חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: אלול ועשרת ימי תשובה
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, עמוקה, קלילה, שבת

שירה חדשה (פעולה)

מטרת הפעולה

החניך יבין שבכל יום התפילה יכולה להיות אחרת, כל יום זה מחדש.

 

 

שלב א’:

נוציא 3 חניכים החוצה, (כדאי לבחור חניכים שלא מתביישים ושידעו להצחיק את השבט) ניתן לכל אחד פתק עם בדיחה
שעליהם לקרוא ולספר בע”פ לכולם, נזהיר אותם לא להראות אחד לשני את הבדיחה.
כל פעם מכניסים חניך אחד ולא אומרים לו שיש את אותה בדיחה לכולם.
כל אחד מספר את אותה בדיחה באופן שונה, מי שמשקיע אנחנו נצחק מהבדיחה שלו אפילו שכבר שמענו.
(כדאי להשקיע ולהביא בדיחה טובה שתתאים לשבט ובאמת יצחקו ממנה)
נשאל את החניכים- מה גורם לנו לצחוק שוב מאותה בדיחה?

 

 

שלב ב’

מראים תמונה עם הרבה פרטים. כל אחד בשבט יתאר לנו מה הוא רואה בתמונה.
למרות שזו אותה תמונה כל אחד שם לב לדקויות אחרות.

(אם עושים את זה ביום חול אפשר לתת לחניכים דפים וכל אחד יכתוב מה יש בתמונה, ואז מבקשים מכולם להקריא
ורואים איך כל אחד מתאר את זה לגמרי שונה מחברו)

נשאל את החניכים- איך זה שכל אחד רואה משהו אחר? מה זה אומר עלינו?

 

 

שלב ג’

נקריא את “הסרט של אתמול” מאת יוני לביא (מובא בקבצים המצורפים)

נעצור לאחר “בעצם בועז צודק… מה בעצם רוצים מאיתנו?”

ונשאל את החניכים-

  • האם גם אנחנו מרגישים שהתפילה היא אותו סרט שצופים בו בתדירות כזו גבוהה?
  • האם בועז צודק?
  • מה הייתם עונים לבועז?

נסיים לקרוא את הקטע.

 

 

שלב ד’

נפתח בחומש דברים כו, טז- “היום הזה ה’ א-לוקיך מצוך לעשות את כל החוקים האלה…”

מה זה “היום הזה”? רק באותו יום היו בנ”י צריכים לקיים את כל החוקים?
רש”י על אותו פסוק: “בכל יום יהיו בעיניך חדשים כאילו בו ביום נצטווית עליהם”

 

 

שלב ה’

נדון עם החניכים-

  • איך אנחנו יכולים לישם את מה שלמדנו על התפילה?
  • איך אפשר שהיא לא תראה לנו כמו “הסרט של אתמול” אלא כחדשה בכל פעם?
  • מה גרם שנצחק מחדש בבדיחות? איך אפשר לקחת את זה לתפילה?
  • מה גרם שבציור כל אחד יראה משהו אחר שאחרים לא שמו לב אליו בכלל? האם גם בתפילה אם נתבונן עוד נמצא עוד דברים שלא שמנו לב אליהם?
  • אילו דברים עוזרים לנו להתחדש בתפילה?

אפשר לחלק לכל חניך דף שכתוב עליו “התפילה שלי”  ולבקש שכל אחד יכתוב את התפילה האישית שלו, עם הדברים שחשוב לו להתפלל עליהם.

את הפתק נציע לחניכים להכניס לסידור האישי שלהם או נשמור ונחלק להם כל פעם לפני התפילה בסניף.

נראה שכאשר מחוברים יותר למה שרוצים להתפלל עליו יותר קל להתפלל.

 

צ’ופר

אפשר לחלק כצ’ופר את שירו של עדי רן המבוסס על דברי רבי נחמן-

צריך האדם לסלק דעתו
בכל יום ובכל פעם
כל מה שעבר עליו
אף על פי שכבר התחיל אין ספור פעמים,
יתחיל כאילו לא התחיל אף פעם-

כי צריך האדם להתחיל מחדש בכל פעם…

 

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן