חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ילדה עולה במדרגות

שחר שם טוב ואושרית סטבסקי, מעלה אדומים

נושא: במעגל השנה
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

לאה אימנו- הודאה וקשר לקב”ה (פעולה)

מטרות הפעולה:
החניכים יתחברו ללאה אימנו, נראה את הכרת התודה והקשר החזק שלה לקב”ה.
שלב א’:

משחקים “רק לי יש”- לכל אחד יש 10 אצבעות פתוחות והוא אומר בתורו משהו שרק לו יש.

אם לעוד מישהו יש אותו, שניהם מורידים אצבע. מסיימים כשנגמרים הדברים/ שהעניין הופנם-

לכל אחד יש כ”כ הרבה דברים טובים ויחודיים, לכל אחד יש המון דברים שהוא יכול להודות עליהם לקב”ה!

 

שלב ב’
“העוגה נשרפה”- מתחלקים לכמה קבוצות ונותנים לכל קבוצה את אותה סיטואציה,
לדוג’- העוגה נשרפה, ובזמן מוגבל צריך לכתוב כמה שיותר מקרים ודברים שגרמו לזה לקרות- לעוגה להישרף.
יוצא מצחיק ויצירתי, מנצחת הקבוצה שכתבה הכי הרבה סיבות. קוראים בקול ומתגלגלים מצחוק.
מבינים שלכל דבר שקורה יכולות להיות המון סיבות, ובגלל שבד”כ איננו יודעים מדוע קורים לנו דברים מסוימים,
תמיד צריך להודות על מה שקורה כי זה תמיד לטובה, ויש כ”כ הרבה אפשרויות באיזו צורה זה לטובה.
כל אחד כותב בפתק מכונה שהייה רוצה שתהיה קיימת, שתעשה משהו שהוא לא אוהב לעשות/ שתמיד רצה שיקרה.
מקריאים ומנסים לנחש מה של מי. נשים לב שאת רוב הדברים שכתבנו אנחנו יכולים לעשות בעצמנו!! כמה כוחות הקב”ה נתן לנו!
ניתן להוסיף עוד שלב שבו נפתח את הגיבוש בשבט- לאחר שכותבים את כל המכונות, פורשים את כל הפתקים – והמשימה היא להעלות רעיון איך קבוצה של חבר’ה יכולים להוות תחליף למכונה בעצמם על-ידי עבודת צוות.
שלב ג’:
משחקים פרה עיוורת– בעולם הזה העיניים שלנו כמו מכוסות, אנחנו רואים דברים מאוד מסוימים ולא את כל הסיבות והתהליכים למה שעובר עלינו,
אבל בעצם הכל מאת הקב”ה וקשור אליו גם אם אנחנו לא רואים.
שלב ד’:
מספרים את הסיפור “בעקבות מרק הירקות”- הסיפור נותן דוגמא לתהליכים שה’ מסובב ובלי לחשוב אנחנו רואים רק חלק.

 

סיפור-“בעקבות מרק ירקות”:

זוג חברים ביום קיץ בהיר, חפשו מסעדה ברחובה של העיר. אחרי שמצאו, התיישבו בתוכה, והזמינו כמובן לשלחן ארוחה.

המתינו מעט, אולי שתי דקות, ובא המלצר עם מרק ירקות. הם אכלו המרק, הוא היה נהדר, ואמר האחד: “בא נודה למלצר.”

הם קמו מיד והלכו למלצר ואמרו: “המרק, הוא היה נהדר.” אמר המלצר: “שמחתי כל כך, אבל אם להודות תודו לטבח.”

אז ראשית הם הודו למלצר, אח”כ הם הלכו ואמרו “תודה” לטבח,

אמר הטבח: “ברכות זה נעים, אבל בגלל הירקות המרק הוא טעים. לא רק לי מגיעות הברכות- אלא למי שמכר הירקות”.

אז ראשית הם הודו למלצר, אחר כך הם הלכו ואמרו “תודה” לטבח, אחר כך נסעו לשוק וישר בקשו להודות לאדם שמכר.

אמר המוכר: “להודות הן אפשר לנהג שהביא את הירקות מן הכפר”.

אמר הנהג: “הריני מסמיק עניין התודה נראה לי מצחיק. לי להודות זה ממש מיותר, כל התודה מגיעה לאיכר.”

אז ראשית הם הודו למלצר, אחר כך הם הלכו ואמרו “תודה” לטבח, אחר כך נסעו לשוק וישר, בקשו להודות לאיש שמכר.

אחר כך הודו בחיוך מאושר לנהג שהביא הירקות מהכפר, ומיד בלי לחוס על זמנם היקר הם נסעו אל הכפר והודו לאיכר.

שמח האיכר לשמוע תודה “אך לי לא מגיעות הברכות”, הוא הודה. “טיב הירקות לא תלוי בי דווקא אלא במזג האוויר, בסוג הקרקע,

בכמות הגשמים בחוזקם, מועדם כלומר, אם להודות זה לא לאדם. כי רק מי ששולט על טללים ורוחות הוא אחראי על טיבו של מרק ירקות.”

אז ראשית הם הודו למלצר, אחר כך הם הלכו ואמרו “תודה” לטבח, אחר כך נסעו לשוק וישר בקשו להודות לאיש שמכר.

אחר כך הודו בחיוך מאושר לנהג שהביא הירקות מהכפר, ומיד בלי לחוס על זמנם היקר הם נסעו אל הכפר והודו לאיכר.

ובסוף הם הודו למי ששולט, על חמה, אדמה ורוחות בלי עת, למי שאחראי על טללים וגשמים: חן, חן על מרק הירקות הטעים!

לסיכום:
מסבירים את הקשר של כל הדברים ללאה אימנו- עניין מאוד בולט בלאה אימנו הוא הקשר החזק וכל ההודאה לקב”ה.
על כל לידה שהיא יולדת היא מסבירה איך הקב”ה אחראי אליה- שמעון- ה’ שמע את תפילתי, ראובן- ראה ה’ את עניי, וכו’.
בנוסף נפוץ אצלה העניין של ההודיה- קראה לבנה יהודה מלשון להודות,
ואצל צאצאיה רואים את העניין הזה ממש- דוד שכתב את התהילים בו הוא מרבה להודות ולספר בשבחו של הקב”ה,
דניאל שגם הוא מרבה להודות. ממש רואים שזה דבר שהיה חשוב לה והיא חינכה אליו.
כמה חשוב ללמוד מלאה ולהודות כל הזמן על כל הטוב שה’ נותן לנו!!
 
 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

ילדים עוזרים ומגלים אחריות חברתית

קטן עליו (סרט)

סרט שמביא את סיפורם של משפחת דרף, משפחה בעלת חמישה ילדים ששניים מתוכם חולים במחלה גנטית נדירה (mps-4 – מורקיו). הסרט מביא את התמודדות המשפחה בחיי היום יום ואת הבחירה שלהם לצמוח מתוך הקשיים ולהפוך את החיים למשמעותיים.

דילוג לתוכן