חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
אישים

אחינועם זר

נושא: אישי התנ"ך
סוג פעילות: זוםפעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: יום חול, עמוקה, קלילה, שבת

להיות מנהיגים (פעולה)

מטרות הפעולה

ללמוד על מנהיגות, על חשיבה עצמאית דרך דמותה של מרים הנביאה:-)

 

פתיחה:

לפי המדרשים מרים הנביאה היא זו שגרמה לעמרם לשאת שוב את יוכבד, וגם היא אחת מהמיילדות שלא צייתו לפרעה ולא המיתו את הזכרים שנולדו. היא הובילה את השירה אחרי קריעת ים סוף.

המון פעמים אנחנו עושים מה שכולם עושים לא כי אנחנו חושבים שזה נכון, אלא סתם כי אנחנו לא מקדישים לזה מחשבה, פועלים כמו כולם בלי לשים לב.

אצל מרים זה לא ככה: היא רואה שאבא שלה עושה משהו שהיא לא חושבת שנכון לעשות, אז היא מדברת איתו, שואלת אותו, ובסוף גם משכנעת אותו לנהוג אחרת.

 

 

מהלך הפעולה:

משחקים:

  • חוקיות
  • 7 בום
  • משחק הפסלים (שלשות- שאחת פסל, אחת עוצמת עיניים ואחת העוצמת צריכה לעצב כמו הפסל)
  • המלך אמר

 

אפשר לעשות דיון אם זה מתאים לשבט:

  • תמיד כדאי להתנהג אחרת מכולם?
  • אולי בכלל עדיף כן להיות כמו כולם?

אין פה החלטה ברורה- כן או לא כמו כולם, צריך לראות כל מקרה לגופו, מה נכון ומה נכון לעשות.

לסיכום

מנהיג אמיתי פועל מתוך מחשבה, אם כולם טועים זה לא אומר שהוא צריך גם לטעות. הוא מוביל ולא מובל.

צ’ופר

בראש הרכבת ראיתי קטר זה היה נראה לי די מיותר,

בכל קרון יש איזה עשרים איש, והוא יושב שם לבד ולא מרגיש!

לא רציתי לפגוע באופן אישי, אז אמרתי לו בעדינות שזה די טפשי,

להוסיף קרון שלם (ועוד מלפנים!) כשבכלל לא יושבים אנשים בפנים..

אז הוא היה איש די מקסים, והוא הסביר לי שעל הפסים,

הקטר את העניינים מנהל ואף קרון לא שואל.

להיות סתם קרון זה ממש סביל. הקטר מחליט, משנה ומוביל!

אם אני הייתי נשאל- להיות קרון זה לא שווה בכלל.

שנדע להוביל, לא ללכת אחרי כולם בלי לחשוב. . .

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

בכי על החורבן

סיפור על האבל של עמ"י על חורבן בית המקדש שהיה לפני כמעט אלפיים שנה..

ערב בית ספר

פעולה עוסקת באחדות וגיבוש.
ערב משחקים חוויתי בנושא בית ספר.

דילוג לתוכן