חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וגיבוש
תת נושא: אחדות וגיבושבין אדם לחברוערבי גיבוש
סוג פעילות: משחקערבפעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

ערב משחקי חדר

ערב כיפי שמתאים לימים בהם אי אפשר לצאת החוצה בגלל מזג האויר הקר והגשום.

 

שם המשחק: למי הוא קורץ?

ציוד נדרש: כיסאות בכמות של מחצית מספר החניכים

לקראת המשחק: מסדרים את הכיסאות במעגל. על כל כיסא מתיישב חניך.

כיסא אחד נשאר ריק. שאר החניכים נעמדים מאחורי הכיסאות (כולל הכיסא הריק) ומשמשים כשומרים.

מהלך המשחק: העומדים מאחורי הכיסאות משלבים ידיהם לאחור.

העומד אחר הכיסא הריק קורץ לאחד היושבים. היושב מנסה לעזוב את מקומו ולעבור לכיסא הריק. אם הצליח השומר לתופסו (רק בעזרת הידיים), חוזר היושב לכיסאו, ואם הצליח היושב לחמוק, הופך השומר למשחק אחרי הכיסא הריק והוא מנסה למשוך חניך אחר על ידי קריצה.

 

שם המשחק: לא אמרו לי!

ציוד נדרש: שישה טפסים של ידיעות כתובות. הידיעות יכללו פרטים רבים, כגון סיפור על תאונה. (אפשר לקחת סתם מכל עיתון בכל נושא)

לקראת המשחק: מסדרים את החניכים בשני טורים.

מהלך המשחק: חניך אחרון בכל טור מקבל טופס ובו ידיעה אחת כתובה. הוא מספר על הידיעה לעומד לפניו (בלי להראות את הכתוב). השומע מספר את הידיעה, כפי שהוא זוכר אותה, לעומד לפניו. וכך הלאה. כאשר מגיעה הידיעה לראשונים בטור, חוזר כל אחד מהם בקול על הידיעה שקיבל.

חניך אשר מסר מספר פרטים נכונים גדול יותר מזכה את קבוצתו בנקודה.

משנים את סדר העומדים וחוזרים על המשחק שלוש פעמים.

מנצחת הקבוצה שלה מספר נקודות גבוה יותר.

 

שם המשחק: נסה לשבת

ציוד נדרש: כיסאות כמספר החניכים.

לקראת המשחק: מסדרים את הכיסאות במעגל.

מהלך המשחק: אחד החניכים עומד והשאר יושבים. העומד מנסה לשבת על הכיסא הפנוי והשאר מנסים למנוע זאת ממנו, על ידי תזוזה ממקום למקום. אם הצליח העומד להתיישב, הופך חברו משמאל לעומד הבא.

 

שם המשחק: סיפור קטוע

מהלך המשחק: אחד החניכים מספר סיפור וקוטע אותו לפני שם עצם או תואר. הראשון שצועק מילה משלימה באות א’ זוכה בנקודה. המספר ממשיך, קוטע שנית והראשון שישלים מילה באות ב’ זוכה גם הוא בנקודה. וכך הלאה. לדוגמה: אתמול פגשתי את (אביבה) ונסעתי איתה ל(בת ים)

 

שם המשחק: זיפ זפ

לקראת המשחק: מסתדרים במעגל. אחד החניכים עומד במרכז המעגל

מהלך המשחק: העומד במרכז פונה אל אחד החניכים ואומר לו “זיפ” או “זפ”.

אם אמר זיפ, החניך מציין את שם העומד לימינו.

 אם אמר זפ, יאמר החניך את שם העומד לשמאלו.

הטועה מחליף את העומד באמצע.

 

שם המשחק: צירופי מילים

ציוד נדרש: דפים וכלי כתיבה.

מהלך המשחק: המדריך קורא מילה.

כל חניך רושם מילים מצירופי אותיות שבמילה. חניך אשר לו מילים רבות יותר, זוכה בנקודה.

 

שם המשחק: הצגת מילה

מהלך המשחק: 5-3 חניכים יוצאים מהחדר ובוחרים מילה- שמספר אותיותיה כמספר היוצאים.

מחלקים את המילה לאותיות וכל אות תשמש התחלה של מילה חדשה.

חוזרים לחדר. כל אחד מהיוצאים מקבל על עצמו תפקיד הנובע מהמילה החדשה,

ומציג אותו לפני הקבוצה.

על הקבוצה לנחש מה המילה שנבחרה.

לדוגמה: המילה שנבחרה היא “מ-ל-ך”.

חניך ראשון יציג תפקיד של משוגע, שני של למדן ושלישי של כנר.

 

שם המשחק: מעגל כוח

מהלך המשחק: החניכים עומדים במעגל ומתחילים לחוג סביב המרכז, תוך אחיזת ידיים. במרכז עומד אחד החניכים. הנוגע בעומד יוצא מהמשחק והמעגל מצטמצם.

מנצחים השניים שנשארו אחרונים במעגל.

 

שם המשחק: רעש רעש רעש

מהלך המשחק: אחד החניכים יוצא החוצה. הנשארים בוחרים מילה בת שלוש או ארבע הברות, ומתחלקים לחוליות כמספר ההברות.

מזמינים את היוצא לחזור לחדר וביחד כולם צועקים את ההברה שלהם. על היוצא לזהות את המילה.

 

שם המשחק: הקומקום שלי

ציוד נדרש: כרטיסים שעליהם רשומות מילים שלכל אחת מהן שני פירושים. כגון: כר (=שדה וכרית)

לקראת המשחק: כל שני חניכים מקבלים כרטיס שבו רשומה מילה, ומתכוננים להציג את פירושה.

מהלך המשחק: כל זוג מציג את מילותיו בפנטומימה, באופן מילולי, בציור. על שאר החניכים לנחש מהי המילה בעלת שתי המשמעויות.

 

שם המשחק: חם, לוהט

ציוד נדרש: שלושה גלגלים.

לקראת המשחק: מעמידים את החניכים בשלושה טורים. כל ראש טור מקבל גלגל.

מהלך המשחק: שלושת ראשי הטורים רצים בהינתן האות אל הקיר ממול, וחזרה למקומם תוך גלגול הגלגל על הרצפה. אין להחזיק בגלגל אלא רק לדוחפו. הרץ מוסר את הגלגל לעומד השני. אם נפל הגלגל, חוזר הרץ לקו ההתחלה.

ניצחה הקבוצה אשר כל חבריה חזרו למקומם.

 

שם המשחק: איש השלג החיוור

ציוד נדרש: עיתון המגולגל לצורת חוט.

לקראת המשחק: חניך אחד נבחר להיות “איש השלג”, מקבל את מוט העיתון ונעמד באמצע החדר בעיניים עצומות.

מהלך המשחק: כל החניכים רצים בחדר ושרים:

“איש השלג החיוור הוא עושה אותי עיוור”. בסיום השיר הם נעצרים במקום אליו הגיעו.

איש השלג מתחיל להסתובב בחדר ומנסה לגעת בחניך בעזרת המוט. חניך שנגעו בו מצטרף אל איש השלג, נעמד מאחוריו ואוחז במותניו.

שוב מסתובבים החניכים בחדר בשירה אך הפעם מורכב איש השלג משני משתתפים.

 

שם המשחק: שיתוף פעולה

לקראת המשחק: החניכים מתיישבים בזוגות, גב אל גב, וידי כל אחד מהם שלובות בידי השני.

מהלך המשחק: המדריך מכריז: לקום. כל זוג מנסה להתרומם יחדיו בלי לנתק ידיים.

שני הזוגות שקמו ראשונים מתאחדים והופכים לרביעייה אשר מנסה להתרומם יחד,

וכך הלאה עד שכל החניכים הופכים לקבוצה אחת.

 

שם המשחק: פסל עיוור

לקראת המשחק: מתחלקים לחוליות בנות שלושה חניכים.

מהלך המשחק: אחד בכל שלישייה עוצם את עיניו (או מכסה אותן), שני נעמד בעמידת פסל כלשהו ושלישי יהיה מין חומר הניתן לעיצוב. על עוצם העיניים להעמיד את החניך השלישי בעמידה זהה לעמידת הפסל- בעזרת מישוש ושאלות.

 

שם המשחק: נחש על הדשא

לקראת המשחק: אחד החניכים יהיה הנחש אשר זוחל על בטנו.

מהלך המשחק: החניכים מסתובבים סביב ה”נחש” ומנסים לגעת בו באצבע. הנחש, תוך זחילה על גחונו, מנסה לתופסם. כל הנתפס הופך גם הוא לנחש. מנצח החניך האחרון שלא נתפס.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

אחדות

כל אות חשובה

צ'ופר עוסק באחדות וגיבוש.
החשיבות בכל אחד ואחד כחלק מכלל.

דילוג לתוכן