חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ילד שמח

אביעד ש.ש. וינברג

נושא: בין אדם לחברו
סוג פעילות: משחקפעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

שמחה אמיתית (פעולה)

מטרת הפעולה:
  • החניך יבין מהי שמחה אמיתית
  • החניך יבין את ההבדל בין שמחה להוללות.
  • החניך יבין ששמחת פורים היא שמחה של מצווה ולא של הוללות. 

 

 

מהלך הפעולה:

החניכים ישחקו “שיפ” או “אני” (הסברים למשחקים)

 

המדריך יתן לחניכים כרטיסיות עם הגדים. החניכים יצטרכו לדרג את הכרטיסיות עפ”י מדרג מהדבר המצחיק ביותר לדבר הכי פחות מצחיק.

 

לאחר מכן, המדריך יבקש מהחניכים לסדר שוב, כשהפעם המדרג יהיה לפי רמת השמחה- מהשמחה האמיתית לשמחה הזולה ביותר.

סביר להניח שיווצר פער מהסדר הקודם.

 

דיון: כיצד נוצר הפער הזה? האם כל דבר מצחיק הוא שמחה אמיתית? מה קובע מה היא שמחה ומה לא? אפשר לתת דוגמאות: חבר מכניס גול עצמי בכדורגל, האם זה נכון לצחוק עליו? זו לא שמחה אמיתית!

 

אפשרות אחרת:

 

המדריך יראה לחניכים מתנה עטופה כשעל העטיפה כתוב- “שמחה גדולה להיות במצווה תמיד!” ומסביב מודבקים ההגדים המובאים בהמשך.

 

כל חניך, לפי התור, יוציא פתק, יקריא ויחליט לאיזו קטגוריה מתאים ההיגד:

שמחה אמיתית – עליה – התעלות  או  התלוצצות- ירידה- התהוללות.

(ניתן להכין מראש דף גדול עם שתי כותרות אלו. וכל היגד להדביק מתחת להגדרה המתאימה. )



דוגמאות להיגדים

  •  אורית צריכה להתאשפז בבית חולים בשבוע הבא. כל הילדים התחפשו ובאו אליה בהפתעה רקדו ושרו וניגנו שעה ארוכה כדי להרים לה את מצב הרוח
  • לכבוד ראש השנה ארגנו “שנות טובות” עם שקיות ממתקים ועברנו במחלקת ילדים בבתי חולים ועשינו שמח
  • ארגנו משלוחי מנות לעולים חדשים ורקדנו איתם
  •  בטיול שנתי צבענו בגואש את הפנים של אלה שישנו, והיה מה-זה מצחיק
  • ליל הסדר היה בביתנו השנה, כל הדודים הגיעו והשמחה הרקיעה שחקים עד מאוחר
  • היינו בחרמון וזרקנו כדורי שלג ענקיים על המורים שנותנים לנו המון שעורי בית ומבחנים קשים
  •  אתמול היתה מסיבת יומולדת בבית שלי, איך השתוללנו… כמו שצריך!! היה ממש מגניב!!! ואיך שעבדנו על בתיה, חבל”ז!!!!!!!! היה ממש שמייח
  • רקדנו בהתלהבות בחתונה של בן דוד שלי, ולא יכולנו להפסיק
  •  הלכנו, כל השבט, לראות סרט קומדיה, גיא ודור ממש נשפכו מצחוק!! 
  • לכבוד חודש אדר, השתוללנו במסדרונות וצעקנו ובסוף ברחנו מהשיעור וישבנו בסתלבט על הדשא.
  •  ישבנו בפעולה ועשינו צחוקים על כל מילה שהמדריך אמר. 
  • התאספנו אתמול אצל הילה, סיפרנו בדיחות והתגלגלנו מצחוק!! במיוחד נקרענו מאיך ששולה מדברת

 

לסיכום:

נגיע למסקנה שיש שמחה שהיא טובה והיא מעולה ויש שמחה שהיא לא אמיתית אלא שחוק וליצנות. כמו המשחק שיפ ששיחקנו בתחילת הפעולה. שהיה מאד מצחיק, אבל אין שמחה אמיתית.

ולפעמים- צריך לדעת איפה לשים את הגבול- אם השמחה הזאת פוגעת במישהו או יורדת עליו או גורמת לו להיות עצוב- זו לא שמחה אמיתית.

וצריך לשים לב, וגם שיש לי בדיחה מאד מצחיקה צריך לדעת לחשוב שוב אם היא פוגעת במישהו ואז לספר אותה.

“וזכנו לקבל קדושת פורים באמת”! 

 

 

צ’ופר

“מציאת שמחה אמיתית היא הקשה שבמשימות הרוחניות…” (ר’ נחמן מברסלב)

 

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן