חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בית המקדש

ציון בר טוב, סניף יד בנימין

נושא: בין המיצרים
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

געגוע לבית המקדש (פעולה)

מטרת הפעולה

להחדיר בחניכים את חשיבותו של ביהמ”ק וכמה אנחנו צמאים לו.

עזרים

פאזל של בית המקדש. (מדפיסים מראש תמונה של ביהמ”ק, מדביקים אותה על קרטון, חותכים לפאזל).

בקבוקי מיץ /מים בטעמים שונים

(בקבוקים דומים- ריקים)

צ’ופר- תמונה של בית המקדש וכיתוב- בציפיה לבניין אריאל

 

שלב א’

כדי להתחיל בטוב ולהוצאת האנרגיות- החניכים ישחקו תופסת חסידה -תופסת רגילה אבל כולם זזים על רגל אחת.
אחר כך, החניכים ישחק משחק התנועות- נוציא חניך אחד מחוץ לחדר וממנים חניך אחר שהוא “מלך התנועות” וכולם צריכים לחקות את התנועות שהוא עושה והחניך שיצא מהחדר, בהיכנסו יצטרך לנחש מיהו מלך התנועות.
אם החניך שיצא החוצה יתבלבל בזיהוי, נסביר לחניכים כשבית המקדש יבנה, כולם ידעו מה רצון ה’ ומיהו ה’. היום יש כ”כ הרבה בלבול. יש אנשים שאומרים- ה’ אמר להתנהג בצורה אחת ואנשים אחרים אומרים- ה’ אמר להתנהג בצורה אחרת וקשה לדעת מה האמת.
אם החניך לא יתבלבל ניתן לשבח אותו שלא התבלבל ולהגיד שיש אנשים שכן מתבלבלים ואנחנו שואפים להיות כאלה שיודעים את האמת ולכן אנחנו פועלים לבניין בית המקדש במהרה.

שלב ב’

החניכים יצטרכו להרכיב פאזל של ביהמ”ק

שלב ג’

המדריך יפתח דיון קצר-  מה זה ביהמ”ק בשבילם? למה הוא כזה חשוב לנו?

שלב ד’

פעילות: צמא במדבר. המדריך יאמר לחניכים: הנכם אדם המהלך ימים רבים במדבר, וצמא מאד למים, משום שלא שתיתם זה זמן רב. לאחר שכבר כמעט תשו כוחותיכם לחלוטין, ראיתם כי למולכם ניצב מוכר עם ארגז בקבוק שתייה. (בשלב זה המדריך יוציא בקבוקים, עדיף בטעמים שונים, כדי לאתגר את החניכים, ומניח לפניהם) אתם מתרגשים ממש, ומבקשים מהמוכר שייתן לכם לשתות מעט מים, אחרת אתם עלולים למות בצמא… אלא שהמוכר עונה לכם, כי הוא איננו נותן מתנות חינם ושואל אתכם: “מה תתנו לי עבור הבקבוק?”. כאן המדריך יפסיק את הסיפור וישאל את החניכים מה היו מוכנים לשלם בעד הבקבוק. המדריך ישמע את תשובות החניכים והשבט יכריע מי מהחניכים הציע את ההצעה הראויה ביותר –ויזכה בבקבוק המרווה והטעים. צפוי שהמדריך יגיע עם החניכים למסקנה, שעל ההלך לשלם עבור הבקבוק בכל מה שנמצא ברשותו, אחרת ימות. כעת המדריך ירוקן את תוכן הבקבוקים לעיני החניכים ומבקשת מהחניכים את התמורה שהבטיחו עבור הבקבוק… הריק… יש להניח שהחניכים יתנגדו לשלם עבור הבקבוק הריק. למרות שהדבר נראה ברור, המדריך יבקש מהם להגדיר מדוע אין ערך לבקבוק הריק, והרי כל הדיון שלעיל נסב סביב ה”בקבוק”, אז מדוע הם מסרבים ‘לשלם’ עבורו?! המדריך יבין עם החניכים שהבקבוק הוא רק מחזיק התוכן, אך אין לו ערך מחייה בפני עצמו. החיות טמונה במשקה המוכל בבקבוק. כשהתוכן אינו קיים, הבקבוק חסר ערך כשלעצמו, ולא נהיה מוכנים להסתפק בבקבוק בלבד. המדריך יסביר לחניכים כי סיפור-דיון זה הוא משל להבנת ערכו הרוחני של בית המקדש. בבקבוק כשלעצמו איננו מוכנים להסתפק. האם אנחנו מוכנים להסתפק בקיומו של עמ”י ללא רוח החיים המפעמת בו, ללא בית-המקדש???

מסר

החשיבות של ביהמ”ק!

צ’ופר

תמונה של ביהמ”ק עם הכיתוב- בציפיה לבניין אריאל.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן