חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שני ילדים עם חולצת תנועה

מחלקת הדרכה

נושא: חינוך
תת נושא: חינוךכלים להדרכה
סוג פעילות: ישיבת / לימוד צוות
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, עמוקה

דף עזר לבניית תכנית להדרכה

שם:_______________

אני מדריך שבט: ____________

דף עזר לבניית תכנית להדרכה

הערות טכניות:

  • אי אפשר להגיע לאן שהוא בלי לדעת לאן רוצים להגיע. לכן, כדאי לתכנן מראש.
  • לכתוב בעיפרון בלבד.

מטרות

לחניכים שלנו חסר –

  1. ______________
  2. ______________ (שני דברים ראשונים – למלא רק אחרי שתי פעולות לפחות)
  3. ______________
  4. ______________ (שני דברים שניים – למלא רק אחרי סיום מערך אחד לפחות)
  5. ______________
  6. ______________ (שני דברים שלישיים – למלא רק אחרי סיום שלושה מערכים לפחות)

וכן על זו הדרך – לאחר כל שני מערכים למלא עוד שני מטרות. עדיף למלא מטרות לאחר כמה שיותר זמן היכרות עם השבט שרק אפשר.

דוגמאות: דיבור נקי, כבוד אחד לשני, כבוד לתפילה, דרך ארץ, בגרות, גיבוש,

לאחר שמחליטים מה חסר לחניכים ומה אנחנו רוצים לפתח אצלם, צריך לכתוב איך עושים את זה. במילים אחרות – מערכי פעולות. על כל מטרה יש מערך שאמור ליישם אותה.

מערכים

  1. מערך מספר ________ (מספר המערך): _____________ (נושא, חוסר של החניכים)
  2. מומלץ – תתי נושא (לדוגמא: למה זה חשוב, מה זה כולל, מה זה נותן וכדומה):
  • ________________
  • ________________
  • ________________
עשייה: ___________ (פעילות מעשית בעקבות הנושא, שתהיה לאורך חלק נרחב מהמערך)
  • ________________
  1. פעולות בנושא: א. _______________ (נושא מדויק של הפעולה).

ב. _______________ (נושא מדויק של הפעולה).
ג. _______________ (נושא מדויק של הפעולה).

ד. _______________(נושא מדויק של הפעולה).

ה. _______________(נושא מדויק של הפעולה).

ו. _______________(נושא מדויק של הפעולה).

ז. _______________(נושא מדויק של הפעולה).

ח. _______________(נושא מדויק של הפעולה).

_______________________________________________________________

 

 

  1. מערך מספר ________ (מספר המערך): _____________ (נושא, חוסר של החניכים)
  2. מומלץ – תתי נושא (לדוגמא: למה זה חשוב, מה זה כולל, מה זה נותן וכדומה):
  • ________________
  • ________________
  • ________________
  • ________________
  1. פעולות בנושא: א. _______________ (נושא מדויק של הפעולה).
עשייה: ___________ (פעילות מעשית בעקבות הנושא, שתהיה לאורך חלק נרחב מהמערך)

ב. _______________ (נושא מדויק של הפעולה).
ג. _______________ (נושא מדויק של הפעולה).

ד. _______________(נושא מדויק של הפעולה).

ה. _______________(נושא מדויק של הפעולה).

ו. _______________(נושא מדויק של הפעולה).

ז. _______________(נושא מדויק של הפעולה).

ח. _______________(נושא מדויק של הפעולה).

 

 

 

  1. מערך מספר ________ (מספר המערך): _____________ (נושא, חוסר של החניכים)
  2. מומלץ – תתי נושא (לדוגמא: למה זה חשוב, מה זה כולל, מה זה נותן וכדומה):
  • ________________
  • ________________
  • ________________
  • ________________
  1. פעולות בנושא: א. _______________ (נושא מדויק של הפעולה).
עשייה: ___________ (פעילות מעשית בעקבות הנושא, שתהיה לאורך חלק נרחב מהמערך)

ב. _______________ (נושא מדויק של הפעולה).
ג. _______________ (נושא מדויק של הפעולה).

ד. _______________(נושא מדויק של הפעולה).

ה. _______________(נושא מדויק של הפעולה).

ו. _______________(נושא מדויק של הפעולה).

ז. _______________(נושא מדויק של הפעולה).

ח. _______________(נושא מדויק של הפעולה).

 

 

 

 

הערות – א. אפשר ורצוי באותה פעולה גם עשייה וגם מסר.

ב. בדרך כלל מערך לא לוקח שמונה פעולות, למלא רק לפי הצורך.

ג. עדיף עשייה שמתאימה גם לשבת (זה די קשה למצוא, אבל אם יש אז זה ממש טוב)

חניכים

  1. החניכים שלי
חניך מספר פלאפון – אימא טוב ב… מתי לאחרונה עשיתי איתו שיחה אישית

יש למלא את הטבלה לאחר היכרות מספיקה עם החניכים.

 

  1. החבורות בשבט שלי.

לאחר מילוי הטבלה, יש לחלק את השבט ל”חבורות”.

דוגמא: חבורת ה”מופרעים של הכיתה”: יצחק, משה, דוד, אהרן, מוחמד.

חבורת ה – __________: _________, __________, ________, __________, ________.

חבורת ה – __________: _________, __________, ________, __________, ________.

חבורת ה – __________: _________, __________, ________, __________, ________.

חבורת ה – __________: _________, __________, ________, __________, ________.

דוגמאות: חבורת הדוסים, חבורת שכונה מסוימת, חניך שהוא חבורה בפני עצמו, חבורת הכדורגל.

  1. גבולות השבט שלי (מה לא יהיה באופן חד וחלק)
  • _______________
  • _______________
  • _______________
  • _______________

דוגמאות: מכות, דיבור גס, פלאפונים באופן מוגזם, השחתת ציוד.

  1. (קשה, אבל מי שיכול לחשוב על זה – מומלץ) המקום של השבט שלי.

אומרים שבכל חברה יש לכל אדם את ה”מקום” שלו, התחום שבו הוא רוכש תשומת לב. לדוגמא, בחבורת ילדים יש את הילד הרע, הילד החכם, הילד הנחמד, הילד המצחיק, הילד הפעור, וכן על זו הדרך.

השבט שלי יהיה מאוד טוב אם יהיה לו “מקום” בסניף, דבר מסוים שמזוהה איתו. זה יעשה לשבט הרבה גאוות יחידה.

המקום של השבט שלי הוא: _____________

דוגמאות: שבט הפדחנים, שבט המגניבים, שבט הפעורים, שבט המוזרים.

 

  1. חלומות

אני רוצה לעשות עם השבט שלי (דברים גדולים):

  • _________________
  • _________________
  • _________________

דוגמאות: טיול, מסיבת פיג’מות, בניית זולה, סיבוב שערים, שבת שבט.

כאן אתם יכולים להוסיף כל מה שבא לכם:

 

 

 

 

 

 

לא לשכוח, אתה באמת בחור מוצלח. אם לא היית כזה – לא היית נכנס להדרכה.

זמין 24/6 לכל שאלה, התייעצות, סתם לפטפוט או תמיכה וכל העולה על הדמיון הפרוע. שלו.

בהצלחה!

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

על תנועת הנוער הלאומית

איזה תנועת נוער אנחנו? ומה מטרתנו?
מאמר “שירת הנוער” נכתב ע”י הרב אברהם רמר זצ”ל על תנועת אריאל בתשנ”א (כעשור אחרי שהוקמה התנועה)

דמותו של מחנך

אם אני רוצה לעורר אצל חניכי את הרצון הטוב, עלי לטפח את הרצון הטוב שלי ואז הוא נדבק גם בילד.

דילוג לתוכן