מטרות הפעולה
מיצוי עד כמה שאפשר של החופש.
מהלך הפעולה
פורסים על הרצפה כרטיסיות של מטרות מהחופש. לדוגמא:
-
לקום כל יום בזמן
-
לטוס לחו”ל
-
לעשות את האומגה הכי ארוכה בארץ
-
להרוויח כסף (לעבוד)
-
לעזור בבית
-
ללמוד אנגלית
-
לעשות קורס עזרה ראשונה
-
להתנדב במד”א
-
לבקר את סבא וסבתא
-
לנסוע למחנה
-
לנסוע לטיול ל 3 ימים
-
ללמוד לנגן
נותנים לחניכים לוח חופש, ונותנים להם לתכנן את הלוח שלהם.
(מומלץ שיהיה כתוב בלוח את כל הפעילויות של הסניף בחופש)
אח”כ שואלים אותם- כמה דברים הם היו רוצות להכניס והם לא יכולים?
עושים דיון על כמה אני מנצל את החופש שלי? כמה אני “אני” בחופש? מה המטרה של החופש?..
צופר:
“החירות האמיתית היא היכולת של האדם להיות נאמן לעצמיותו, לצלם האלוקים שבקרבו והיא המאפשרת לאדם להרגיש את חייו בתור חיים משמעותיים , ששווים את ערכם.” מתוך אמרי הראי”ה , “חירותינו”
לסיכום
בשביל להרגיש משמעותיים, אנחנו לו צריכים לעשות דברים לא נורמליים.
אלא אנחנו צריכים לעשות את מה שאנחנו רוצים בעומק הלב. ולא דווקא מה שחברנו עושים.