חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
רעיונות לפעילויות "ערב"

מחלקת הדרכה

נושא: אינטרנט
סוג פעילות: ערבפעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

ערב קורנפלקס

מטרות

החניכים יבינו שלפעמים אנחנו עושים אלילים (מייחסים חשיבות רבה מידי) מדברים מסוימים בחיים שלא שווים את זה. (פלאפון, בגדים, פייסבוק)

 

 

עזרים
  • קורנפלקס
  • חלב
  • קערות
  • כפות
  • דף עם 8 הדיברות
  • נר
  • שקדי מרק
  • מדבקות צהובות.

 

מהלך הפעילות

חשוב להכין את החדר מראש, לעמעם אורות, אם יש חלונות ואור יום אז לכסות בפלקטים. ליצור אוירה שונה.

 

נספר על כת הקורנפלקס (תוכלו להוסיף מדמיונכם הפורה)

היתה ארץ רחוקה שהיה בה שפע של ירקות, פירות, חיות בשביל בשר, לאנשים לא היה חסר דבר.

והגיע היום והיו שנות בצורת,

יבשו מקורות המים, החיות מתו, העצים והשדות קמלו. אנשי הארץ היו בסכנת חיים מיידית.

הם לא ידעו מאיפה יבוא להם סיכוי להמשיך לחיות עד שמישהו מצא ששדות התירס אמנם קמלו אך מהתירס היבש אפשר

לאסוף את הפרי שיבש ואכול אותו ככה. הם קראו לזה קורנפלס.

את הקורנפלס אכלו אנשי הארץ הזו בכל אותה תקופה עד שחזר הגשם לארצם.

אנשי המדינה היו אסירי תודה לקורנפלקס שהציל את חייהם והקימו את כת הקורנפלקס, שלה יש 8 דיברות שהם עיקרי האמונה שלהם.

היום כאות הזדהות עם כת הקורנפלקס, אחרי ששמענו את הסיפור אנו נלמד את הדיברות ונפעל על פיהן.

(למדריך- חשוב לשמור על כל הרצינות כדי להבטיח את הצלחת הפעולה)

והרי 8 הדיברות-

  1. הקורנפלקס קדוש
  2. חובה לענוד את אות הקורנפלקס
  3. הקורנפלקס מכיל הכל
  4. חובה לגדל את כבוד הקורנפלקס
  5. חובה להקריב קורבן תודה לקורנפלקס
  6. אין לערבב את הקורנפלקס בשום דבר, יש לשמור עליו לבד
  7. הקורנפלקס בסיס לכל
  8. אל הקורנפלקס מביא שי צנוע.

לאחר שנקריא כל דיברה נעשה את הפעילות המתאימה לה-

  1. שמים על כף קורנפלקס וצריך ללכת עם הכף בפה בלי שיפול קורנפלקס על הריצפה- אם הוא נופל על הריצפה
    צריך לצעוק בקול גדול, לבכות ולהתחנן שאל הקורנפלקס יסלח לנו.
  2. מדביקים לכולם מדבקה צהובה על המצח. חובה להשאיר אותה עד סוף הפעולה.
  3. תחרות מי מוצא יותר מילים שמורכבות מהאותיות של המילה קורנפלקס.
  4. תחרות בין קבוצות- להכין שיר לכבוד אל הקורנפלקס
  5. כל אחד צריך להביא קורבן לאל הקורנפלקס ולברך אותו (למשל להביא שעון ולברך אותו שיתברכו שעותיו)
  6. מערבבים קורנפלקס בשקדי מרק ובזעקות אומרים לכולם שחייבים להפריד בין הטמא לטהור.
  7. תחרות מי בונה מגדל יותר גבוה
    מקורנפלקס בלי שיפול על הריצפה (תזכורת- אם נופל כולם צריכים לזעוק)
  8. מחלקים לכולם קורנפלקס בקערה ואומרים להם לחכות בשקט להוראות מאל הקורנפלקס, למצוא חיבור פנימי עם ההוראות
    עד שתיגבר אי הנעימות אצל החניכים והם ישאלו אם אולי קצת הגזמנו ושזה מפחיד אותם שזה עבודה זרה ואז נשפוך לכל אחד חלב לקערה
    וניתן לכל חניך כפית ושיאכלו את הקורנפלקס בתיאבון ובכיף,
    תוך כדי האכילה מורידים לכולם את המדבקות הצהובות וזורקים לפח.
שאלות לדיון
  • האם לפעמים יש דברים בחיים שאנחנו מייחסים להם ערך מוגזם כמו שפה העצמנו את הקורנפלקס?
  • אילו דברים יש שאמורים לשרת אותנו ובסוף אנו משתעבדים להם?
  • מה אנו יכולים לעשות כדי להשתחרר מזה?

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

2 תגובות

  1. זו פעולה מעולה! המדריכים שלי העבירו אותה וזה פשוט היה מדהים! נהננו כל כך.
    ממליצה לכולם להעביר את הפעולה:)
    זאת פעולה שווה בטירוף
    ולדעתי יכולה ל״למשוך״ עוד חניכים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן