עזרים:
-
דפים
-
עיתונים
-
עטים
-
מספריים
-
דבק
מהלך הפעולה:
נבקש מכל חניך לגזור מהעיתון את האותיות שלהשם שלו, כל חניך ידביק את שמו על דף.
נעביר את הדפים עם השמות בין כל החניכים וכל חניך יצטרך לרשום לפחות דבר אחד טוב על החניך ששמו רשום על הדף.
נשחק את המשחק "מלך האותיות":
חניך אחד עומד בצד אחד של הרחבה ("מלך האותיות"), ושאר החניכים עומדים מולו בצד השני (רחוקים ממנו). החניך אומר בשקט את הא'-ב', לאחר כמה זמן מישהו מהחניכים אומר לו לעצור, והאות שהוא היה באמצע להגיד באותו רגע- נבחרת. כל חניך מתקדם מספר צעדים לפי כמות הפעמים שהאות הזאת נמצאת בשם הפרטי ובשם משפחה שלו (יכול להיות שאין, ואז החניך לא מתקדם).
מנצח- החניך שמגיע ראשון לחניך שעכשיו מלך האותיות, ואז הם מתחלפים ומשחקים שוב.
משחקים נוספים:
קטגוריות
ארץ עיר
לדבר בא' ב'
הרוח נושבת עם הגדרות שקשורות לאותיות (ארבע אותיות בשם משפחה, א' בשם של הסבתא.. וכו')
צ'ופר:
נחלק את הקטע המצורף בתור צ'ופר:
מכונת הכתיבה שלנו הי% ממודל ישן ו%ף על פי כן הי% פועלת די טוב.
פרט ל%חד המקשים שמת. יש בה %רבעים ו%רבעה מנענעים הפועלים ב%ופן מניח %ת הדעת,
%ך %חד המנענעים %ינו פועל ומקלקל %ת השורה.
לעיתים נר%ה כ%ילו הקבוצה פועלת כמכונת כתיבה זו, כלומר- ל% כל ה%נשים פועלים כי%ות,
%פשר שת%מר לעצמך: %ין זה משנה, שהרי %ינני %ל% %דם %חד, %ל% שבכל ז%ת יש חשיבות, הבסיס לכל קבוצה הו% שיתוף פעולה מל% של כל %חד.
לכן להב% %ם תחשוב שהינך רק %דם %חד שמ%מציו %ינם מוסיפים ו%ינם גורעים, זכור %ת מכונת הכתיבה שלי!!!
לסיכום:
השבט הוא כמו סדר האל"ף- בי"ת,
כל חניך צריך להשתדל לבוא ולהיות חלק מהשבט הכי טוב שאפשר, וככה השבט שלנו יהיה שלם, יהיה אפשר לקרוא בקלות את מה שכתוב על הדף של השבט שלנו, שלא כמו הדפים של המחשב שהם לא מובנים וקשים לקריאה.