חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דפנה כהנא, סניף מעגלים

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: ערבפעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

חלומות מתגשמים! (פעולה)

מטרת הפעולה:

  החניכים יבינו לא לוותר על החלומות שלהן, שהם יכולים לחלום גבוה

  

עזרים:

 

 

פתיחה:

אפשר להתחיל במשחק חלומות (משחק קופסה) סתם להכניס לאווירה כיפית וזורמת.

 

שלב ב’

משחק “אף פעם לא”

(הסבר המשחק)

להסביר שהרבה פעמים אדם רוצה מאוד לעשות משהו אבל הוא לא עושה אותו בגלל פחד, בגלל מחשבה שזה לא טוב לו, בגלל חוסר משאבים.

לדוגמה: אני רוצה מאוד ללכת לעשות קורס סנפלינג אבל אין לי כסף לשלם או שאני מפחד. האם הסיבות האלה צריכות למנוע מאיתנו להגשים את חלומותינו?

אם יש לי חלום ואני מאמין בדרך שלי, אני אוכל להגשים אותו, גם אם יעמדו בדרכי אלף מכשולים!

חשוב להדגיש לחניכים שמכאן אנחנו יוצאים בידיעה שיש בנו את הכוח להגשים את חלומותינו. נצטרך לעבוד קשה בשביל זה, אין ספק (אם נצטרך להשיג כסף, אם נצטרך להתגבר על הפחד) אבל היכולת קיימת ומכאן זה כבר תלוי בנו!

המדריך יעלה שאלה: מה גורם לנו לוותר על החלומות שלנו?

המדריך יכבה את האור וישים מנגינה רגועה ויבקש מהחניכים לעצום עיניים ולדמיין דמיון מודרך-

כל אחד חושב על חלום שלו, חלום קרוב-

  • איפה אתם בעוד תקופה?
  • מה אתם חולמים לעצמכם?
  • לאן אתם שואפים?
  • איזה דבר עולה לכן לראש כשאתם שומעים את המילה חלום?

 

לכוון אותם שיחלמו על

  • חלום אישי שלהם כלפי עצמם,
  • חלום שקשור בשבט,
  • חלום שקשור במשפחה
  • וכל חלום אחר..

בין כל חלום המדריך יתן להם זמן לחשוב.

 

שלב ג’:

המדריך יחלק דף שבו החניכים צריכים לכתוב את החלומות שהם חשבו עליהם ומה הם עושים כדי להגשימם. ( מצורף בקבצים המצורפים בצד העמוד)

 

 

המדריך יתן להם כמה דקות, בנחת. ואז יערוך סבב בין החניכים, כל אחד ישתף חלום אחד ממה שכתב.

 

שלב ד’

המדריך יקריא את הקטע הבא   ( מצורף בקבצים המצורפים בצד העמוד )

**** נכתב לאחר שיחה עם סבתא שלי, חולת סרטן במצב מאוד סופני, על החלומות שהיא הגשימה בחיים שלי ועל החשיבות שלהם בחייה . ****

משהו לחיות בשבילו ,
משהו לשאוף אליו ,
משהו שיגרום לך להאמין
בעצמך .

משהו מעשי ,
או אולי קצת מופרך ,
משהו שימשוך אותך הלאה
אל הביצוע .

וביום מותך ,
תסתכל על עברך ,
ותראה אם את חלומך
הגשמת .

וכשתגלה שיש עוד משהו
שעוד לא הספקת ,
אולי זה ייתן לך עוד 
נשימה .
הלוואי .

אז, מה החלום שלך ?

 

שלב ג

ומפה ממשיכים להגשמת החלומות.. כל חניך מקבל חלום של חבר (בצורה אקראית) וצריך להגשים לו את החלום.

 

אפשר שהגשמת החלום תהיה יחסית מאולתרת ובמקום- כהמשך לפעולה, כמתואר בפעולה- לפעמים חלומות מתגשמים.

אפשר שהערב הזה יהיה כפתיח ל ערב הגשמת חלומות

ואפשר לקבוע שבועיים מאותו היום ובמשך השבועיים החניכים יגשימו כל אחד לחברו את החלום.

 

 צ’ופר

“גדולים החולמים חלומות גדולים ההופכים חלומם למציאות” (הרב נריה)

 

סיכום

הרבה פעמים אדם רוצה מאוד לעשות משהו אבל הוא לא עושה אותו!! למה? בגלל פחד, בגלל מחשבה שזה לא טוב לו, בגלל חוסר משאבים. לדוגמה: אני רוצה מאוד ללכת לעשות קורס סנפלינג אבל אין לי כסף לשלם או שאני מפחד. האם הסיבות האלה צריכות למנוע מאיתנו להגשים את חלומותינו? אם יש לי חלום ואני מאמין בדרך שלי, אני אוכל להגשים אותו, גם אם יעמדו בדרכי אלף מכשולים! חשוב להדגיש לחניכים שמכאן אנחנו יוצאים בידיעה שיש בנו את הכוח להגשים את חלומותינו. נצטרך לעבוד קשה בשביל זה, אין ספק (אם נצטרך להשיג כסף, אם נצטרך להתגבר על הפחד) אבל היכולת קיימת ומכאן זה כבר תלוי בנו!

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

2 תגובות

  1. הקטע של הרב נריה זצל לא נגמר כאן… יש לו המשך:
    “גדולים החולמים חלומות גדולים
    והופכים חלומות למציאות,
    גדולים העוסקים במעשים קטנים
    והופכים את המעשים לגדולים.
    אבל הקטנים החולמים על גדולות ואינם עוסקים בקטנות, אין להם עולם.
    שכן, החלומות נשארים בחלומם,
    הקטנים בקטנותם,
    והעולם תהו ובהו.”
    (הרב משה צבי נריה)

  2. פעילות נראת לי מעולה, הולכת מחר ליישם אותה עם נוער מפונה ממטה אשר. תודה גדולה
    סיגל הר ציון
    עמק המעיינות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

ציפייה יוצרת

מקור עוסק בגלות וגאולה.
אשרי מי שאינו משקיף פסיבי של ההיסטוריה של עמו, אלא שותף פעיל הנוטל בה חלק.

משחקים

הרוצח

משחק בו יושבים במעגל יש מישהו שהוא “הרוצח” אבל אף אחד לא יודע מי זה ותפקידו להפסיל את חברי הקבוצה בעזרת קריצה בלי שיעלו עליו.

דילוג לתוכן