חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שקד אטינגר, עזרא דסטה

נושא: אחדות וגיבוש
תת נושא: אחדות וגיבושבין אדם לחברו
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

כוח הקבוצה (פעולה)

מטרות
  1. החניכים ילמדו מה היתרון של קבוצה על פני היחיד
  2. החניכים ירצו להתגבש כדי שיהיה להם יותר כוח לעשות דברים גדולים.

שלב א’

משחקים מספר משחקים

  • תופסת
  • הקדרים באים

שלב ב’

כל חניך מקבל פתק שתלוי עם פעולה שתלויה במי שקודם לו.

למשל הראשון- מקבל פתק “למחוא כפיים”, השני- “כשמישהו מוחא כפיים אתה צריך לקפוץ על רגל אחת”

השלישי- “כשמישהו קופץ על רגל אחת אתה עושה מוראל” וכדומה.

הרעיון הוא שכל אחד תלוי בשני, ואם אחד יפסיק זה יהרוס את המשחק לשאר החניכים. 

שלב ג’

 נותנים לקבוצה מספר מעשים כגון : להקים להקה , לנגן בגיטרה ,לאפות עוגה , להקים מאפיה וכדו’ – החניכים צריכים למיין את הפעילויות האלו לפי יכולות של קבוצה ויכולות של יחיד.

מה יותר טוב לעשות בנפרד ומה יותר טוב לעשות בקבוצה. זוהי דרך טובה להראות את היתרון של הקבוצה על יחיד.

 
 דיון-

אלו קבוצות אתם מכירים? מתי ראיתם בחיי היום יום שלכם הבדל בין קבוצה ליחיד ?

מה יותר טוב ?ומדוע?

צ’ופר

משל אווזי הבר

לסיכום

כשאנחנו קבוצה יש הרבה מאוד דברים שכיחידים לא מתאפשר לנו לעשות

וכשאנחנו קבוצה אנחנו יכולים לעשות אותם יותר טוב ולהגיע למקומות גבוהים ורחוקים יחד.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

משחקים

חתול ועכבר

משחק שבו “החתול” צריך לתפוס את “העכבר” ומטרת שאר הקבוצה היא להגן על העכבר.

משחקים

זאזו

משחק שבו כל החניכים יושבים במעגל על כיסאות, יש חניך שעומד באמצע ומנסה להתיישב על כסא ריק ומטרת החניכים לא לאפשר לו לשבת

ערב במבה

פעולה עוסקת באחדות וגיבוש.
ערב חוויתי בנושא במבה.

דילוג לתוכן