חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
משחקים

מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: משחקערבפעילויות לחופשפעילות סניפית
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

סוף הדרך כל המשימות שלא חשבתם עליהם

יסודות

סוף הדרך הוא משחק משימות שעל המתמודדים לעבור, הקבוצה שגומרת את כל המשימות בזמן הכי מהיר היא המנצחת.

המשימות צריכות להיעשות בכול דרך אפשרית, היופי שבמשימות שכל מתמודד יכול לעשות אותם בכל מיני אופנים,

ונעשה מאמץ להכניס רק משימות מסוג כזה, זה הוא הגורם היצירתי והתחרותי המיוחד שיש במשחק.

זה גורם לחניכים שונים לגלות יצירתיות ויוזמה שאינם רגילים במשחקים אחרים.

המשימות משתנות מאוד בתנאי שטח שונים בהם נערך המרוץ,

לכן כל אחד יבחר את המשימות המתאימות לאיזור בו הוא רוצה לערוך את המשחק.

מוקשים

על מנת להוסיף עניין למשחק יש אפשרות להוסיף מוקשים למשחק.

כל קבוצה יכולה להשליך פעם אחת על קבוצה אחרת מוקש,

קבוצה שתקבל מוקש לא תוכל להמשיך למשימה הבאה עד שלא תבצע את המשימה שהיא צריכה לעשות במוקש.

דוגמאות למוקשים:

א. המשימה “משהו מבין אותי” [משימה 7]

ב. המשימה “משימה לחמש יחידות” [משימה 8]

בוודאי שאם החלטתם לעשות משימות אלו כמוקש אי אפשר להביאן כחלק מהמשימות במשחק.

ג. להציג למדריך תמונה של רחל המשוררת

 [יש על השטר של עשרים שקלים תמונה שלה, קבוצה שתחשוב על זה תבצע מוקש זה בקלות אך קבוצה שלא –לא.]

המשימות:

1. “מהמצולות”-

מטרת המשימה: לדלות מתוך המים פתק ששקוע בקרקעית הבריכה.

אופן הכנת המשימה: נכניס לתוך שקית דף עם המשימה הבאה, נסגור את השקית כך שלא יהיה בה אוויר,

נקשור את השקית לאבן או פריט אחר שאינו צף ונזרוק לתוך מקור מים.

על המתמודדים להוציא את השקית והפתק השקועים מהמים ועל ידי כך לגלות מה המשימה הבאה.

אביזרים נצרכים למשימה:

  • מקום עם מים, זה יכול להיות בריכה, מעיין או מזרקה ציבורית.
  • פתקים- טוב ביותר פתקים מחומרים שלא מתקלקלים במים כמו שקף ואז גם אם יהיה חור בשקית הפתק לא יתקלקל.
  • אבנים
  • שקיות.

הערות: לא כל כך מתאים לבנות ולחניכים צעירים.

 

2. “בלונים” –

מטרת המשימה: על החניכים למצוא דרך להוריד בלון הליום מהתקרה, עליו מודבק פתק של המשימה הבאה.

אופן הכנת המשימה:

קונים בלוני הליום, מדביקים עליהם פתקים ועל אחד מהם כתובה המשימה הבאה במרוץ, משחררים את הבלונים במקום סגור וגבוה.

אביזרים נצרכים למשימה:

  • בלוני הליום
  • פתקים
  • סלוטייפ.

הערות:  מניסיון החניכים מוצאים דרכים יפות גם במקומות גבוהים מהרגיל. תנו להם.

חשוב לעשות זאת במקום שהחניכים לא יעשו דברים מסוכנים!

 

3. “שר הטבעות”-

מטרת המשימה : במשימה זו יקבלו קבוצת המתמודדים מנעול הסוגר טבעת המשחלת בו.

המטרה היא להוציא את הטבעת מתוך המנעול בלי שהטבעת תשבר,

המתמודדים יצטרכו למצוא דרכים לשבור או לפתוח את המנעול וכך להוציא את הטבעת הסגורה בו.

אופן הכנת המשימה:

משחילים את הטבעת במנעול. תולים פתק על המנעול שמסביר מה צריך לעשות במשימה.

אביזרים נצרכים למשימה

  • טבעות פלסטיק – אפשר גם טבעות צעצוע של ילדים
  • מנעול- אפשר גם מנעול אופנים אך הרבה יותר קל לפתוח אותו.

הערות:

1.יקר- בערך 12 ש”ח לכול קבוצה, אך זוהי משימה מאוד יפה.

2.קצת קשה לחניכים קטנים, אבל הם הרבה יותר יצירתיים ממה שנראה לכם.

 

4. “משימה מהסרטים”-

מטרת המשימה: במשימה זו יקבלו המתמודדים קלטת ווידיאו או קלטת שמע ישנה,

בה הוקלטה על ידי המדריך המשימה הבאה.

החניכים יצטרכו למצוא בתוך העיר חנות או מקום בו יהיה אפשר לשמוע או לצפות בקלטת וכך ידעו מה המשימה הבאה.

אופן הכנת המשימה:

המדריך מקליט על ידי טיפ ישן או על ידי מצלמת ווידיאו לא דיגיטלית את המשימה הבאה. ואת הקלטות הוא מחלק לקבוצות.

אבזרים נצרכים למשימה:

  • קלטות ישנות
  • טייפ בעל יכולת הקלטה או מצלמת וודיאו שאינה דיגיטלית.

הערות:

משימה יחסית קשה לביצוע.

 

5. “משימה מהאגדות”-

מטרת המשימה: 

במשימה זו נכתוב למתמודדים למצוא מילים שהוגדרו להם מתוך ספרים שונים ,

למשל בספר הארי פוטר בעמוד 55 שורה שלישית מילה 7,

המטרה היא לחבר את המילים השונות ועל ידי כך יהיה כתוב מהי המשימה הבאה.

המתמודדים יצטרכו למצוא את הספרים בבית, בחנות ספרים או בספריה מקומית.

כאשר יחברו המתמודדים את המילים השונות של הספר יצא להם מה המשימה הבאה .

אופן הכנת המשימה:

על המדריך למצוא לפני הפעולה את המילים שמרכיבות את משימה הבאה בתוך ספרים ולכתוב את המיקום המדויק של המילה.

אביזרים נצרכים למשימה:

  • פתקים.
  • עט לכל קבוצה – לא חובה

 

6. “משימה מהשירים”-

מטרת המשימה: בדומה למשימה הקודמת כאן המתמודדים צריכים למצוא מילים משירים שונים,

למשל “המילה השנייה בבית השלישי של השיר איכה של שולי רנד [“רחום”]

כאן יצטרכו המתמודדים למצוא שירים אלו בתוך החנות של התו השלישי או שאר חנות מוזיקה ,

החניכים החכמים יכלו גם למצוא את המילים בתוך האינטרנט.

אופן הכנת המשימה:

על המדריך למצוא לפני הפעולה את המילים שמרכיבות את המשימה הבאה בתוך השירים ולכתוב את המיקום המדויק של המילה.

אביזרים נצרכים למשימה:

  • פתקים.
  • עט – לא הכרחי

 

הערות:

המתמודדים יכלים לעשות זאת בקלות אם יש להם פלאפונים עם אינטרנט וצריך לשים לב לכך.

הרבה פעמים זו משימה מדי קלה, היופי בה הוא שמי שחושב על הדרך של האינטרנט יעשה את זה מהר ומי שלא – לא.

 

 

7 .”מישהו שיבין אותי”

מטרת המשימה : נותנים למתמודדים דף בו כתוב המשימה ברוסית, ערבית או צרפתית.

 על המתמודדים למצוא מישהו שידע לתרגם להם את הכתוב וכך הם יכלו לדעת מה המשימה הבאה.

בנוסף יוכלו לעשות זאת על ידי מילון או דרך מילון אינטרנטי.

אופן הכנת המשימה:

המדריך צריך למצוא מישהו דובר שפה זרה שיכתוב לו את המשימה הבאה בשפה זו.

 

אביזרים נצרכים למשימה:

  • דף עם כיתוב בשפה זרה

הערות: משימה מאוד יפה וקלה להכנה.

אפשר להשתמש במשימה כמוקש ואז יצטרכו לשלוח את הכיתוב ב sms.

 

8. “משימה לחמש יחידות”-

מטרת המשימה: בדומה למשימה הקודמת על המתמודדים לענות על שאלה מתמטית מסובכת

ולשלוח את הפיתרון לפלאפון של המדריך , אם התשובה נכונה הוא שולח להם את המשימה הבאה.

אופן ההכנה של המשימה:

המדריך צריך ליצור בעיה מתמטית

 

אביזרים נצרכים למשימה:

  • תרגיל מתמטי

הערות:

אפשר להשתמש במשימה כמוקש ואז יצטרכו לשלוח את הפיתרון ב sms.

 

9. “בשש גשש”-

קיים בחנויות המשחקים עט עם דיו בלתי נראה ופנס אולטרה סגול בקצה העט.

במהלך הכתיבה העט כותב בדיו מיוחד שקוף שאינו נראה על הדף, הדף נשאר חלק,

כאשר תאירו את הכתוב עם פנס האולטרא יתגלה הכתב.

כותבים בעט על קיר, החניכים מקבלים את קצה העט עליו יש מנורת אולטרה סגול והם צריכים למצוא את המקום בו כתבתם את המשימה.

מטרת המשימה:

המתמודדים צריכים לחפש על הקיר עם מנורה האולטרה סגול את הכיתוב וכך לדעת מהי המשימה הבאה.

אופן הכנת המשימה

כותבים על קיר את המשימה הבאה.

אבזרים נצרכים:

  • עט אולטרא סגול-עולה בערך 10 ש”ח ליחידה. לפרטים נוספים על העט אפשר לכתוב בגוגל “עט אולטרה סגול” הנה תוצאה אחת.

הערות:

המשימה יפה מאוד אך קצת יקרה.

צריך למצוא קיר עליו יכלו לכתוב את הכיתוב בלי שיעשה למשהו נזק למשל לבקש רשות מהקומונר לכתוב על קיר הסניף.

(למען האמת איש לא יכול לראות את הכיתוב כך שזה לא אמור להפריע).

 

10. “חפש את המטמון”

במשימה זו מביאים לחניכים תמונה של מקום מסוים ומקפים בעיגול אזור בו מוחבא הפתק הבא.

מטרת המשימה: על המתמודדים למצוא את המקום של התמונה, ללכת לשם ושם למצוא את הפתק המוחבא במקום המוקף בעיגול.

אופן ההכנה של המשימה:

מצלמים מקום מסוים בשטח של המרוץ.

מפתחים / מדפיסים את התמונה ומקפים בעיגול אזור מסוים

מחביאים באזור זה את הפתק.

אביזרים נחוצים למשימה

  • תמונה של מקום בו מחביאים את הפתק

 

11. “כתב סתרים”-

מטרת המשימה: במשימה החניכים יצטרכו לפענח את הכתוב בכתב הסתרים וכך לדעת מהי המשימה הבאה,

כותבים את המילים בשפת האתב”ש גימטריה ודומה ועל המתמודדים לפענח את השפה של הכתוב.

אביזרים נצרכים למשימה

  • דף עם כתב סתרים

הערות

משימה בנאלית למדי.

 

12. “פאזל”-

במשימה זו מקבלים המתמודדים קרעים של פתק עליו היה כתוב מהי המשימה הבאה.

מטרת המשימה: לחבר את החלקים של הפתק ולמצוא את הכתוב בו .

אופן הכנת המשימה

כותבים את המשימה הבאה על פתק, וקורעים את הפתק.

אביזרים נצרכים למשימה

  • דף
  • מספרים
  • סלוטייפ – לעזרת החניכים

13. “למען יונתן” / “האולפנא”

מטרת המשימה: להחתים עצומות. במשימה פשוטה זאת על החניכים להחתים כ60 חתימות למען יונתן פולארד, גבעת האולפנא,

 או כל עצומה אחרת ולהביא את זה למדריך והוא יביא להם את המשימה הבאה.

אביזרים נצרכים למשימה

  • דפי עצומות
  • דפי הסבר על מה שלמענו אנו מחתימים
  • עטים לכל קבוצה

הערות:

משימה חינוכית מתאימה במיוחד לגיל קטן.

.

14. “אוצר במקפיא”-

מחביאים את הפתק של המשימה הבאה בתוך מקפיא גדול של סופר.

מטרת המשימה: החניכים צרכים למצוא את הפתק בתוך המקפיא.

הערות:

יש למצוא חנות שמסכימה שיכניסו לה פתקים לתוך המקפיא. ויש לדאוג שהחניכים לא יעשו בלאגן במקפיא של הסופר בזמן החיפוש.

 

15. “טלפון ציבורי”-

מטרת המשימה: נותנים לחניכים כתובת או מקום בו יש טלפון ציבורי על החניכים להגיע לטלפון זה להשיג טלכרט

ולהתקשר מטלפון זה למדריך, למדריך שמור המספר של הטלפון הציבורי,

וכאשר החניכים מתקשרים מטלפון זה הוא אומר להם את המשימה הבאה.

הערות

אפשר במקום טלכרט לבקש מהחניכים לעשות שיחת גוביינא (142), ואז המדריך ינתק ויחזור אליהם מהפלאפון שלו.

 

 

16. “העין המופלאה”-

מכירים את הספר “העין המופלאה”? ספר עם תמונות משונות שאם פוזלים פתאום רואים בתוך התמונה עומק ותמונה אחרת.  זוהי תמונות סטריאוגרמה. קל מאוד ליצור תמונות כאלה וזו יכולה להיות תחנה מדליקה בשבילכם.

מטרת המשימה: המתמודדים יקבלו תמונות “סטריאוגרמה” בתוכה כתוב את המשימה הבאה.

על המתמודדים לפזול לתוך התמונה ולהצליח למצוא מה המשימה הבאה.

אופן הכנת המשימה:

באתר הזה נמצאת תוכנה און ליין על ידה אפשר להכין תמונה סטיראוגרמה בפחות משלושים שניות:.

בנוסף יש תוכנה חינמית בה אפשר להכין תמונות אלו.

מכינים את התמונה , מדפיסים אותה- עדיף בצבעוני אבל לא חובה. ונותנים למתמודדים.

הערות:

קשה להבין מה כתוב בתוך התמונות, רצוי שהיה כתוב מילה אחת או סמל אחד למשל שם מקום או סמל של חנות, שם הם יקבלו את המשימה הבאה מהמדריך או מהמוכר (בתיאום מוקדם אתו). אפשרות נוספת זה לכתוב בתמונה מספר פלאפון וכאשר יתקשרו למספר המדריך יגיד להם את המשימה הבאה או ישלח להם בהודעה את המשימה. (אפשר לשלוח את המשימה “משהו שיבין אותי” או “משימה בחמש יחידות”).

 

17. “חפשו אותי”-

מטרת המשימה: למצוא חנויות/אנשים/כל דבר אחר שעונים על קריטריונים מסוימים (שם ארוך יותר מ-7 אותיות, זבן עם עם חולצה אדומה, פריטים שעולים יותר/פחות מסכום מסוים…), ולהביא רשימה מלאה למדריך.

אופן הכנת המשימה: על המדריך להכין רשימה עם קריטריונים שאותם יצטרכו החניכים לחפש.

אביזרים נדרשים למשימה:

  • רשימת קריטריונים.

 

18. “להחתים את האנשים המתאימים”-

מטרת המשימה: למלא דף בחתימות תחת קטגוריות שונות- החניכים מקבלים דף עם קטגוריות שונות, והם צריכים לגשת לאנשים שונים ולבקש שיחתמו במקום שמתאים להם. למשל- “הייתה לי מורה בשם צילה”, “מעולם לא שבר עצם בגופי”, “אני דובר 3 שפות” וכן הלאה.

אופן הכנת המשימה: המדריך יחשוב על קריטריונים מעניינים ומגניבים (דרגת הקושי במציאת אנשים כאלה תלויה בגיל החניכים ובזמן שמוקצב לכך), ויסדר אותם בדף לחניכים. ניתן לסדר את הדף בצורת בינגו- לחלק את הדף לריבועים, ובכל ריבוע קטגוריה מסוימת, שלידה יצטרכו לחתום.

אביזרים נדרשים למשימה:

  • דף קטגוריות.
  • עטים.

הערות: שימו לב שנדרשים פה נימוס ושיקול דעת, לא כל אחד יהיה מרוצה מכך שיפנה אליו זר גמור בגלל שטויות…

 

19. “ראשי תיבות צבאיים”-

מטרת המשימה: החניכים יצטרכו לפתור תשבץ שהשאלות בו הם ראשי תיבות צבאיים, שצריך למצוא את הפירוש שלהם. המילה שתצא בתשבץ תהיה המקום אליו הם צריכים ללכת, או תרמוז עליו.

אופן הכנת המשימה:

על המדריך למצוא ראשי תיבות צבאיים (יש מסובכים יותר ומסובכים פחות), ולבנות בעזרתם תשבץ שיצור את המילה שהוא רוצה.

אביזרים נצרכים למשימה:

  • תשבץ
  • עט

הערות: 

צריך לשים לב שיש ראשי תיבות שיש להם כמה תשובות, ולפעמים חניכים יכולים להתבלבל..

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן