור צעיר, שהיה נוהג לשוחח עם אחרים כשהראש שלו מוטה מעט הצידה, משום שפעם מישהו אמר לו, שהפרופיל שלו דומה לזה של שחקן מפורסם… רוב האנשים לא חשבו שיש לו פרופיל של שחקן, אלא שהתרופף לו אחד הברגים בראש.

דילוג לתוכן