חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: להיות אנשים גדולים
תת נושא: להיות אנשים גדוליםעבודת המידות
סוג פעילות: חומרי העשרהמקורמשחקסיפור או משלפעולה
מתאים לגיל: נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: עמוקה, קלילה, שבת

איך חיים את זה? בפרטים הקטנים. (פעולה)

עמודים נוספים שיכולים לעניין אותך:

חוברת חודא תחום בנות התשף

הפעולה הקודמת

פעולת ביסוס לפעולה

הפעולה הבאה

 

 

 

מטרות הפעולה:

הבנות יבינו שלהיות אנשים גדולים- זה לחיות חיים שנובעים מהמקום הגבוה שבנו, מהנשמה. מהמקום שרוצה לעשות רצון ה’, שלא משתעבד לתאוות אלא זוכר למה אנחנו כאן ומה תפקידנו, ולכן היכולת לחיות חיים גדולים מתחילה בפרטים הקטנים.

גם אחרי שאנחנו כבר רוצים לחיות חיים גדולים- אנחנו נמצאים בתוך עולם של חומר. העולם הזה מושך אותנו להיות קטנים- לשקוע בתאוות שלנו, לרצות לעשות מה שבא לנו ברגע זה גם אם זה פוגע, ללבוש מה שנראה לנו הכי יפה גם אם זה לא הכי צנוע, לכעוס כשדברים לא מסתדרים, להתעצבן על מי שאנחנו לא מסכימים אתו… אלו חיים קטנים. שנובעים מהמקום הקטן שבנו, מהחומר.

עוד התגברות, עוד מאמץ, עוד הקפדה- הם אלו שהופכים אותנו מאנשים שנשטפים בחיים לאנשים גדולים שחיים באמת לפי רצון ה’.

 

 

 

עזרים:
  • לוח של סולמות וחבלים +חיילים.
  • כוסות חד”פ +תה +מלח.
  • כרטיסיות טאבו. (נספח 1)
  • קטע לימוד מצולם לכולן. (נספח 2)
  • קטע על חשיבות הפרטים הקטנים מצולם לכולן. (נספח 3)

 

שלב 1

נתחיל עם המון המון דברים שלא מקפידים בהם על הפרטים הקטנים:

  • תקבעו בשעה מסויימת ותאחרו ברבע שעה.
  • תגיעו לפעולה עם חולצה שהשרוך מושחל רק על צד אחד/עם כמה שערות שיוצאות באופן מוזר מהקוקס/ וכדומה…
  • תשירו מוראל של השבט ותזייפו באחת השורות.
  • תשחקו “תופסת עכברים” וכשיתפסו אתכן תמשיכו לרוץ ואל תעמדו.
  • תשחקו “סולמות וחבלים” ואל תביאו קוביה.
  • תשחקו “מאפיה” ותסתכלו בזמן שצריך לעצום עיניים.
  • תושיבו את כולן על כסאות ושלכמה בנות לא יישאר כיסא והן יישארו בעמידה (חשוב להגיד להן את זה מראש שלא יעלבו).
  • תחלקו כוסות תה ותשימו מלח במקום סוכר.

ועוד ועוד רעיונות כאלו…

בכל פעם שהחניכות יתעצבנו- נגיד להן ב”תמימות”: למה אתן כועסות? זה בסך הכול פרט קטן, מה הבעיה שלא שמנו לב אליו? העיקר שהרוב בסדר! נשחק אותה כאילו אנחנו לא מבינות מה הבעיה… נמשיך עם ה”משחק” ככה שהן בעצמן ירגישו את החסר כשלא מקפידים על הפרטים.

 

שלב 2

כשנרגיש שהן קולטות את הרעיון, נאסוף אותן וננסה לסכם יחד-

ü      מה היה מעצבן בכל הדברים שעשינו עד עכשיו?

ü      למה זה היה כ”כ מעצבן? רק פרטים קטנים היו חסרים, למה זה כ”כ הפריע לכן?

ü      מה החשיבות של הפרטים הקטנים?

נגיע למסקנה: הפרטים הקטנים משמעותיים מאוד מאוד. מה שהופך דבר לגדול ולאיכותי באמת- הוא ההקפדה על כל כל כל הפרטים שלו!

 

שלב 3

טאבו הקפדה על פרטים: נחלק לבנות פתקים עם דוגמאות לפרטים קטנים שחשוב להקפיד עליהם. כל אחת תבחר משהו אחד, ותצטרך בתורה לתאר אותו לכולן  בלי להשתמש במילים מסוימות.(נספח 1)

 

שלב 4

נקרא יחד את המדרש על ראובן, אהרון ובועז (נספח 2) ונסביר אותו: אם כל אחד מהם היה יודע איזו משמעות יש למעשה שהוא עושה- הוא היה מתאמץ הרבה הרבה יותר על העשייה שלו! והיום, כל מעשה שאנחנו עושים נכתב על ידי אליהו הנביא ומלך המשיח, ומקרב את הגאולה השלימה.. ולכן כל כך חשוב להקפיד על כל פרט ופרט.

 

סיכום

נקרא את הצ’ופר על חשיבות הפרטים(נספח 3) ונסכם- ראינו בפעם הקודמת שיש בנו נשמה שרוצה לחיות חיים גדולים. הדרך לעשות את זה היא להקפיד על הפרטים הקטנים, להתגבר גם במקומות שלא רואים ושלא יודעים, וכל התגברות כזאת וכל מאמץ כזה- הופכים את החיים לנו מחיים ריקים וסתמיים- לחיים גדולים ואמתיים באמת.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

עת משבר – עת לברר

מקור עוסק בגוש קטיף.
“כיצד מתמודדים עם המשבר הפוקד את בני הנוער בגלל תכנית ההתנתקות?”

דילוג לתוכן