מטרות
-
החניכים ילמדו לחשוב פעמיים לפני שהם צועקים או מתעצבנים על מישהו. ויבדקו קודם כל את עצמם – מה הפסול בהם.
-
החניכים יבינו שלא תמיד הצדק איתם, וזה בסדר
עזרים
-
עוגיות
-
תחפושות להצגה
מהלך הפעולה
פותחים בהצגה על “סיפור העוגיות”
המדריך ידבר עם החניכים על כך שלא תמיד אני הצודק למרות שזה נורא מעצבן.
המדריך יפנה פתאום לאחד החניכים (עדיף להימנע מבחירת חניך לא מקובל / רגיש – שלא יפגע),
ויגיד לו: למה גנבת ממני 20 ש”ח??? החניך בוודאי יצעק ויאמר שזה לא נכון.
המדריך יוכיח לחניכים שכשמדברים עם חבר – לא תמיד לחשוב שאני הצודק ולצעוק עליו,
אלא לשקול ולחשוב 2 שניות – למה הוא חושב כך? אולי עשיתי משהו דומה? וכו’. “קשוט עצמך, ואחר כך קשוט אחרים”
צ’ופר
בדיחה ניתן לסיים בבדיחה הבאה:
“איש אחד עולה לאוטובוס. לפתע הוא מקיא על הנהג.
הנהג הנדהם, הנעלב והמכוסה קיא מסריח מצליח להגיד לו: “אדוני, אתה מגעיל!!”
המקיא עונה לו: “אני מגעיל? תראה איך א-ת-ה נראה!”
בשבט שזה מתאים ניתן לתת לחניכים להתחלק לזוגות ולהציג את ההצגה.
סיכום
בפעולה למדנו “קשוט עצמך תחילה ואחר כך קשוט אחרים”,
למדנו להתבונן קודם בעצמנו לפני שאנחנו כועסים או צועקים על החבר, ולמדנו גם לדון את החבר לכף זכות.
תגובה אחת
לביא זה פיצוץץץץץץץץץץץץ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(זה קוסטה, אם תהית)