ילדים עוזרים ומגלים אחראיות חברתית

תפארת שמיאן

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

להיות בקשר (פעולה)

מטרת הפעולה:

להדגיש לחניכים את חשיבות הקשר.

שלב א':

משחקים "טאבו".

(למי שלא מכיר: מכינים כרטיסיות עם מילים ומתחת לכל מילה מודגשת כותבים בקטן 4 מילים שאסור לומר אותן וכל חניך בתורו צריך להסביר את המילה שכתובה לו בכרטיסיה מבלי לומר את המילים בקטן ועל השאר לנחש מה המילה).

 

שלב ב':

משחקים "נקשרתי":

כולם יושבים במעגל ואחד החניכים מתחיל כשבידו חבילת במבה. עליו לספר עובדות על עצמו וכל עובדה מזכה אותו בבמבה (לדוגמה: אנחנו 6 אחים, אני אוהב לקרוא ספרים…) אם הוא אומר עובדה שמתאימה גם לחניך אחר, אותו חניכה אומר "נקשרתי" ולוקח את הבמבה וכן הלאה.

 

שלב ג':

מקריאים את הסיפור על הסוסים שעל העגלה:

פעם הייתה עגלה גדולה ויפה אליה היו רתומים סוסים רבים אשר משכוה בעמל למרות קשיי הדרך. מדי פעם עזבו כמה סוסים בגלל המאמץ הקשה אבל שאר הסוסים המשיכו בעבודתם. יום אחד, חשב אחד הסוסים שהוא כבר עשה מספיק ומוטב שיעלה על העגלה לזמן מה וכך עשה. הוא חשב שהסוסים לא ירגישו בחסרונו, אך הם הרגישו ועוד איך. הוא בעצם רצה לחזור למטה אך היה לו כל כך טוב למעלה וחברין לא התלוננו. ראה חברו של הסוס שאינו חוזר והחליט לעלות רק לכמה דקות לבדוק מה קורה, וגם הוא נשאר למעלה. יותר ויותר סוסים הצטרפו לאלה שלמעלה, חלק החליטו שהם לא רוצים למשוך לבד ועזבו והנותרים המשיכו למשוך בכוח רב. בשלב כלשהו, הסוסים שהיו למטה ביקשו מהסוסים שלמעלה שירדו לעזור אך לכך אחד היה תירוץ אחר. הסוף לא איחר לבוא.. יום אחד קרסה העגלה תחת משקלה הכבד. יותר מדי סוסים היו למעלה, מעט היו למטה.

 

לסיכום:

קשר בין דברים הוא חשוב מאוד. גם בין מילה להסבר שלה (כי אם לא היינו מקשרים את הדברים הנכונים לא היינו מצליחים לגלות מהי המילה) וגם בין בני אדם. הקשר הוא דבר מרכזי בחברות..

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

פעולה חדשה באתר
היו הראשונים לראות >>

דילוג לתוכן