חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נויה כהן, נתניה משהב

נושא: ארץ ישראל
תת נושא: ארץ ישראלבמעגל השנהיום ירושליםירושלים
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

ירושלים- לב האומה (פעולה)

מטרת הפעולה:
להעביר לחניכים את החשיבות של ירושלים עיר הקודש.
שלב א':

משחקים מלא משחקים בלי העיקר שלהם:

למשל-

  • הטבעת בלי טבעת,
  • 3 מקלות בלי 3 מקלות,
  • שבויים בלי כדור,
  • משחק השוקולד בלי שוקולד,
  • משחק הכיסאות פחות כיסא וכו'.

 

החניכים מתעצבנים שאי אפשר לשחק ככה וכל המשחק לא שווה בלי זה.

 

 

שלב ב':

שואלים את החניכים מה זה ירושלים בשבילם?

ומפתחים דיון..

 

צ'ופר:

"כשאני נכנס לירושלים, אני כולי שונה.

לא יודע מה יש בה בירושלים הזו,

מן רצון להיות טוב יותר, נחמד יותר,

אבל היא גורמת לי מן משהו כזה בלב….

פעם חשבתי שאולי זה האבנים אמיתי יותר…

אחר כך חשבתי שאולי האנשים בה שונים, שמשהו במקום הזה, בעיר הקודש הזו,

אבל היום אני חושב, היום אני מבין,

אולי הצלילים, אולי קולות התפילה,

פשוט שונה שונה,

ולכן כשאני בירושלים גם אני קצת משתנה."

 

 

סיכום:

כמו במשחקים, כך גם ירושלים- היא הלב של ארץ ישראל, היא העיקר. בלעדיה זה כבר לא אותו דבר, אין מה להשוות.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

ילד שמח

תמיד בשמחה (פעולה)

פעולה עוסקת בשמחה.
מצוות רבות ביהדות עוסקות בשמחה, האם וכיצד אפשר להכריח את עצמנו לשמוח?

ילדים מחזיקים ספר תורה

החלק החסר (פעולה)

פעולה להעברה עצמית למשפחה לשבת פרשת מטות מסעי, בנושא חסרון בית המקדש, וההתרגלות למצב שלנו כיום.

איש מוזר

קטע עוסק באהבת ארץ ישראל.
וארץ ישראל שייכת לעם ישראל

דילוג לתוכן