מטרות
-
החניכים ימצאו את האור שבהם.
-
החניכים ימצאו איך הם יכולים לתת עם האור הזה ולהפיץ אותו לאחרים.
עזרים
-
מטבעות שוקולד- לפי מספר החניכים.
-
פתקים עם משימות
-
סלוטייפ
-
חבילת נרונים.
-
גפרורים
-
דפים לבנים שעל כל אחד רשום שם של חניך.
-
עטים/עפרונות
מהלך הפעולה
לפני הפעולה המדריך יחביא מטבעות שוקולד כשעל חלקם יש פתק ובו כתובה משימה. ויחשיך את החדר.
על החניכים למצוא בחושך את כל המטבעות.
אחרי שהחניכים מוצאים את כל המטבעות מאירים את החדר ועושים את המשימות- משימה אחרי משימה.
אפשר כל משימה אפשרית שמתאימה לשבט ותהיה כיפית. אפשר לקשר את כל המשימות לחג קרוב.
עדיף לחשוב על משימות שֶׁיַּרְאוּ יכולות של החניכים (בניית פירמידה אנושית, לקפוץ מעל משבצת של הרצפה/ חפץ, להאכיל חניך אחר בעצמית עיניים, להעביר ביצה (קשה) מקצה של הסניף לקצה השני כשהביצה נמצאת על כף והצד השני של הכף- בפה. להכניס נר לבקבוק כשהנר קשור מאחורי הגב וכו’..)
אחרי שהחניכים גומרים לבצע את כל המשימות, מחשיכים את החדר בשנית ומסדרים נרות על הרצפה בצורת לב. המדריך מדליק את הנרות.
כל חניך מקבל דף עם השם של חניך אחר והוא צריך לכתוב על החניך ששמו רשום על הדף דברים טובים שמתאימים לאותו חניך. (“נקודות של אור” באותו חניך.)
וככה בחדר החשוך עם הנרות מעבירים כל פעם את הדף וכל חניך רושם משהו טוב על כל החניכים בדפים שלהם..
לסיכום
בכל אחד ואחת טמון משהו טוב. גם אם לא תמיד אנחנו רואים את זה.
כמו שבחדר החשוך לא ראינו את מטבעות השוקולד, ובכל זאת, הן היו שם! עובדה- כשחיפשנו- מצאנו!
במשימות ראינו את היכולות של כל חניך.. ולסיום- כל חניך יוצא מהפעולה עם ראיות מחבריו- אילו דברים טובים טמונים בו. אילו אורות ששאר החניכים רואים בו.
צ’ופר
צריך שכל איש ידע ויבין, שבתוך תוכו דולק נר,
ואין נרו שלו כנר חברו, ואין איש שאין לו נר.
וצריך שכל איש ידע ויבין, שעליו לעמול ולגלות את אור הנר ברבים.
ולהדליקו לאבוקה גדולה, ולהאיר את העולם כולו.
(הראי”ה קוק זצ”ל)