חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
משחקים

מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: משחקפעילויות לחופשפעילות סניפית
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

מטמונה!

מיציתם כבר את כל הסוגים של כיתבי החידה במשחקי מטמון?

אז הנה רעיון מעניין ומאתגר למשחק מטמון, שגם בודק עד כמה אתם שמים לב לדברים שיש בישוב/עיר שלכם..

 

במהלך המשחק החניכים יעברו ממקום למקום, ויבצעו כל מיני משימות.

כדי לדעת לאיזה מקום לעבור, במקום לפתור כתב חידה (כמו במשחק מטמון רגיל)

החניכים יקבלו תמונה, ויצטרכו לזהות את המקום שנמצא בתמונה וללכת אליו.

אבל מה, לא מצלמים את כל המכולת/בית/כל מקום אחר..

אלא מצלמים ב”זום” (מקרוב) חפץ מסויים שנמצא במקום (שלא תמיד אנו שמים לב לכך שהוא קיים..)

שימו לב!

צלמו גם תמונה קצת יותר רחוקה של החפץ, שתשמש רמז למקרה שהחניכים יסתבכו..

 

רמת הקושי צריכה להיות מתאימה לגיל החניכים.

ככל שהחניכים יותר גדולים, התמונה תהיה יותר קרובה ושל פריטים יותר שוליים במקום.

 

אז איך מכינים את המשחק?

1. מחליטים על נושא למשחק: זה יכול להיות משהו שקשור ללוח השנה,חג מסויים, בית המקדש, ערך מסויים, מצווה מסויימת, הכרות עם מדריכות חדשות וכו’.. וכל מה שתרצו.

 

2. צלמו תמונות של חלקים במקומות שונים- תמונה קרובה, ותמונה קצת יותר רחוקה לרמז. (למשל תמונה של קצה עמוד שנמצא במקום, קצה תמונה, חלק מהדלת וכו’..)

כדאי לבחור מקומות שמתאימים לנושאים של התחנות. זה יעזור לחיבור לנושא.

 

3. כדאי לתת לחניכים משימה או משחק שהם צריכים לעשות בכל תחנה, כדי שיהיה גם תוכן, חוץ מסתם לרוץ בין מקומות.

אפשר לתת משימות כמו לצלם דברים, להחתים אנשים, למצוא חפצים.. ואפשר לתת משחקים נחמדים שקשורים לנושא או רק בשביל הגיבוש.

 

4. הכינו מעטפה לכל תחנה, בה תשימו את המשימה לאותו מקום, ואת התמונה שתוביל את החניכים לתחנה הבאה.

כדאי לקשט את המעטפות בצורה יפה, להכין אולי סמל שילווה את כל המשחק- לפי הנושא/השם של המשחק, למַסְפָר את המעטפות (כדי שלא תתבלבלו..).

שימו לב! צריך להכין מסלול לכל קבוצה (תלוי לכמה קבוצות החניכים מחולקים), להכין לכל קבוצה צבע אחר של מעטפות כדי שלא יהיה בלבול, ולכתוב על המעטפה את השם של הקבוצה.

 

5. עכשיו הגיע השלב של החבאת המעטפות.

נקודות חשובות:

  • כיתבו לכם בדף רשימה של סדר התחנות של כל קבוצה, ואיזה מעטפה צריכה להיות בכל תחנה. זה יסדר לכם את הבאלגן של כל המעטפות, ויעזור לכם במשחק עצמו לדעת מה המצב של כל קבוצה.
  • שימו לב להחביא את המעטפה הנכונה בכל מקום: בתחנה מסויימת צריכה להיות המעטפה עם התמונה של המקום הבא, ולא של אותו מקום!
  • רמת הקושי של מקום ההחבאה תהיה לפי גיל החניכים.
  • במקומות שבהם עוברים אנשים רבים, שימו לב להחביא את המעטפות במקום שלא יגיעו אליהם אנשים אחרים. אחרת קבוצות יבואו, ולא ימצאו את המעטפה שלהם.

 

המשחק עצמו:

  • קובעים עם החניכים זמן ומקום מפגש.
  • מחלקים את החניכים לקבוצות. כל קבוצה מקבלת את המעטפה הראשונה שלה. אפשר לתת לכל חניך קרפ בצבע של הקבוצה שלו, כדי לעזור להתחלק.
  • לכל קבוצה מתלווה מדריך/בוגר, שבודק לאורך המשחק שהכל בסדר, וכן נמצאת אצלו מעטפה עם התמונות הרחוקות של הרמזים, שהוא יתן לקבוצה לפי הכללים שהחלטתם (אחרי מספר דקות, אחרי משימה…).
  • כדאי להזכיר לכל קבוצה לקחת רק את המעטפה שלה, ולא של קבוצה אחרת.
  • מומלץ שיהיה מישהו שיעבור עם מצלמה לצלם את החניכים. לא לשכוח אח”כ לשלוח לנו כתבה לפירסום באתר!:-)

 

 שימו לב!

המשחק יכול להיות בין שבטים, בין קבוצות בשבט, בין סניפים.

המשחק מתאים לחניכים קטנים, גדולים, חב”ב, צוות…

רק תתאימו את המשחק לגיל המשחק, ותהנו!

בהצלחה!

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

נאומו של אנטולי (נתן) שרנסקי

וכיום כשאני רחוק יותר מתמיד מבני עמי ומאביטל שלי, כשאני עומד בפני שנים ארוכות וקשות של מאסר אני אומר לעמי ולאביטל שלי: לשנה הבאה בירושלים!

חנוכיה

כח הראיה

פעולה בה נבין מהו כח הראיה, מתוך נרות החנוכה

דילוג לתוכן