חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תפארת שמיאן

נושא: בין אדם לחברו
תת נושא: בין אדם לחברוכבוד הזולתשמירת הלשון
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

יש תועלת?! (פעולה)

מטרת הפעולה:

להדגיש את חומרת לשון הרע ולהראות שיש דיבורים לתועלת ולשון הרע מוחלט.

שלב א’:

מניחים פתקים על הרצפה:

  • לספר שראית שא’ קיבל 40 במבחן.
  • לספר שראית שב’ החליקה אתמול.
  • לספר לחבר שלך שמישהו מתכנן לגנוב ממנו.
  • הרופא מספר על החולה שיש לו בעיה ולכן הוא לא יקבל רישיון נהיגה.
  • לספר למנהלת שראית עובד בבית הספר שהורס את הממטרות.
  • לספר למישהו ששונא את חבר שלך שראית אותו מעתיק במבחן.

אומרים לחניכים לסדר את המשפטים בשני טורים לפי דיבורים שהם לתועלת ולדיבורים שלא, ושיסבירו למה.

שלב ב’:

נותנים לכל חניך דף שהוא צריך לקפל ולקווצץ’, ואח”כ לבקש מהם להחזיר את הדף למצב המקורי שלו.

כמובן שהם לא יצליחו.

שלב ג’:

לצייר על דף איש שהולך ביער ומדבר (בלה בלה בלה) ומסביבו על העצים הרבה תוכים שחוזרים אחריו ולהציג לחניכים.

צ’ופר

לשון הרע? לא מדבר אלי!

לסיכום:

כמו שראינו בהתחלה, יש דיבורים שהם לתועלת וחובה לומר אותם, ויש דיבורים שהם לשון הרע וחל איסור חמור לומר אותם. עלינו לדעת להבחין טוב טוב בין שני הסוגים.

עם הדף-כמו עם לשון הרע, אם דיברת- קשה מאוד להחזיר למצב הקודם.

התמונה-עלינו לחשוב פעמיים לפני שאנחנו מוציאים דיבורים מפינו.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

רחל מבכה על בניה

מקור עוסק באישי התנ”ך
גדול היה החורבן שהביאו הבבלים על עמנו. הם כבשו את ארצנו, הרסו ערינו ומושבותינו, העלו את בית המקדש באש ועדיין לא אמרו די

דילוג לתוכן