מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וגיבוש
סוג פעילות: משחק
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: קלילה

הדגל

עזרים:
  • דגל לכל קבוצה.
  • שטח מספיק גדול,

אפשר לעשות את בלילה, זה מאתגר ומשדרג את המשחק.

 מהלך המשחק:
  • מחלקים את הקבוצה ל-2 תתי קבוצה, ונותנים לכל קבוצה דגל. על כל קבוצה להקים לעצמה שטח – בסיס שבמרכזו
    נמצא הדגל שלה. אם מישהו מקבוצה אחת נתפס בשטח של הקבוצה השנייה, הוא נחשב שבוי. ניתן לערוך
    חילופי שבויים, או לערוך מבצע להצלתו וחטיפתו מידי הקבוצה היריבה. המשחק מסתיים כאשר אחת הקבוצות מצליחה
    לגנוב את הדגל של הקבוצה היריבה.

 

 

מה אפשר ללמוד מהמשחק:
  1. ע"י נחישות ואמונה בצדקת הדרך שארץ ישראל שייכת לעם היהודי, הצליחו תושבי הארץ לגבור על האויבים למרות מצבם
    הגופני ומספרם המועט. לאורך כל ההיסטוריה של ההתיישבות בארץ ישראל היה מיעוט מספרי כשהאמונה היא
    המרכיב העיקרי – כיבושי יהושע, מרד בר כוכבא, עלייה ראשונה ושנייה.
    אפשר להתמקד בסיפורי ערים: חברון, צפת, ראש פינה ועוד.
  2. חשיבות המסירות והאסטרטגיה – הניצחון לא תמיד מושפע מכמות או כוח אלא מאסטרטגיה וממסירות.
    לדברים יש משמעות גם במעגלים הלאומיים וגם בסניף ובחיים האישיים.
  3. שיתוף פעולה קבוצתי – החשיבות של עבודה ביחד כקבוצה על מנת לכבוש את הדגל. עבודה בקבוצה מאפשרת שילוב כוחות
    אך דורשת גם הקשבה לזולת והתגמשות עם גישות אחרות של חברים. הניצחון הסופי הוא גם הרווח של היכולת
    לעבוד יחד ולא רק לבד.
  4. מצוות פדיון שבויים. נקודות למחשבה ולדיון:
    מה הם המניעים לפדיון שבויים?
    מה המחיר לפדיון שבויים? *

 

*כדי להעמיק את הדיון ראוי להביא מאמרי רבנים בנושא, ניתן לאתר אותם בקלות באתר "דעת" ואתר "ישיבה"
ואף באתר של "הוועד לשחרור יהונתן פולארד".
כמו כן, במאגר ניתן למצוא פעולות וחומרים על הנושא בקטגוריה "בין אדם לחברו" בתת נושא "השבויים והנעדרים"

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

רחל מבכה על בניה

מקור עוסק באישי התנ"ך
גדול היה החורבן שהביאו הבבלים על עמנו. הם כבשו את ארצנו, הרסו ערינו ומושבותינו, העלו את בית המקדש באש ועדיין לא אמרו די

פעולה חדשה באתר
היו הראשונים לראות >>

דילוג לתוכן