חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שקד פוסט, סניף אלעד

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

המראה להתנהגותנו (פעולה)

מטרות

החניכים ילמדו את החשיבות של הכבוד לאחר, כי כמו שאנחנו רוצים שיכבדו אותנו כך אנחנו צריכים לכבד אחרים.

 

 

שלב א’

מבקשים לפני הפעולה מ-2 חניכים משבטים אחרים, שכשנתחיל את הפעולה הם יבואו, וכל אחד מהם ישחק דמות (בלי שהחניכים ידעו שזו העמדת פנים).

הדמות ה1- תבוא לשבט ותתחיל לומר להם דברים שמביעים זלזול בשבט, חוסר כבוד.

וכשהיא תלך יבוא החניך השני ויתחיל לומר להם דברי שבח והערכה, דברים מלאי כבוד לשבט.

 

בסיכום הפעולה נשאל את השבט איך הם מרגישים כלפי כל אחד משני חניכים אלו.

נשאל אותם את מי הם מעריכים ומכבדים? (הם יגידו שאת מי שנתן להם מחמאות), ונגיד להם שזה היה רק משחק.

 

 

שלב ב’

משחקים 21 בכדור: כל השבט עומד במעגל. צריך למסור את הכדור מאחד לשני 21 פעמים בלי שהכדור יפול.

אם הכדור נופל מתחילים לספור מחדש.

אבל, משתילים חניכים בשבט (כל פעם מישהו אחר) שעליהם להפסיל את הקבוצה, ולהפיל את הכדור בכל פעם שהכדור מגיע לחניך זה. שאר השבט יצעק על החניך הזה ויכעס עליו-ויבקשו ממנו בצורה לא מכובדת להפסיק, ולכן הוא ימשיך להפסיל אותם ולא יכבד את בקשתם.

(אם הם יבקשו בצורה מכובדת הוא יקשיב להם)

 

 

שלב ג’

משחקים פינוקיו. (להסבר המשחק לחץ כאן).

אם “נדרוך” על אחרים, כמו במשחק, כך הם יתייחסו אלינו והם גם ידרכו עלינו.

 

 

שלב ד’

הצגה-הסיפור הד החיים:

כמו שאתה תתנהג לאחר, כך גם הוא יתנהג אליך:

 

איש וילדו הקטן טיילו יחדיו ביער, לפתע מעד הבן ועיקם את רגלו.

“איייי” צעק הבן בכאב. “איייי” ענה לו קול מן ההרים.

הילד, שהקול הפתיעו, הסתקרן וקרא “מי זה ?” הקול ענה לו “מי זה?”

מאוכזב ומעוצבן מכך שלא קיבל תשובה צעק הבן “פחדן! מי אתה?!”, והקול ענה לו “פחדן! מי אתה?!”.

הביט הבן באביו בתמיהה ושאל: “אבא מה קורה כאן?”

“שים לב” השיב לו האב.

“אני מעריץ אותך!”. “אני מעריץ אותך!” השיב לו הקול מבלי להתמהמה. “אתה נהדר!”, “אתה נהדר!” השיב הקול.

הבן, שהיה מופתע מכל העניין, עדיין לא ממש הבין מה קורה.

הסביר לו האב: “אנשים נוהגים לכנות תופעה זו כ”הד”. אבל למען האמת יש לכנותה “החיים”.

החיים תמיד מעניקים לך חזרה מה שאתה מעניק להם. החיים הם המראה של פעולותיך.

רוצה עוד אהבה? תן עוד אהבה! רוצה עוד איכפתיות? תן עוד איכפתיות! רוצה הבנה וכבוד? תן הבנה וכבוד!

רוצה שאנשים יהיו יותר סבלניים ואיכפתיים כלפיך, היה סבלני ואיכפתי בעצמך.

חוק טבע זה חל בכל מישורי חיינו. החיים מעניקים לך חזרה את שאתה מעניק להם.

התנהלות חייך אינה מקרית. התנהלות חייך הנה מראה של מעשיך.

 

 

צ’ופר

“איך אנהג עם חברי? בדיוק כפי שרציתי שינהג הוא איתי” (אסתר קל)

“ואהבת לרעך כמוך” כמו שאנחנו רוצים שיכבדו אותנו כך אנחנו צריכים לכבד אחרים. כי רק אם נכבד את האנשים מסביבנו, גם הם יכבדו אותנו.

 

 

מסר

כמו שאנחנו רוצים שיכבדו אותנו כך אנחנו צריכים לכבד אחרים. רק מי שמכבד אחרים גם אחרים יכבדו אותו.

 

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

ילדים עוזרים ומגלים אחריות חברתית

חדר בריחה (פעולה)

חדר בריחה לשבט! חלק ממערך זה בידיים שלך ויכול לבוא כסתם פעילות נחמדה לשבט

זה בידיים שלך (מערך)

מערך פעולות – זה בידיים שלנו. האחריות והכוחות אצל החניכים והם מסוגלים להרים את עצמם ולעשות הרבה טוב בעולם.

דילוג לתוכן