חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שני ילדים עם חולצת תנועה

שירה רוזיליו, סניף נווה

נושא: כניסה
תת נושא: כניסהכניסה ופרידה
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

פעולת פתיחה 2 (פעולה)

מטרת הפעולה:         

להעביר לחניכים בהתחלה כמה חשובים שיתוף הפעולה בשבט, והגיבוש שלנו.

 

עזרים:
  • בקבוקי שוקו או מצרכים להכנת שוקו טעים 🙂
  • כוסות
  • עוגיות
  • שרשרת משימות (מצורף בנספחים)
  • כדור
  • חישוק.
מהלך הפעולה:

משחקים 3 משחקים שבהם אם חניך אחד מרחף או לא שם לב, כולם מושפעים מזה.

בסוף כל משחק נותנים משהו לחניכים.

 

המשחקים:

1. עושים מעגל ונותנים ידיים, צריך להעביר חישוק בין כל החניכים בלי לפתוח ידיים, אם מישהו פותח צריך להתחיל מההתחלה… (מביאים כוסות)

2. 21 בכדור- אם מישהו נפסל מתחילים לספור מההתחלה (מביאים עוגיות)

3. מביאים לכל אחד פתק: כשמישהו עושה…(פעולה מסויימת) אתה צריך…(לעשות פעולה מסויימת), וככה יש רצף של פעולות של כל החניכים. אם מישהו מרחף, הכל נתקע…(מביאים שוקו)

צ'ופר:

אי שם מעבר להרים, חי אב זקן ולו עשרה בנים גיבורים, האב הזקן היה חולה ואומלל, וקרה לבניו כדי ללמדם משל ונמשל, ביקש האב מבנו בכורו, להביא לו את חבילת הקרשים שליד ראשו, אחר ביקש האב מהבכור תחילה, שינסה לשבור את כל החבילה, משלא הצליח הבן הבכור, ביקש האב מכל בן בתורו לנסות ולשבור, לא הצליחו הבנים זה היה מסובך, הם חשבו שהעץ כנראה מסוג משובח, ביקש האב את החבילה חזרה אל היד, והחל שובר כל קרש בנפרד, בני היקרים-כך אמר לבניו הגיבורים, כשהעצים מאוגדים בחבילה הם לעולם לא אך כאשר מנסים כל אחד בנפרד לשבור, זה אפשרי אפילו בידיו של אדם לא גיבור, נשברים, כך גם אתם בני היקרים, כשתהיו ביחד תהיו חזקים וגיבורים, אך אם כל אחד יהיה בנפרד חלילה, יהיה אפשר לשבור את כולכן ללא מאמץ מלכתחילה…

לסיכום:

לאחר קריאת הצופר מדברים עם החניכים על משמעות שיתוף הפעולה. כפי שאנו יודעים לא ניתן להכין שוקו ללא כוסות או ללא אבקת שוקו. בדוק כשם שצריכים את כל המצרכים הללו לשם הכנת המשקה, כך ישנה חשיבות לשיתוף פעולה בכל תחומי חיינו.

רק על ידי שיתוף פעולה ניתן להצליח להגשים חלומות כקבוצה, לממש מטרות ועוד.

אם כל אחת ייתן את החלק שלו תהיה לנו שנה כיפית וטובה!

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן