מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וערבות
סוג פעילות: פעולהקטעים יפים
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: קלילה

פעולת ביסוס לפעולה מספר 2

מתאים ל:  שבת, יום חול

הפעולה הקודמת

הפעולה הבאה

 

 

עזרים:

  • מילות השיר "שיר ישראלי" / שלמה גרוניך ולהקת שבא (מצורף בנספח)

מהלך הפעולה:

נחלק לחניכות את מילות השיר "שיר ישראלי" / שלמה גרוניך ולהקת שבא.

אפשר גם להשמיע להן את השיר – מצורף בנספחים


השלג שלך 
והמטר שלי 
הוואדי שלך 
והנהר שלי 
נפגשים סוף סוף 
בחוף ישראלי 
עם כל החלומות והגעגועים 
עם כל הזיכרונות 
הטובים והרעים 
בשיר חדש ישן 
שמאחה את הקרעים 
הנה מה טוב 
הנה מה טוב 
ומה נעים.

במקצב יווני עם מבטא פולני…
בסלסול תימני עם כינור רומני…
מי אני? מי אני?
כן אני! אלי אלי!
שיר ישראלי.

העמק שלך 
וההר שלי 
היער שלך 
והמדבר שלי 
נפגשים סוף סוף 
בנוף ישראלי 
עם כל החלומות והגעגועים 
עם כל הזיכרונות 
הטובים והרעים 
בשיר חדש ישן 
שמאחה את הקרעים 
הנה מה טוב 
הנה מה טוב 
ומה נעים.

במקצב יווני עם מבטא פולני…
בסלסול תימני עם כינור רומני…
מי אני? מי אני?
כן אני! אלי אלי!
שיר ישראלי.

ה- "למד" שלך 
וה- "חת" שלי 
ה-"עין" שלי 
וה-"ריש" שלך 
נפגשים סוף סוף 
עם תוף ישראלי 
עם כל החלומות והגעגועים 
עם כל הזיכרונות 
הטובים והרעים 
בשיר חדש ישן 
שמאחה את הקרעים 
הנה מה טוב 
הנה מה טוב 
ומה נעים.

במקצב יווני עם מבטא פולני…
בסלסול תימני עם כינור רומני…
מי אני? מי אני?
כן אני! אלי אלי!
שיר ישראלי.

 

נדבר עם החניכות על איך ההבדלים בין אחת לשנייה הם בעצם הייחודיות של כל אחת. הגוונים השונים תורמים לצבעוניות של השבט בפרט, וכפי שרואים בשיר – גם של כל עם ישראל.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

לא ממשיכים בשגרה

לימוד על הציפייה לבית המקדש. האם אנחנו דורשים את בית המקדש, או מעדיפים להישאר במצב המוכר שלנו?