חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
כלים למדריך

מחלקת הדרכה

נושא: כלים להדרכה
תת נושא: כלים להדרכהכניסהכניסה ופרידה
סוג פעילות: חומרי העשרה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

קשר זה לא רק דף…


 

 

לכאורה דף קשר זה בסך הכל משהו טכני, אמצעי בשביל להודיע בצורה יעילה הודעות לחניכים, בכלל היום מי צריך דף קשר?

כל החניכים ממילא מחוברים לווטסאפ ואפשר להודיע להם כל דבר דרך המחשב, לא? אז למה בכל זאת?

דבר ראשון, מי אמר שכולם מחוברים לווטסאפ? וגם אם כן, אנחנו לא מחפשים לעודד את זה

ומעבר לזה יש בשיטה הזאת של "להעביר קשר" הזדמנות נוספת ליצירת קשר אישי עם החניך,
לא דומה הודעה כללית על הפעולה להזמנה אישית של המדריך,
לא דומה ה
SMS "היום ב6 בסניף, אין הברזות:)" לשיחה- "איציק, מה נשמע? היום ב6 יש פעולה שאתה ממש תאהב, נראה אותך?"

  • אז הנה טיפים להכנת דף קשר יעיל שיעזור לכם להשיג כמה שיותר יתרונות בדף אחד…
  • את שמות החניכים והטלפונים אל תכתבו ברשימה אלא במעגל, למה? ככה כל פעם תוכלו לדבר עם חניך אחר.
    אין מישהו שתמיד ראשון ברשימה ומישהו שתמיד אחרון… ככה גם חוסכים את הבעיה שתמיד אל האחרונים הקשר לא מגיע או מגיע מאוחר מידי.
  • לפי כמות החניכים תחליטו אם להכין 2 מעגלים קטנים או מעגל אחד ולכמה חניכים כדאי להתקשר בשביל כל העברת קשר. כדי להבטיח את רצף העברת הקשר בין החניכים כדאי להתקשר לכל חניך רביעי במעגל.
  • כתבו על דף הקשר כללי ברזל להעברת קשר- "קיבלת הודעה? עכשיו התקשר לחניך שאחריך. הוא לא עונה? התקשר לחניך שאחריו וחזור מאוחר יותר לחניך שדילגת עליו. זכור! אם לא תודיע לחבריך על הפעולה הם פשוט לא ידעו עליה…"
  • יש לי חניכים תאומים. יש משהו שכדאי לדעת? כן. אם זה בשבטים גדולים שמתקשרים לפלאפון האישי של החניך, ובמיוחד אם כל אחד לומד בפנימייה אחרת- אז בכלל אל תשים אותם צמודים. אם זה בגילאים שעוד מתקשרים הביתה או שאין להם פלאפונים- שים אותם אחד אחרי השני וכשאתה מתקשר שים לב שאתה לא תמיד מדבר עם אותו חניך…
    תשתדל אליהם להתקשר יותר- כי אמנם מספיק טלפון אחד כדי להודיע את ההודעה אבל יש פה שני חניכים שכיף להם לדבר עם המדריך שלהם…
  • כשאתה מתקשר לחניך להעביר קשר תשתדל להקדים בשיחה להודעה, קודם לשאול לשלומו ואיך היה בבר מצוה של בן דוד שלו שהוא סיפר שהוא נוסע אליה. יש חניכים שמבחינתם הטלפון הזה זו ההזדמנות לספר משהו למדריך שבסניף הם לא מצליחים לתפוס את המדריך שיהיה לרגע "רק שלהם"
  • זוכר את המשחק טלפון שבור? כדי שהקשר לא יהפוך להיות כזה כשמעבירים קשר כדאי להתנסח ברור בהעברת ההודעה,
    להדגיש אם יש משהו שונה ולהשתדל שהכל יכנס במשפט אחד.
    לדוגמא: הפעולה היום בשעה שש וחצי ונפגשים באופן מיוחד בכניסה לישוב!
    אם יש כמה הודעות או הודעה ארוכה ומסובכת אז תציע לחניך להביא דף ועט, אל תסמוך על זה שהוא אומר לך שהוא זוכר הכל, אם הוא יכתוב את זה על דף גם כשהוא יתקשר לחניך שאחריו הוא יציע לו לכתוב את ההודעה.
  • אם ממש יש בעיות בהעברת הקשר, הרגל את החניכים שהחניך שהאחרון ברשימה צריך להרים אליך טלפון ולהגיד שהוא קיבל את ההודעה (אם הקשר אצלכם הוא במעגל אז תגיד לחניכים להעביר מי החניך שצריך להתקשר אליך),
    כשהחניך מתקשר תשאל אותו מה בדיוק עבר כדי לוודא שההודעה עברה בצורה מדויקת.
  • יש לך חניך שאף פעם אי אפשר להשיג אותו? מהאלה שאין להם פלאפון והם אף פעם לא בבית?
    דבר עם החניך ותשאל אותו איך אפשר להשיג אותו, אם משאירים לו הודעה בבית זה מגיע אליו? אולי צריך להודיע לו בחמישי בערב ולא בשישי? אולי כדאי שתצטייד במספר האישי של אחד מהוריו?
    אם לא נמצא פתרון אחר תסכם איתו שעליו להתקשר אליך בימי שני בערב ובשישי כדי להתעדכן מתי הפעולה.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

הם רואים

האם להיות מדריך זה דורש ממני להתנהג בצורה מסוימת? האם ניתן לחיות אחרת ממה שאני מחנך אליו?

דילוג לתוכן