לדעת הרמב"ן בפירושו על התורה בפרשת קדושים, אין כל האזהרות שבתורה מבטיחות שהאדם הישראלי יחיה באמת ברוח התורה.. משום כך באה האזהרה 'קדושים תהיו' לומר שאין לעמוד רק על הדין בלבד, כי אם כלשונו של הרמב"ם 'להיות רודף אחר כוונת התורה', או כדברי חז"ל 'קדש עצמך במותר לך'. מי שרוצה לקיים את התורה בשלמות, אי אפשר לו להסתפק בשמירת הדינים המפורשים, כי אם עליו גם להתעמק במטרה הנשגבה הצפונה בדינים אלה, להשתדל למלאות את המטרה הזאת. עליו לחשוב לא רק על מה שישר וטוב בעיניו, כי אם על 'הישר והטוב בעיני ה' '.
הרב ישעיהו שפירא זצ"ל, "האדמו"ר החלוץ"