תמה בולביק, סניף מצפה רמון

נושא: אחריות
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: קלילה

בוחרים מכוחה של רחל אמנו (פעולה)

מתאים ל: שבת, יום חול


 


 


עמודים נוספים שיכולים לעניין אותך:


לצאת מהשבי של עצמי- אל עצמי



רחל אמנו (פעולה)


 


 


 


 



החניכים יבינו שהבחירות שהם עושים הן מה שמובילות את חייהם, ובידיהם הבחירה לטוב ולרע.


 


 





  • למשחק הכרטיסיות- דפים 'בוחר', 'לא בוחר', נתונים לבחירה.


  • למשחק הסיטואציות- כרטיסיות של סיטואציות, כרטיסיות של תגובות.

 


 


לפעולה בזום:




  • מצגת / מסמך וורד ובו:



    • דף / שיקופית 1-  שתי כותרות אחת ליד השני בוחר, לא בוחר.  ותיבות טקסט (אוהב, שונא, חברים, אחים, להיות חרוץ וכדו'..)


    • דף/ שיקופית 2- עיגול

 



כרטיסיות:


כל חניך מקבל כרטיסייה עם נתון כלשהו בחייה. (לכעוס, אחים, לאהוב, להיות יפה, חברים וכו') שמים על הרצפה שני דפים. על הראשון כתוב בוחר ועל השני כתוב לא בוחר. כל חניך מניח את הפתק מתחת לדפים. אם זה נתון לבחירתו אז בבוחר וכן ההפך.


 


 


בפעולה בזום- המדריך ישתף את המסך עם הדף הראשון/שיקופית ראשונה ויציג את אחת הכרטיסיות/תיבות טקסט ויבחר חניך שיגיד היכן להניח את הכרטיסיה- תיבת טקסט.


 


 




משחק המעגל:


המדריך יתחום שטח ויאמר לחניכים לעמוד על נקודה במרכז המעגל. לאחר מכן, החניכים יצטרכו ללכת איך שהם רוצים בתוך השטח התחום. כל חניך ילך בצורה אחרת לכיוון אחר.


 


 


בפעולה בזום- המדריך ישתף את הדף/שיקופית השניה, עם העיגול, וכל חניך יבחר  לעצמו צבע וסוג קו ויסמן קו ממרכז המעגל להיכן שרוצה.


 


 


 

משחק סיטואציות:


המדריך יקריא כל מיני סיטואציות (לדוג'- אחותי לקחה לי את הבגד שבדיוק היום תכננתי ללבושיש לי ש"ב שאני חייב להגיש למחר ואין לי כח לעשות אותם וכו')


כל חניך יקבל פתקים עם כל מיני תגובות (לדוג'- "איזה עצבים!" "אוף! נמאס לי מזה כבר! וכו')


המדריך יקריא את הסיטואציה וכל חניך ירים את הפתק עם התגובה המתאימה לדעתו.


 


 


בפעולה בזום המדריך יגיד לחניכים איזו תגובה מסמל כל אייקון (לייק, כפיים וכו'..) והחניכים יצטרכו להגיב לכל סיטואציה.


 


 


 


 



המדריך יקריא את הקטע על רחל אימנו של הרב יוני לביא- "מחשבות על רחל". (נספח)


 


 



חייה של רחל אימנו היו חיים קשים, אך רצופים בבחירות שהובילו לטוב: אביה לבן- היה רמאי גדול ועובד ע"ז, אולם רחל פיתחה בתוכה מידות שהפוכות למידותיו של אביה ושל כל החברה בה היא גדלה. כאשר הגיע יעקוב וביקש להינשא לה- לבן התנה זאת בעבודה של שבע שנים. בתום שבעת השנים לבן הרמאי החליט שלאה תינשא ליעקב במקום רחל. רחל ויעקב הכינו סימנים שבעזרתם יוכל יעקוב לדעת בחתונה אם אכן הביאו לו את רחל או לאה. בסוף, רחל בחרה לגלות ללאה את הסימנים כדי לא לביישה, ובכך וויתרה על נישואיה עם אהוב ליבה יעקוב (היא לא ידעה שתתחתן איתו אחר כך…) כאשר ברחו מבית לבן- בחרה רחל להפסיק את העבודה הזרה שלבן עבד, ולקחה איתה התרפים.


כל אדם גדל בסביבה מסוימת עם נתונים מסוימים שאותם לא יוכל לשנות. אך נתונה בידיו הבחירה החופשית איך לפעול עם כל זה. אל לנו להאשים את הסביבה החיצונית ולברוח מהאחריות. הבחירה תמיד בידינו.


 


 


 


 


 


 


תיוג: בחירה, בחירות, לבחור, בוחרים, הבחירה שלי, החיים מלאים בחירות, לבחור בטוב, לבחור באמת, במה לבחור, רחל אמנו, רחל אימנו, רחל אשת יעקב, בחירה חופשית, לקחת אחריות, לבחור לשנות את המצב, החיים בידיים שלנו, ההחלטה תלויה בנו, לבחור להשתפר, להתקדם כל הזמן.


 


 


 



 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

קונטקט

משחק שבו המדריך בוחר מילה ונותן רק את האות הראשונה שלה, החניכים צריכים לנחש על איזה מילה מדובר בדרך מיוחדת…