מטרות
-
החניכים ילמדו מה היתרון של קבוצה על פני היחיד
-
החניכים ירצו להתגבש כדי שיהיה להם יותר כוח לעשות דברים גדולים.
שלב א'
משחקים מספר משחקים
-
תופסת
-
הקדרים באים
שלב ב'
כל חניך מקבל פתק שתלוי עם פעולה שתלויה במי שקודם לו.
למשל הראשון- מקבל פתק "למחוא כפיים", השני- "כשמישהו מוחא כפיים אתה צריך לקפוץ על רגל אחת"
השלישי- "כשמישהו קופץ על רגל אחת אתה עושה מוראל" וכדומה.
הרעיון הוא שכל אחד תלוי בשני, ואם אחד יפסיק זה יהרוס את המשחק לשאר החניכים.
שלב ג'
נותנים לקבוצה מספר מעשים כגון : להקים להקה , לנגן בגיטרה ,לאפות עוגה , להקים מאפיה וכדו' – החניכים צריכים למיין את הפעילויות האלו לפי יכולות של קבוצה ויכולות של יחיד.
מה יותר טוב לעשות בנפרד ומה יותר טוב לעשות בקבוצה. זוהי דרך טובה להראות את היתרון של הקבוצה על יחיד.
דיון-
אלו קבוצות אתם מכירים? מתי ראיתם בחיי היום יום שלכם הבדל בין קבוצה ליחיד ?
מה יותר טוב ?ומדוע?
צ'ופר
לסיכום
כשאנחנו קבוצה יש הרבה מאוד דברים שכיחידים לא מתאפשר לנו לעשות
וכשאנחנו קבוצה אנחנו יכולים לעשות אותם יותר טוב ולהגיע למקומות גבוהים ורחוקים יחד.