מטרת הפעולה:
-
החניכים יבינו שכוח האחדות שלנו הוא זה שנותן לנו את הכוח, ובלעדיו לא ניתן לעשות כלום.
שלב א':
- משיכות בחבל (להסבר המשחק לחץ כאן)
- חברותא בשחקים (להסבר המשחק לחץ כאן)
- תופסת שרשרת– חניך אחד הוא 'התופס', עליו לתפוס את כל החניכים. חני שנתפס נותן יד לתופס ויחד עם צריכים לתפוס את כולם. כל חניך נותף שנתפס נותן יד לאחד התופסים מצטרף לשרשרת התופסים. עד שכל החניכים נתפסים.
- חתול ועכבר (להסבר המשחק לחץ כאן)
- מעגל כח (להסבר המשחק לחץ כאן)
שלב ב':
מעשה באב ששכב על ערש דווי,
קרא האב לעשרת בניו כדי לדבר איתם לפני מותו.
אמר להם האב-
"הביאו את חבילת הקש שמונחת ליד ראשי",
לקח הבכור את חבילת הקש וביקש להביאה לאביו,
אך האב אמר: "נסה בני, לשבור את הקשים הללו".
ניסה הבכור לשבור את החבילה, ניסה לכופפה, הפעיל כח רב,
אך הקשים נשארו שלמים.
ניסה הבן השני כאחיו, התאמץ מאד אך גם הוא לא הצליח.
וכך ניסו כל האחים לשבור את החבילה כמצוות אביהם,
ולתדהמתם לא הצליחו.
"אלה וודאי קשים מזן מיוחד," חשב כל אח בליבו,
"הרי קש נשבר בקלות, ואיך חבילה זו לא נשברת?"
לאחר שניסו כל הבנים, ללא הצלחה, ביקש האב את החבילה.
לקח האב קש אחד ושבר אותו, לקח עוד קש ושבר אותו,
וכך שבר את כל חבילת הקש- אחד, אחד.
אמר להם האב:"איך אני שאני חלש הצלחתי לשבור את הקשים
ואילו אתם שכח רב לכם לא הצלחתם?
אלא שכל זמן שהחבילה מאוגדת, אי אפשר לשבור אותה,
אך אם מפרקים את החבילה- בקלות אפשר לשוברה,
כך אתם, בני כל זמן שאתם מאוגדים אי אפשר לנצח אף אחד מכם,
אך אם תפרדו חלילה בקלות אפשר לנצח כל אחד מכם."
או את הסיפור:
בארץ רחוקה חי מלך ולו שני בנים ובת אשר היו מוכשרים מאוד, כל אחד בתחומו. הבן הבכור היה ידוע בחוכמתו ובפיקחותו. לבן השני היה כוח פיזי רב מאוד, הוא היה החזק ביותר בכל הממלכה. בת המלך, התברכה בכישרון מוסיקלי נדיר, וידעה לנגן כמעט בכל כלי נגינה. קול נגינתה היה כה ערב ונעים לאוזן עד שרבים נמשכו להאזין לו .
יום אחד רצה המלך לבחון את כוחם של האחים ואת אחדותם. קרא להם אליו ואמר: “ביער הסמוך, מסתובב אריה פראי ומזיק עד מאוד. לכו אל היער ונסו לתפוס אותו ולהביא אותו אלי. חזרו אלי בעוד שלושה ימים ואראה מה הצלחתם לעשות” .
ביום הראשון ניסה הבן החכם. הוא הכין מלכודת מתוחכמת מאוד, הסווה אותה בין שיחי היער והמתין לאריה. כחלוף שעה נתפס האריה במלכודת, אך הבן החכם לא הצליח לסחוב את האריה עד הארמון כי היה כבד מאוד ונאלץ לשחרר אותו לחופשי. הבן חזר לביתו מאוכזב מאוד .
ביום השני ניסה הבן החזק. הוא הלך ליער וחיכה לאריה. חיכה וחיכה כל היום אבל האריה לא הגיע. לעת ערב חזר גם הוא במרירות לארמון .
ביום השלישי הלכה הבת הנגנית, היא הוציאה את החליל שלה והתחילה לנגן. מקול הנגינה שלה נמשך האריה והתקרב אליה, היא פחדה מאוד כי לא היה לה איך לקשור אותו וברחה בפחד ובעצב לארמון .
אחרי שחזרו שלושת ילדי המלך מן היער, זימן אותם אביהם אליו. “נו, האם מישהו מכם הצליח להביא אלי את האריה הפראי?” שאל המלך. “לא” ענה הבן החכם, “הצלחתי לתפוס אותו אך לא להביאו אל הארמון”. “גם אני לא” אמר הבן החזק, “כמובן, יכולתי לסחוב אף ארבעה אריות, אך לא הצלחתי למצוא את האריה”. “וגם אני נכשלתי” הוסיפה הבת, “האריה הגיע עד אלי אך לא יכולתי לתפוס אותו”, סיימה באכזבה גדולה .
“שימו לב ילדיי” פתח המלך, “ לכל אחד מכם יש תכונה החסרה לאחרים, אם תאחדו את כוחותיכם- תצליחו להתגבר על כל מכשול! בוודאי לו הייתם מנסים יחד לתפוס את האריה הייתם מצליחים. כעת, אתן לכם יום נוסף. לכו אל היער ונסו שוב לתפוס את האריה, אך הפעם זכרו- היעזרו זה בזה!”.
שלושת הילדים יצאו שוב אל היער. הבן החכם הביא שוב את מלכודתו והציב אותה שוב בינות לשיחים. הבת הביאה שנית את חלילה והחלה לנגן כדי למשוך את האריה למלכודת. האריה, נמשך לקול נגינת הבת, והגיע אל המלכודת כעבור זמן קצר. הוא נתפס במלכודת של הבן החכם והבן החזק סחב אותו עד לארמון המלך . וכך, הצליחו שלושת ילדי המלך יחדיו במשימה, שכל אחד מהם לבדו – נכשל בה!!!
סיכום:
בלי שיתוף פעולה לא נצליח להגיע לשום מקום…
אנחנו קבוצה מגובשת וזה מה שיוצר את הכח שלנו,
רק בעזרת אחדות נגיע לדברים מטורפים!!!