חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ילדה עולה במדרגות

אמונה ערמון ומעיין מוקדס, סניף כפר אברהם

נושא: אמונה בעצמי
תת נושא: אמונה בעצמיבמעגל השנהבת מצוהעבודת המידות
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

מערך בת מצווה פעולה 1 התכונות והייחודיות שלי

מערך בת מצווה

הפעולה הקודמת – ערב ילדות

הפעולה הבאה – אני והחברה ועין טובה

 

 

 

מטרות הפעולה
  • שהחניכות יבררו יותר לעצמם -מי אני? מי אני בעיני עצמי?

 

עזרים:

את שלושת הראשונים כדאי להכין כפול- גם לפעולה הבאה..

 

  • תמונות
  • פתקים עליהם כתובים תכונות, חלומות, תחביבים (אפשר לראות דוגמאות בנספחים)
  • מעטפות לפי מספר הבנות

 

  • ספר או קופסא
  • מראה קטנה שניתן להכניס בתוך הספר/קופסא
  • פתקים עם דוגמאות בכמה נושאים (נושאים כמו- משפחה, תחביבים, אוכל וכו’. דוגמאות לנושא תחביבים: לנגן, לשיר, לרקוד.. וכו’..)

 

שלב א’

ה”אני” במעטפה המדריכות יפזרו בחדר כל מיני תמונות, תכונות, חלומות, תחביבים. יש תכונות בנספח.

כל חניכה תקבל מעטפה ותכניס פנימה את הדברים שמתאימים לה, מאפיינים ומייחדים אותה.

 

שלב ב

המדריכות יעבירו ספר/ קופסא שבתוכו הטמינו מראה, ויבקשו מכל חניכה להסתכל בעמוד הפתוח

ולומר משהו טוב על האדם המופיע בתמונה, בלי להגיד או לרמוז- מה הן רואות…

 

שלב ג’

המדריכות יפזרו על הרצפה פתקים ובהם רשומות דוגמאות לקטגוריה שבחרו, לדוג’ תחביבים.

כל חניכה תעמוד ליד פתק שמתאים לה (לנגן, לרקוד, לשיר, לצלם..). לאחר שכולן נעמדות

אוספים את הפתקים, ומפזרים פתקים מקטגוריה אחרת (לדוג’ משפחה, אוכל וכו’…)

 

 

 

שלב ד’

המדריכות יספרו את הסיפור על כפר מגדלי התירס.

במקום רחוק ,בצפון של הצפון, בו כל המים מתחילים אט אט להפוך לקרחוני ענק

חיו בשלווה אנשים קטנים, פשוטים שלא מכבר זכו, או לפחות כך חשבו, להגשים את חלומם!

אותם אנשים קטנים, באותו מקום רחוק, לא ידעו שלווה בחייהם ואת כל מרצם, כוחם ומשאביהם

השקיעו בדבר אחד ומיוחד: העיסוק המשותף והמאוחד של גידול התירס בקרקע הקשה והבוגדנית

של הקוטב הצפוני. כל אותם אנשים היו מומחים גדולים בנושא גידול התירס והיו בקיאים בפרטי

פרטים של הרכב הירק ומוכשרים בכל תנאי גידולו. לא היו כמותם מעולם! את הכפר הקימו לא מזמן

לאחר, שכמובן, בחרו בקפידה כל איש, אישה, נער, נערה ואף ילדים כאשר לא חסכו במבחנים

ודרשו ידע עצום בגידולים מורכבים של תירס. את ההתיישבות הקימו די ברישול מאחר ובתים של ממש

לא היה מי שיבנה להם. ביום המחרת מיד פצחו בשריקת הצהלה ופיזזו לכיוון המטעים. הגידולים, כפי הצפוי,

נקלטו כראוי והפירות הראשונים ממש היו תאווה לעיניים! התירס, היה כמובן המאכל העיקרי ויש לציין גם – היחיד.

אך לא להתלונן, חלילה, רצו. כל מה שתאוו לו היה: גרעיני תירס לפיצוח, קלחי תירס לכרסום,

רסק תירס למריחה ואף מיץ תירס לרוויה… ואז, אחרי כמה שבועות של חיים… בצל התירס,

חטף אחד הנערים דלקת ריאות חריפה ומיד הושעה מעבודתו, אך יותר מכך לא יכלו האנשים האומללים לעשות,

הרי איזה רופא יימצא בין כל מגדלי התירס הדגולים?! וכשלקתה אישה אחת בהרעלת קיבה (כן, מתירס)

לא היה מי שיגלה שאם אתה מגדל תירס ואפילו מומחה, אף פעם, אף פעם, לא תוכל להיות מרפא! בבוא הזמן,

כשהיו צריכים משהו שיתקן את התאורה. או את הקיר הנופל, או את האינסטלציה גילו שבין כל מגדלי התירס

המהוללים לא היו ולו איש תחזוקה אחד. לילדים לא נמצא מלמד או מורה, לתינוקות לא הייתה מטפלת או גננת.

לאט לאט איבדו את כל נכסיהם כי את התירס לא היה ניתן לייצא, והרי למכור תירס, גם את הזן הנדיר ביותר,

לא היה שווה… ויותר נכון- לא היה למי! את כפר מגדלי התירס אף אחד לא הכיר, והסיפור הזה לא מסתיים בהכרזה

מפוארת על הקמתה של עוד עיר כי כפר מגדלי התירס נשאר כפר ללא שום מגדלים שאת כל מרצם השקיעו לריק

לבסוף שקעו בייאוש ובלי הרבה הישגים. לגדל תירס זה עסק מאד נחמד אבל ברגע שאין גם רופא, מורה, נגר,

סנדלר, חשמלאי, עו”ד, גנן, מפקח או סתם אדם שצריך מאד תירס- הסוף יכול להיות מ-מ-ש  מר !!!

 

 

 

צ’ופר:

יחודו של האדם בעולם, הוא שיש ביכולתו להתקדם, יש ביכולתו להיות טוב יותר ביחס לאתמול, יש ביכולתו לעשות עם עצמו חשבון נפש, ולרכז את כל הכוחות והמאמצים כדי להתקדם ולעלות ברמה!!!

 

 

 

  לסיכום

אנחנו לא צריכות לחפש רחוק אצל אחרים ולהתחקות אחרי אחרים כי הכי טוב בשבילי זה להיות אני. אני צריכה להסתכל אל עצמי, לתוכי, למצוא את הטוב שבי, את התכונות הטובות שבי. ואח”כ גם לגלות אותם לעולם. כמו שראינו במעטפות ובקטגוריות שכל אחת עמדה ליד מה שמאפיין אותה כל אחת היא שונה ומיוחדת בפני עצמה, אין אדם בעולם שהוא כמוה, אנחנו צריכות לברר לעצמינו במה אני טובה במה אני מיוחדת ואיך אני יכולה להשתמש בכוחות הטובים שיש בי ולפעול איתם בעולם.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

יחודו של אדם (פעולה)

פעולה זו נועדה ללגרום לחניכים להבין ששוני הוא לא פגם ,
כל אחד מיוחד בדבר אחר וטוב שכך.

ילד עם דגל

ל”ג בעומר קצת אחר!

לקראת תחילת חגיגות ל”ג בעומר
מזמינים אתכם לצפות בדבריו של דביר עמיאור, מזכ”ל התנועה
על החג, ועל החגיגות- מכיוון מעט שונה.

דילוג לתוכן