מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וגיבוש
תת נושא: אחדות וגיבושבין אדם לחברוערבי גיבוש
סוג פעילות: ערב
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח), חב"ב (ט ומעלה),
רמת פעילות: קלילה

ערב חורים

מתאים ל: יום חול   


 


 


עמודים נוספים שיכולים לעניין אותך:


ערב בלונים


ערב חיות


 


 








  • גליל של חוט


  • ביגלה עגול


  • קשים לשתיה


  • כוסות חד"ף


  • טופי


  • שקיות בשביל הפלסטיקים


  • מחטים.

 


 





  • חור בשיר- מחלקים לחניכים דף עם שורות שצריך למלא בהן את מילות השיר. לאחר שהחניכים ממלאים את הדפים עושים סבב וכל אחד מקריא את מה שהוא כתב (השיר מצורף בסוף).


  • חור בקש- תחרות בין שני חניכים מי גומר לשתות כוס מים עם קש עם חורים הכי מהר.


  • חור בשן- כל חניך סופר כמה חורים בשיניים יש לו ואז מחלקים ממתק.


  • חור באוזון- מחלקים את החניכים לשתי קבוצות וכל קבוצה צריכה למלא שקית בפלסטיקים. המטרה- להקטין את החור באוזון.


  • חור במחט- תחרות בין שני חניכים מי משחיל חוט במחט הכי מהר.


  • חור בביגלה- משחילים בייגלה על חוט והתחרות בין שני החניכים היא מי שמצליח להגיע אל הבייגלה עם הפה הכי מהר כשהיידים שלו מאחורי הגב- ניתן לקשור את שני החוטים לאותו ביגלה ולשים אותו באמצע כך ששניהם צריכים להגיע לאותו אחד.


  • חור בראש-  קליעה למטרה לתוך חור בראש מצוייר / משחקים הצ'יק ציק בום בום


  • חור באסימון- מחלקים דף עם שמות וטלפונים הראשונה שמוצאת למי המספר שייך מנצחת.


  • חור בקיר – (לבנות…) להתחלק ל2 קבוצות  תוך זמן מוקצב כל קבוצה צריכה להלביש את אחת מהן בהכי הרבה בגדים.


  • חור בברכה- באיזה ברכה יש חור ? (אשר יצר)


  • חור בדלי- מירוץ שליחים להעביר כמה שיותר מים מדלי לדלי עם מסננת


  • חור בהשכלה- שואלים שאלות טריוויה קשות

טריוויה:




  1. באיזה גיל מת אדם הראשון? (930)


  2. איך קוראים למי שממציא את השירים בגן של דודו? (אורית וגנפלד)


  3. מה הסניף הראשון של אריאל בארץ ולפני כמה שנים הוא הוקם? (גב"ש 30)


  4. מי היה הרב הראשי האשכנזי בזמן שהרב אליהו היה הרב הראשי הספרדי? (הרב אברהם שפירא)


  5. מה המסכת הכי ארוכה בש"ס משנה? באיזה סדר היא נמצאת? (כלים – טהרות)


  6. מי היה גר ברחוב גריבלדי? (אדולף אייכמן ימ"ש)


  7. מה היה השם הפרטי של המהר"ל? (יהודה)


  8. מי זה אלון דוידי? (ראש המטה לבטחון שדרות)


  9. איפה אודי דוידי גר? (בחווה ליד מעון)


  10. מהי הנוסחה למציאת משוואה ריבועית?


  11. מהו החומר הנותן לצמחים צבע ירוק? (כלורופיל)


  12. מאחורי איזה נהר נמצאים עשרת השבטים (סמבטיון)


  13. איך קוראים לסלט פירות עשיר עם רוטב קצפת? (אמברוזיה)


  14. מי כתב את הספר "הלב"? (אדמונד דה אמיציס)


  15. מה המקצוע של יעקב אגם? (פסל)


 


 


שיר להשלים:


תפקחו את העיניים ______ סביב


פה ושם נגמר החורף _____ אביב


בשדה ___  הדרך יש כבר דגניות


אל תגידו לי שכל זה לא יכול להיות



אנשים טובים באמצע הדרך


אנשים טובים מאוד


אנשים טובים יודעים ___  _____


ואיתם אפשר לצעוד.



איש אחד קנה לי ___ בן מאה שנה


ואיש אחר בנה _____ שיש בו מנגינה


ואישה טובה אחרת לי נתנה את _____


ומאז אני בדרך ____ במקומה



אנשים טובים…



איש אחד יבנה לי גשר כדי ______ נהר


איש אחר יצמיח יער ב______ ההר


ואישה טובה אחרת אם יהיה ____


רק תצביע אל ה_____ ותבטיח ש –



אנשים טובים….



וממש כמו צמחי הבר ה______


הם עוצרים תמיד את ה_____ הנודדים


הרקיע מתבהר וכבר _____ לראות


אנשים על אם ____ מצפים לאות



אנשים טובים….


תפקחו את העיניים ______ סביב


פה ושם נגמר החורף _____ אביב


בשדה ___  הדרך יש כבר דגניות


אל תגידו לי שכל זה לא יכול להיות



אנשים טובים באמצע הדרך


אנשים טובים מאוד


אנשים טובים יודעים ___ _____


ואיתם אפשר לצעוד.



איש אחד קנה לי ___ בן מאה שנה


ואיש אחר בנה _____ שיש בו מנגינה


ואישה טובה אחרת לי נתנה את _____


ומאז אני בדרך ____ במקומה



אנשים טובים…



איש אחד יבנה לי גשר כדי ______ נהר


איש אחר יצמיח יער ב______ ההר


ואישה טובה אחרת אם יהיה ____


רק תצביע אל ה_____ ותבטיח ש –



אנשים טובים….



וממש כמו צמחי הבר ה______


הם עוצרים תמיד את ה_____ הנודדים


הרקיע מתבהר וכבר _____ לראות


אנשים על אם ____ מצפים לאות



אנשים טובים….


 


 



סיפור לסיום:


"אין דבר שלם יותר מדלי שבור"


היו היה זקן אחד שגר בכפר קטן ותפקידו היה שואב מים. כל בוקר יצא הזקן מביתו עם 2 דליים; ביד ימין וביד שמאל, והלך במסלול קבוע כדי לחלק מים לכל הכפר. הוא היה עני מאוד, וזו היתה משכורתו היחידה, שהספיקה לו בדוחק רב כדי להחיות את עצמו. הדלי שבצד ימין היה שלם, אך בדלי שבצד שמאל, עם השנים, נוצר חור גדול בתחתית. כל יום הצליח הזקן להוביל דלי אחד מלא בשלמותו, ודלי אחד שמלא רק במחציתו, מכיוון שמחצית מן המים שבדלי המחורר היתה נשפכת בדרכו של הזקן לכפר. כל יום הלך הזקן הלוך וחזור מהבית אל בור המים, ומשם לחלק את המים לכל הכפר, וכל יום נאנח מחדש על כך שמחצית מן הדלי מתבזבזת לריק כל יום, וגורמת לו להפסדים. אך הזקן היה עני, ולא יכול היה לקנות לעצמו דלי חדש.


הדלי השלם, הימני, לעג לדלי עם החור, זה שבצד שמאל: "אתה לא שווה כלום! ראה איך אני מצליח כל יום להשלים את התפוקה שבי ובזכותי אדוננו מצליח לחלק את הכמות המרבית של המים! ואילו אתה- מה אתה? עם חור כזה בתחתית, חצי מכמות המים שאתה מכיל, מטפטפת לה בדרכנו לכפר, מתבזבזת, ואינה מועילה! ולא רק זה, אתה גם גוזל את כוחותיו של אדוננו, שסוחב אותך סתם!"


כך המשיך הדלי השלם ללעוג לדלי המחורר, יום יום, בדרך הרגילה. ואילו הוא, הדלי השבור, יושב לו בשקט, ושותק.


לאחר כמה חודשים, החלו לפתע לצמוח עלעלים קטנטנים ויפיפיים בצד שמאל, שעם הזמן הפכו לערוגה מקסימה של פרחי בר. "איזה כיף" חשב לעצמו הזקן. "פרחים אלו מנעימים לי את הדרך לכפר. מעניין מי שתל את הערוגה בדיוק בדרך בה אני הולך כל יום? ומדוע הוא לא שתל את הפרחים גם בצד השני?"


ואז פתאום הוא הבין…


הדלי המחורר! הדלי השבור! הדלי שהוא, שואב המים הזקן, תמיד נאנח בגללו וחשב שהוא לא יוצלח! רק בזכות המים שטיפטף לאורך כל הדרך, כל יום בעקביות, צמחה הערוגה היפה של הפרחים, ואילו הצד של הדלי השלם אינה יפה ואינה מקושטת בפרחים כלל!


"אני אוהב אותך, דלי שלי! דלי שבור ויקר" קרא הזקן. וגם הדלי השלם שבצד ימין, מלמל אליו: "סליחה" בפה מבוייש…


 


בכל מקרה יש טוב ויש רע


יש נפלא ויש נורא


החכמה היא להביט


בחלק המלא של החבית


ואם נבין את הטוב שבכל דבר


לא נראה את החור אלא את הנייר!


 











 


 



 


 


 


תיוג: ערב חורים, חורים, חור, משחקים שקשורים לחורים, משחקים עם חורים, סוגים של חורים, חורים בכל מיני דברים, ערב לאמצע שבוע, פעולה לאמצע שבוע, פעולה ליום חול, ערב חווייתי, ערב כיף.


 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

מדורה כשרה

לפני שמתחילים את כל ההכנות והחגיגות, חשוב לזכור כמה דברים..

לחוש את הקשר (פעולה)

החניכים ילמדו בפעולה שככל שהקשר עם האדם מוחשי יותר – הקשר משמעותי יותר ודורש יותר רגישות הדדית .