מחלקת הדרכה

נושא: בין המיצרים
סוג פעילות: משחקפעילויות לחופשפעילות סניפית
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

סוף הדרך- בדרך למקדש…

מהלך הפעולה:

בוחרים ביישוב/שכונה מקומות שאפשר להקביל למקומות במקדש.

למשל-

  • חנות כלי מוזיקה- מקביל למעלות המקדש, שם הלוויים היו מנגנים.
  • ‫וועד/מועצה/עירייה= לשכת הגזית.
  • מרכז מסחרי= השוק/ הקארדו
  • בי"כ= קודש הקדשים
  • מאפייה = שולחן לחם הפנים
  • עץ זית כלשהו= המנורה
  • עזרת נשים של הבי"כ= עזרת הנשים
  • יער או חורשה= לשכת העצים
  • חדר אוכל או מסעדה- בית המטבחיים
  • מקווה- המקווה
  • מקום שיש בו מדרגות וליד זה עליה כזאת לעגלות- כבש
  • שער היישוב וכיו"ב- שערי ההיכל

וכן על זו הדרך..

 

עושים חידות למעבר בין תחנה לתחנה, כמו בסוף הדרך רגיל.

אפשר לעשות חידות 'זהה את המקום' או כתבי סתרים וכאלה.

ניתן גם לעשות את סוף הדרך בצורת מטמונה- להסבר לחצו כאן

 

בכל 'תחנה' [שמקבילה למקום במקדש] יחכה לחניכים חלק מפאזל, שעליו מודבקת חתיכה מתמונה של בית המקדש.

בסוף מביאים את כל החלקים של הפאזל ומרכיבים אותו 🙂

בנוסף כדאי בכל תחנה לתת לחניכים קטע מידע על אותו מקום בבית המקדש- מה תפקידו, איפה הוא ממוקם, ממה עשוי, וכו'..
העניין הוא שאחרי שהשגנו את כל החלקים של בית המקדש, אפשר לבנות אותו.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

אור לגויים ושבט מעוז (פעולה)

פעולה מתוך מערך על כך שבתקופת בית המקדש היה עמ"י אור לגויים בעמדה של חוזק. ואיך היום בלי בית מקדש, קשה לנו לקיים את התפקיד שלנו.

אלול- למה חודש שלם?

תשובה עושים ביום, מקסימום ביומיים. אז למה בחודש אלול צריך למתוח אותה על פני חודש שלם?

מכתבו של סמ"ר גד עזרא

סמ"ר גד עזרא נפל במהלך מבצע חומת מגן כשניסה לחלץ חייל פצוע.
גד תכנן להתחתן עם חברתו גלית ברגע שישתחרר מהצבא, כחודש לפני שנהרג, כתב לה מכתב למקרה שייפגע.

דילוג לתוכן