חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אורנית הינוך, סניף יד בנימין

נושא: אתגרים ומשברים
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

העיקר זו הדרך (פעולה)

מטרת הפעולה:
  • נלמד את החניכים שהעיקר היא הדרך ולאו דווקא המטרה.

 

עזרים:
  • כדור
  • 2 קרמבו

 

שלב א’:

נחלק את החניכים לשתי קבוצות. כל קבוצה תקבל קרמבו ותצטרך להעביר אותו מרחק מסויים בהעברה מיד ליד.

 

לאחר המשחק נבחר את הקבוצה המנצחת- שהיא הקבוצה שהקרמבו שלה הכי שלם,

ונסביר לחניכים עפ”י מה בחרנו את הקבוצה המנצחת, ונדגיש להם שזה לא שווה שהקרמבו הגיע הכי מהר אם הוא שבור…

 

שלב ב’:

נשחק את המשחק חיי שרה. (המשחק מצריך שטח פתוח וכדור)

מהלך המשחק: כל החניכים מתפזרים בשטח, המדריך זורק את הכדור גבוה, ואחד החניכים צריך לתפוס אותו.

חניך 1 שהכדור נמצא אצלו צריך לזרוק את הכדור ולפגוע במישהו אחר.

אם החניך 2 תפס את הכדור, חניך 1 הופך להיות ‘שבוי’ שלו.

אם חניך 2 נגע בכדור (בחלק כלשהו בגוף) ולא תפס אותו, הוא הופך להיות ‘שבוי’ של חניך 1.

אם חניך שיש לו שבויים הופך להיות שבוי, כל השבויים שלו משתחררים וחוזרים למשחק.

מנצח- חניך שהפך את כל החניכים האחרים לשבויים שלו.

* אסור לזרוק בכוונה לכפות הרגליים של חניך אחר.

 

נערוך דיון ביניים:

נשאל את החניכים בשביל מה הם שיחקו? האם בשביל לנצח?

נגיע יחד עם החניכים למסקנה שאנו משחקים בשביל להנות ולא בשביל לנצח וגם כאן העיקר זה הדרך- להנות, ולא המטרה -לנצח.

 

שלב ג’:

נקריא לחניכים את הסיפור העציץ הריק (נספח).

לאחר מכן נדגיש לחניכים שהמלך בחר את יורש העצר שלו לא על פי התוצאה שלו – על פי יופי העציץ, אלא על פי מה שהם עשו בשביל התוצאה…

 

אפשר לקשר את הפעולה לכל מיני דברים כמו:

  • פרוייקט כלשהו של השבט- שבו חשוב שהדרך תהיה טובה ונעימה.
  • חלוקת תעודות.
  • קיום מצוות בצורה נעימה ומכבדת.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

ילדה עולה במדרגות

להגדיל את הכלי

כיצד נעמוד בנסיונות? נגדיל את הכלי
סיפור עם מוסר השכל איך שכל אחד יכול לעשות הכל.
נלקח מהאתר דבר-תורה של הרב שלמה הלוי
www.dvar-tora.co.il

דילוג לתוכן