חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רעות בארי, נו"ש

נושא: בין אדם לחברו
תת נושא: בין אדם לחברוערבי גיבוש
סוג פעילות: ערבפעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

ערב ירקות

עזרים 
  • ירקות למרק
  • קרשי חיתוך
  • סכיני חיתוך
  • סיר
  • כירה חשמלית או אמגזית
  • קערות וכפות לאכילת המרק
  • כדור

 

מהלך הפעולה:

בתחילת הפעולה חותכים את כל הירקות (חוץ מכמה ירקות שיהיו דרושים למשחקים)
ומבשלים את המרק בזמן שהמרק מתבשל משחקים משחק שמתאים לכל ירק:

  • גזר
    עומדים במעגל צמוד ויש מישהו בתוך המעגל, יש גזר שנמצא אצל אחד החניכים.
    המטרה של כל החניכים במעגל זה לסיים את הגזר בלי שמי שעומד באמצע יראה.
    איך עושים את זה?
    הגזר עובר מחניך לחניך מאחורי הגב בצורה שהחניך לוקח ביס ומעביר לחבר שלידו אבל בלי שהעמוד באמצע יבחין!!
    מי שנתפס אוכל גזר מחליף את העומד במרכז.
  • תפו”א:
    מרוץ שליחים עם כף ותפוח אדמה- צריך לרוץ עם כף שעליה תפו”א בלי להפיל אותו, מי שמפיל צריך לחזור ולרוץ מחדש.
  • סלט ירקות:
    מושיבים את הקבוצה במעגל ומחלקים אותם לקבוצות לפי שמות של ירקות: למשל: עגבנייה ומלפפון. מבקשים מתנדב לקום ממקומו ומזיזים את הכיסא שלו החוצה. כאשר הוא בתוך המעגל הוא קורא “עגבנייה” ואז כל מי ששייך לקבוצת עגבנייה צריך להתחלף בכיסא עם שאר חברי העגבנייה, כאשר המתנדב צריך לשבת על אחד מהכיסאות שיתפנו. כנ”ל לגבי קבוצת המלפפון, ברגע שמנחה הפעילות אומר “סלט ירקות” כולם צריכים להתחלף בכיסאות. מי שלא מוצא כיסא הוא זה שממשיך את המשחק.
  • ראש כרוב:
    משחקים קוף באמצע (אבל עם כדור ולא עם כרוב!!)

 

לסיכום

אוכלים את המרק, זו הזדמנות לשיחה עם השבט.

המסר יכול להיות שכמו שבמרק ירקות כל ירק הוא בפני עצמו נותן את הטעם שלו וביחד זה יוצא מרק מושלם כך גם השבט, כל אחד הוא מיוחד ומוסיף לשבט את המשהו המיוחד שלו.

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

ילדים מחזיקים ספר תורה

החלק החסר (פעולה)

פעולה להעברה עצמית למשפחה לשבת פרשת מטות מסעי, בנושא חסרון בית המקדש, וההתרגלות למצב שלנו כיום.

דילוג לתוכן