מטרת הפעולה-
- החניכות יבינו שהתכונות שקיבלו הם כלים שעליהן לפתח ולהשתמש בהם כדי להגיע לייעוד שלהן.
- החניכות יבינו שהתורה והמצוות מנחים אותנו להשתמש בצורה הנכונה בכלים שקיבלנו.
עזרים
- משחק חתחתול / קלפי משחק רגילים
- פירות, סכינים, קרשי חיתוך
- צופרים 🙂
שלב א'
החניכות ישחקו 'חתחתול' (דומה למשחק קלפים 'נסיך 7')
הוראות המשחק- https://foxmind.co.il/uploads/9291373189160326783.jpg
שלב ב'
המדריכות יביאו לחניכות פירות, סכינים וקרש חיתוך בלי להסביר ויתנו להן לנסות להבין לבד מה הן צריכות לעשות. (לחתוך סלט/ פרות חתוכים ולאכול:)
שלב ג'
נספר את סיפור ליטוש היהלום. (נספח 1- סיפור היהלום) מומלץ לבקש מהן לעצום עיניים כמו בדמיון מודרך ולספר בדרמטיות ובעל פה, הקראה מהדף יכולה לשעמם אותן מהר מדי.
לסיכום
בפעולה הקודמת גילינו את הכוחות והמתנות שכל אחת קיבלה, היום הבנו שאנחנו צריכות להשתמש בכלים האלו ולמצות אותם כדי להגיע לייעוד שלנו.
נסביר-
כמו שראינו במשחק הראשון כך גם בחיים- כל אחת מתחילה עם נתונים מסוימים והיא צריכה לעבוד כדי להגיע אתם לתוצאה הכי טובה עד לסיום המשחק.
כשקיבלנו את הפרות ואת הסכינים- יכולנו להבין לפי הכלים שקיבלנו מה רוצים מאיתנו.
וכמו שהבנו בסיפור- התורה והמצוות הם אלה שעוזרים לנו לדעת להשתמש בכלים נכון.
קבלת עול מצוות זה השלב שבו אנחנו מספיק בוגרות כדי להכיר ביכולות שלנו ולהבין את השימוש בהוראות (=מצוות) כדי להשתמש בהם.
צ'ופר
אתם יודעים, לכל אחד מאתנו יש המנגינה המיוחדת שלו – הכישרונות המיוחדים לו, היכולות ומידות הנפש שמאפשרות לו להשיג את המטרה המיוחדת שלשמה הגיע לזה העולם.
ברגע שאדם מבין שיש לו מנגינה משלו, הוא מגלה גם את הריקוד המיוחד לו. אל תוותרו. אל תפחדו לשיר את המנגינה שלכם. היא מיוחדת, והיא יפה.
הקב"ה נתן לכל אחת מאיתנו כלים כדי שניעזר בהם, וכל מה שאנחנו צריכות הוא להשתמש בכלים האלה!
(נספח 2- להשתמש בכלים)