מטרת הפעולה
- הכרת סמלי התנועה ומאפייניה, חיבור החניכים לתנועה
מהלך הפעולה:
סמל התנועה:
נראה לחניכים 3 חפצים – דגל, חומש ומפה.
נשאל את החניכים: מה מסמל כל חפץ? מה המשמעות שלו?
נסביר כי אלו שלושת האלמנטים המרכיבים את הסמל של תנועת אריאל.
הסמל מביע בתוכו את עקרונות התנועה והערכים החשובים בעיניה:
תורת ישראל, ארץ ישראל ועם ישראל.
הסמל על מרכיביו משקף את האידיאל והחזון שאנו רואים לנגד עיננו כתנועה –
עם ישראל חי בארצו, בארץ ישראל, עצמאי וריבוני, כאשר הוא מתנהל לאור ערכי התורה.
שם התנועה:
נעשה סבב בין החניכים בו כל חניך יאמר את שמו ויסביר מדוע הוא נקרא כך.
נסביר כי השם הוא מהות האדם וכך גם תנועתנו,
נשאל את החניכים למה קוראים לתנועתנו "אריאל"? מה מסמל השם? מהי משמעותו?
נסביר לחניכים כי "אריאל" הוא אחד משמותיו של בית המקדש.
הציפייה לבית המקדש היא השאיפה הגדולה ביותר של עם ישראל,
ואנו מצפים לבנותו במהרה בימינו. כאשר ייבנה בעז"ה בית המקדש –
ישב כל עם ישראל בארץ ישראל,
ויתאפשר לנו לקיים את כל המצוות במלואם שזהו בדיוק מה שמסמל גם סימלה של התנועה.
זוהי גם המשמעות של ברכתנו "בציפייה לבניין אריאל".
המנון התנועה:
נחלק לחניכים את דפי ההמנון, ונשיר אותו יחד.
אפשר לחלק את השבט ל 4 קבוצות, וכל קבוצה תשיר בית בתורה.
נערוך חידון על המנון התנועה:
שאלות לדוגמא: (אפשר וכדאי להוסיף עוד שאלות)
מי לעד חיה בלבבנו? (האמונה(
איזה אב מהאבות הוא המכונה "אב המון קנה"? (אברהם אבינו(
מי היא "עדת מי מנה"? (עם ישראל(
מה ניתן לנו במדבר מתנה? (התורה(
מי כתב את ההמנון? (הרב קוק(
איך מכונה ירושלים בהמנון? (עיר בה דוד חנה)