חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שקד אטינגר, עזרא דסטה

נושא: אהבת הארץ
תת נושא: אהבת הארץארץ ישראלגוש קטיף
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: קלילה, שבת

איפה גוש קטיף שלנו (פעולה)

מטרות:
  1. החניכים ילמדו מה היה גוש קטיף
  2. החניכים יכאבו את כאב המפונים
  3. החניכים יבינו את חשיבותו של כל "איבַר" בארץ ישראל.
עזרים:
  • חבלים / חוטים
  • פאזל
שלב א':

קושרים לכל חניך את אחד האיברים בגוף, (למשל את היד, מכסים את העיניים, קושרים את הרגליים זו לזו)

ומשחקים משחקים שונים שצריכים שימוש בגוף: תופסת , דג מלוח, מסירות, קוף באמצע.

שלב ב':

לפני הפעולה מבקשים מהקומונר/ית או כל מישהו חיצוני לשבט שנמצא באזור בזמן הפעולה, שיבוא באמצע הפעולה ויבקש מהשבט לזוז מהמקום שבו הוא נמצא, גם אם השבט ממש לא מסכים.

מלהיבים את החניכים על ההתנגדות – לומר "זה המקום שלנו למה שנלך מפה" ?

שלב ג'

נותנים לחניכים להרכיב פאזל שחסר בו חלק אחד.

שלב ד'

מראים לחניכים שלט שבו כתוב "גוש קטיף"

שואלים את החניכים: האם שמעו על זה משהו? מה הם שמעו? מה הם חושבים על זה?

מסבירים לחניכים מה קרה בגוש קטיף על כל ההחלטה שהייתה שם, על הפינוי עצמו,

על התאגדות העם כנגד הפינוי ועל התוצאות העצובות שהן עד היום בגירוש.

ניתן למצוא הרחבה באינטרנט, באתר וועד מתיישבי גוש קטיף וכן בפעולה חבל ארץ מיוחד

למדנו על הגירוש מגוש קטיף, הבנו עד כמה זה היה עצוב ומכאיב,

אחרי שאנשים הקימו בתים והפריחו את השממה בגוש – פינו אותם.

ארץ ישראל היא כמו גוף וגוש קטיף זה כמו איבר מהגוף שלנו – בלי חלק מהגוף שלנו – קשה לפעול .

וכך גם כמו בפאזל – ארץ ישראל לא שלמה אם חסר בה חלק מסוים.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

דגל ציון על הר הבית

קטע מדהים מאת אלי לנדאו שנכנס עם הכוחות לעיר העתיקה.
הרגעים הראשונים בהם ראו החילים את הכותל המערבי והר הבית.

הכותל הזה..

צנחנים בוכים זו בהחלט נקודה ראויה לציון.. זה מאורע שלא קורה כל יום.
מתי ואיך זה קרה?

ארץ ישראל

ארץ אוכלת יושביה

לימוד מתורת רבי נחמן על מעלתה של הארץ הנלמדת מהפסוק "ארץ אוכלת יושביה" שבפרשת שלח לך.

דילוג לתוכן