חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: אחריות
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: קלילה

מראת החיים (פעולה)

מתאים ל: שבת, יום חול

מטרות הפעולה:

  • החניכים יפנימו את הצורך לעמוד על דעתם ולא להתפתות ללחץ החברתי
  • החניכים יבינו שאם נשב “רגל על רגל” ולא נפעל ונקדם, ההתקדמות לא תבוא מעצמה. 

מהלך הפעולה:

נחלק את השבט ל 3 קבוצות שוות, כל קבוצה תייצג אישיות מסוימת:

ראש ממשלה , איש הייטק ורב.

נכין מראש פתקים עליהם נרשום הטבות שונות, למשל: מכונית, נהג צמוד, דירה מאובטחת, פלאפון, מחשב נייד, ש”ס, מנוי לבריכה לשנה, חופשה בחו”ל ועוד הטבות למיניהם.

המדריך יעביר כל פתק וישאל “למי לדעתכם מגיע לקבל את ההטבה הזאת?”.

כל אישיות זכאית לבחור נציג (לאו דווקא מהקבוצה שלה) שישכנע את המדריך למה ההטבה מגיעה דווקא לה.

לאחר ההסבר של הנציגים נערוך הצבעה.

 

 

סיכוי גבוה שכל קבוצה, ללא היגיון, תצביע כך שכל ההטבות יגיעו אליה.

אך יהיו גם חניכים שלא יתפתו מהלחץ החברתי של קבוצתם ויציעו לתת את ההטבה לאישיות אחרת.

 

נסכם:
רוב החניכים רצו את כל ההטבות לאישיות אותה הם ייצגו,

אך ראינו שהיו חניכים שהתגברו על הרצון להשיג את כל ההטבות לעצמם למרות שחלקם אינן מתאימות לאישיות אותה

הם מיצגים והצביעו בעד נתינת ההטבה לאישיות המתאימה באמת.

כדי להתגבר היה צריך גם כח לעמוד מול הלחץ החברתי של הקבוצה ובניגוד להתנהלות של השבט כולו.

 

 

משל קצר על אב ובן הממחיש את חוקיות ה”תן וקח” כלפי החיים עצמם:

איש וילדו הקטן טיילו יחדיו ביער,
לפתע מעד הילד ועיקם את רגלו
.
איי” צעק הילד בכאב
,
איי” ענה לו הקול מן ההרים
.
הילד, שהקול הפתיעהו, הסתקרן וקרא “מי זה
“?
הקול ענה לו: “מיזה
“?
מאוכזב ומעוצבן מכך שלא קיבל תשובה צעק הבן
:
פחדן, מי אתה
?”
והקול ענה לו
:
פחדן, מי אתה
?”

הביט הבן באביו בתמיהה ושאל: “אבא, מה קורה כאן?”
שים לב”, השיב לו האב
.
אני אוהב אותך!” צעק האב
,
אניאוהב אותך!” השיב לו הקול מבלי להתמהמה
.
אתה נהדר
“,
אתה נהדר” – השיב הקול
.

אך הבן עדיין לא הבין מה קורה.
הסביר לו האב: “אנשים נוהגים לכנות תופעה זו כ”הד

אבל למען האמת יש לכנותה “החיים
“.
החיים תמיד מעניקים לך חזרה מה שאתה מעניק להם

החיים הם המראה של פעולותיך.

אם הנך רוצה לקבל אהבה מסביבתך, תן אהבה.
אם הנך רוצה שינהגו כלפיך באכפתיות, נהג כלפי אחרים באכפתיות.
אם הנך רוצה יחס של הבנה וכבוד, תתייחס לחיים סביבך יחס של הבנה וכבוד.

אם הנך רוצה שאנשים יהיו מבינים וסבלניים יותר כלפיך,
היה מבין וסבלני יותר בעצמך.
חוק טבע זה שנקרא “הד” חל בכל מישורי חיינו”.

 

 

הקטע שקראנו מלמד אותנו שהעולם מחזיר אלינו את מה שהוא מקבל מאיתנו, זה דורש מאיתנו לשים לב איך אנחנו פועלים.

אם אנחנו רק נכנעים למה שעושים סביבנו אנחנו לא משנים שום דבר, אבל אם אנחנו קמים ומחליטים לשנות ולקדם דברים-

נראה שזה חוזר אלינו ודברים באמת משתנים.

בכלל זה נכלל גם הסניף והשבט שלנו, אם נשקיע בסניף, הסניף יהיה מושקע ויהיה כיף להגיע אליו, אם נגיע לפעולות, יגיעו גם שאר החניכים.

ניקח אחריות על מה שאנחנו עושים, לא נאמר הסניף לא מושקע אז לא כדאי להשקיע,

אלא נשקיע בסניף ונהפוך אותו למושקע!

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

ילדה עולה במדרגות

קושי או אתגר?(פעולה)

פעולה עוסקת בבניין האישיות.
החניכים ע”י משחק ושיח יבינו שניתן להתמודד, שכל קושי הוא אתגר לצמיחה והכל תלוי במחשבה ובעין טובה .

משחקים

הרוצח

משחק בו יושבים במעגל יש מישהו שהוא “הרוצח” אבל אף אחד לא יודע מי זה ותפקידו להפסיל את חברי הקבוצה בעזרת קריצה בלי שיעלו עליו.

צדקה

תורמים בקבוקים

דרך מעניינת לעשות התרמה! במקום שוב לעבור עם פנקסים בבתים.. רצוי אחרי חגים (סוכות, פורים,פסח..)

דילוג לתוכן