חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
סמל התנועה

מחלקת הדרכה

נושא: תנועת אריאל
תת נושא: תנועת אריאל
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

זו התנועה שלי (פעולה)

מטרת הפעולה:

כדי לחגוג יומולדת צריך לדעת קודם כל למי חוגגים אותו, נכון?
לכן בפעולה זו החניכים יכירו את היסודות של תנועת אריאל ויבינו שתנועת אריאל היא תנועה מיוחדת וחשובה שיש לה רעיון ויש לה תפקיד בעם ישראל.

סקירה

-סניף – מה זה אומר לי? – משחק הצמר
– תורת חיים בעוז – אריאל!
-בריסטולים
– לעד חיה בלבבנו (סיכום + המנון)

עזרים:

כדור צמר / כל כדור מגולגל של חוטים
4 שקפים עם המרכיבים השונים של סמל התנועה (נספח 1)
4 בריסטולים שעליהם כתובים הבתים של המנון התנועה (נספח 2)
4 כרטיסים עם העקרונות: ארץ ישראל, עם ישראל, תורת ישראל, בית המקדש (נספח 3)

מהלך הפעולה:

סניף – מה זה אומר לי?

נשחק ב”משחק הצמר”:

נעמוד במעגל, חניך אחד יקבל את כדור הצמר ויתפוס בקצה החוט שלו. נבקש מהחניך לומר את המילה הראשונה שהוא חושב עליה כשהוא שומע את המילה ‘סניף’, וכשהוא ממשיך לאחוז בקצה החוט – נבקש ממנו למסור את כדור הצמר לאחד החניכים האחרים במעגל. החניך שיקבל את כדור הצמר יחזיק בו, וגם הוא יגיד מילה שקשורה לסניף (מילה שעדיין לא נאמרה). אחר כך, כשהוא עוד מחזיק בחוט, הוא יזרוק את הכדור לחניך הבא. ככה, לאט-לאט, חוט הצמר יעבור בין כולם, ותיווצר רשת מסובכת שקושרת את כולם.

החוט יכול כמובן להגיע לכל חניך יותר מפעם אחת. בנוסף, אם הרמה מתאימה, אפשר לזרז את החניכים ולאפשר לכל חניך רק שלוש שניות לחשוב על מילה, וכך ייצאו יותר מילים שקשורות לסניף…

אם החניכים נתקעים, אפשר לכוון אותם לנקודות שונות: שבטים שיש בסניף, פעילויות של הסניף, חוקים של הסניף, דברים שנמצאים בסניף וכד’.

 

תורת חיים בעוז – אריאל!

נסביר לחניכים: הסניף שלנו הוא אחד מתוך הרבה סניפים שיש לתנועת אריאל. כמו הסניף שלנו, יש גם סניפים בעוד הרבה מקומות בארץ, והם פועלים בצורה דומה. כולנו שייכים לתנועת אריאל.

אז מה זה אומר תנועת אריאל?

לכל תנועה יש סמל והמנון שמבטאים את העקרונות של התנועה – ודרכם ננסה להבין את הרעיון של התנועה.

 

בריסטולים

נחלק את 12 הדברים הבאים בין החניכים:

  • 4 שקפים עם מרכיבי הסמל (נספח 1).
  • 4 בריסטולים כאשר על כל בריסטול כתוב בית אחר של המנון התנועה (נספח 2)
  • 4 כרטיסים שכתובים עליהם ארבעת העקרונות: ארץ ישראל, עם ישראל, תורת ישראל, בית המקדש. (נספח 3) 

אם יש יותר מ-12 חניכים אפשר לתת פריט אחד לכל זוג, אם יש פחות מ-12 אפשר לוותר על הכרטיסיות מהסוג השלישי.

נבקש מהחניכים למצוא התאמה בין שקף – בית מההמנון – ועקרון, ולעמוד יחד כקבוצה.

[בית א’- ארץ ישראל- מפת הארץ] [בית ב’- עם ישראל- דגל ישראל] [בית ג’- בית המקדש- כתובית “אריאל”] [בית ד’- תורת ישראל- לוחות הברית]

ניתן לחניכים לחשוב לבד ולדון ביניהם מה מתאים למה. כשהם יסיימו, נבקש מכל קבוצה (לפי סדר הבתים של ההמנון) לקרוא בקול את הבית ולהסביר למה החלקים מתאימים זה לזה. לאחר מכן, נבקש מהם להניח על הרצפה את הבית שקיבלו מתוך ההמנון ואת הכרטיס עם העיקרון להניח לידו. את השקף נבקש מהם להניח במרכז המעגל – לצדם.

את בתי ההמנון ואת הכרטיסיות נסדר בטור, ואת השקפים נניח אחד מעל השני בסדר הבא: לוחות הברית, מפת א”י, דגל המדינה, שם התנועה. כך, ייווצר לנו המנון שלם, 4 עקרונות, ואת הסמל של תנועת אריאל!

לעד חיה בלבבנו 

נסכם בכמה מילים את רעיון התנועה.

נעמוד מסביב להמנון ולסמל שמונחים על הרצפה ונשיר את ההמנון.

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן