מטרת הפעולה:
- החניכים יכירו את הכוחות שלהם.
- החניכים יבינו שרק עם החסרונות ויתרונות של כל אחד יהיה אפשר לבנות פה שבט מושלם!
- לחניכים חדשים בסניף- החניכים יכירו פיזית את הסניף והאנשים שבו
עזרים
- 3 מפות של הסניף (והאיזור) בצבעים שונים
- פתקים לחפש ת'מטמון בשלושת הצבעים של המפות
- מטמון טעים כלשהו
- צ'ופרים לכל החניכים
הכנות מראש:
לשבט יסוד בפעולות הראשונות- המדריך יחביא את פתקי חפש ת'מטמון ברחבי הסניף והאיזור.
רעיונות למקומות ואנשים שאפשר להחביא בהם:
קומונר, מדריכים ידועים / של השבטים הגדולים, חדרי פעילות, שירותים, שער / איזור כניסה למתחם הסניף. דברים מיוחדים שיש במתחם הסניף (עץ, שיח), מבנים נוספים שיש באיזור ורצוי שהחניכים ידעו על קיומם וכו'..
לשאר השבטים, המדריך יכין חפש ת'מטמון רגיל, ברחבי איזור הסניף, בהתאמה לחניכים ולאיזור..
מהלך הפעילות:
המדריך יחלק את החניכים ל3 קבוצות.
אפשר לעשות זאת כבר בהזמנות לפעולה- שיישלחו הזמנות ב3 צבעים, וצריך להביא את ההזמנה לפעולה.
או במהלך הפעולה.
במקרה והחניכים לא מכירים או שהמדריך לא מכיר את שמות החניכים, אפשר להביא מדבקות בשלושה צבעים תואמים לצבעי הפתקים ולכתוב עליהן את שמות החניכים. ולפי צבעי המדבקות -מתחלקים לקבוצות.
החניכים יצאו לחפש את המטמון.
הפתקים יובילו לסניף, שם יחכה לחניכים המטמון.
סיכום:
בזמן שהחניכים אוכלים את המטמון הטעים, המדריך יסכם- בכל קבוצה יש את החניכים שרצו בהתחלה, יש את החניכים שהיו בסוף, (ויש את אלו שהיו אחרי הסוף ואיבדו את הקבוצה :)) יש את אלו שניסו לפתור את כתבי הסתרים, יש את דוברי אנגלית שהצליחו לקרא את הפתק באנגלית, את אלו שהסתדרו מצויין עם כתב רש"י, האתב"ש או כתב סתרים אחר..
לכל אחד יש מה לתרום ולתת!!
מחלקים לחניכים את הצופר ומסכמים את הכל-
במשך השנה והשנים הקרובות כל אחד יכול וצריך לתרום משלו ולדעת שגם לו יש חסרונות ורק ביחד, עם החסרונות והיתרונות שיש לכל אחד- רק אז יהיה אפשר לבנות שבט ממגובש וטוב!
צ'ופר
"כשהפלגתי ללכת בעובי היער,
ראיתי אדם המקים לעצמו בקתה.
בכל עץ שהיה בו בליטה,
לא ניסה ליישרו ולהחליקו,
אלא נקב חור בזולתו למול הבליטה,
וכך חיבר את העצים אחד לאחד”.
לאהוב ,פירושו,
להתאים את עצמך לזולת
ולא ע"י קיצוץ בליטותיו.
עליך לקדוח חור כדי לקלוט
ולשבץ אותו בתוכך.
ועל ידי זה שאתה מחבר אותו אליך,
אתה מתחבר אליו."
(החוזה מלובלין)