מטרות הפעולה:
-
החניכים יראו שהם מסוגלים ליותר ממה שהם חושבים
-
החניכים יאמינו בעצמם ובכוחות שלהם
עזרים:
-
חבל
-
אפשרי: ברקו ומחשב
שלב א’
נותנים לחניך חבל קפיצה.
שואלים אותו כמה קפיצות הוא יכול לעשות בדקה.
לאחר שהחניך משער נותנים לו לקפוץ, בדרך כלל החניך יצליח יותר ממה שציפה.
שלב ב’
נותנים ל 2 חניכים משימה שנראית להם קשה.
לחניך הראשון נותנים לעשות עד שהוא מתעייף מעט,
לחניך אחריו לא מוותרים עד שרואים שהוא היה מסוגל ליותר ממה שהוא חשב (למרות שזה קשה).
שלב ג’
לאחר שהחניכים ראו שאם רוצים מסוגלים ליותר נותנים לכל החניכים משימות שונות שצריכים לעשות עד שמתעייפים.
דוגמאות למשימות: לעמוד על רגל אחת, לעלות במדרגות ולרדת, להגיד הרבה פעמים שרה שרה שיר שמח,
לעמוד הרבה זמן עם יד מאוזנת (לא צמודה לגוף אלא ישרה, בתחילה זה קל אבל אחרי הרבה זמן זה נעשה קשה),
כפיפות בטן, לשבת “באויר” (כאילו יש כסא מתחת אבל באמת אין), עמידה על 4 (לא על 6) כאשר נשענים על כפות הידיים וכפות הרגליים,
מעין התחלה של שכיבות שמיכה רק ללא השכיבות שמיכה.
עושים סבב:
-
מה המאה אחוז שלך בכל אחת מהמשימות?
לאחר שגומרים את הסבב עושים סבב חדש ובו שואלים
-
“מה המאתיים אחוז שלך?”
שלב ד
ביום חול אפשר להראות את הסרטון המצורף
לסיכום
תמיד אנחנו צריכים לשאוף כמה שיותר למעלה וגבוה וכך נגיע הכי הכי רחוק! שיהיה לנו בהצלחה!
צ’ופר:
“אל תהססו לטפס על הענפים הגבוהים שם נמצאים כל הפירות”
בטיחות
לשים לב שהחניכים לא מסכנים את עצמם על ידי התאמצות יתר.