חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: אינטרנט
תת נושא: אינטרנטתרבותתרבות ופנאי
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

בונים תקשורת חיובית (פעולה שלישית)

זוהי פעולה שלישית מתוך מערך-

לפעולה הראשונה- כוחה של התקשורת

לפעולה השניה- גולשים ברשת

רקע:

כחלק מהמערך הכולל של חודש הארגון בו אנו למדים על בניית חברה אידיאלית המתנהלת על פי ערכי התורה לאור חזון הנביאים העתידי, אנו ערים לכך שיש צורך לחנך, את הציבור הכללי שכעת אינו שומר תורה ומצוות, וכן גם את עצמנו. בימנו בעידן שהמדיה בעלת פריסה רחבה כל כך , אין לך מחנך טוב יותר ויעיל יותר מאשר תקשורת ההמונים הזו. עלינו כפועלים עם אל לשים את דעתינו איך נוכל לגייס אל שורות המאבק במהפיכה האמונית הזו את התקשורת. בפעולה זו נעסוק בחשיבה איך בונים תקשורת חיובית.

 

מטרות הפעולה:
  • החניכים יבינו שביכולתם לחולל מהפכה בתחום התקשורת ולשנות את המצב הקיים ע”י צריכה ועשיית תקשורת חיובית, כל אחד לפי יכולתו.
  • החניכים יחוו עשייה תקשורתית ויישמו את מה שלמדו ושמעו במהלך החודש.

 

עזרים
  • בקבוק מלא במים מלוכלכים
  • דפים וכלי כתיבה
  • כדאי: מצלמת וידאו או מצלמה דיגיטלית

מהלך הפעולה:
  • שלב א’- אני יכול לשנות!
  • שלב ב’- פחות דיבורים, יותר מעשים!

 

שלב א’- אני יכול לשנות!

בשלב הראשון נחלק לחניכים בקבוק מלא במים מלוכלכים, ונסביר להם שהם צריכים שהבקבוק יהיה מלא במים נקיים- מבלי לשפוך את המים שנמצאים בבקבוק.

הדרך לעשות זאת היא ע”י הוספת מים עד שהבקבוק יעלה על גדותיו, ולאט לאט המים שבבקבוק יתחלפו.

ע”י המתודה הזו נסביר לחניכים שאחת הדרכים לשנות מצב קיים היא לעשות הרבה טוב- וככל שיתרבו ערוצי תקשורת שמוסיפים קדושה וטוב בעמ”י- ערוצי התקשורת השליליים ירדו ויתמעטו.

פעולה זו היא גישתו העקרונית של הרב קוק, והיא מתבטאת באמירה:

“הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה, אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה.” ~ (ערפילי טוהר).

כל אחד יכול לעשות משהו, וכל דבר קטן הוא משמעותי. סוג פעולה כזו היא בבחינת “לא עליך המלאכה לגמור ולא אתה בן חורין להבטל ממנה” (אבות ב’ ט”ז).

לאחר מכן, נערוך סבב שבו כל חניך יאמר מה אפשר לעשות כדי להוסיף טוב בתקשורת. בסיום הסבב נניח שני שלטים על הרצפה- על אחד רשום “צריכת תקשורת”, ועל השני רשום “עשיית תקשורת”. נשתדל שהתשובות של החניכים מתחלקות באופן כללי בין שתי הקטגוריות האלה.

נסכם:

יש לנו אפשרות להשפיע בתחום גם ע”י צריכת תקשורת נכונה (אימייל באמצעות ג’ימייל/ שורש, ערוץ אורות/ הידברות בטלוויזיה, אתרי אינטרנט עם תכנים ראויים כמו מכון מאיר/ האתר של התנועה/ ערוץ 7 ועוד) וגם ע”י כניסה לתחום התקשורת – שזה כמובן לא מתאים לכולם (יש היום מסגרות שמכשירות ומעסיקות אנשי תקשורת דתיים וציוניים כדי לשנות את מפת התקשורת כמו- בי”ס עובדה, פרוייקט הטובים לתקשורת, ערוץ אורות).

שלב ב’- פחות דיבורים, יותר מעשים!

נחלק את השבט ל2-5 קבוצות, בהתאם לגודלו של השבט.

כל קבוצה תקבל “פרוייקט תקשורת” אותו היא צריכה להמציא ולהכין בתוך ¾ שעה.

בשל קוצר הזמן- נדגיש לחניכים שגם אם הם לא מספיקים לסיים להכין את הפרוייקט- העיקר שהרעיון יהיה מובנה וגמור.

בסיום הזמן המוקצב נתכנס, וכל קבוצה תציג את הפרוייקט שלה בפני השבט וחבר שופטים (צוות הדרכה, בוגרי הסניף, קומונר…)

את הניקוד נקבע לפי הקריטריונים הבאים:

  • תכנים ראויים, ברמה גבוהה ושימוש בשפה נקייה
  • התנהלות עפ”י תורה- תורת חיים בעז
  • שיתוף פעולה של הקבוצה
  • יצירתיות

הצעות לפרוייקטים:

  • הכנת מהדורת חדשות על השבוע האחרון
  • הכנת תכנית טלוויזיה- חידון/תחרות
  • הכנת עיתון לילדים
  • כתבה לעיתון/לאינטרנט על חודש הארגון
  • צילום סרט עלילתי קצר
  • פרסומת למוצר שמתאים לגיל שלהם

(כדי להוסיף עניין, אפשר לצלם חלק מהדברים, למשל- מהדורת חדשות. צריך לזכור להביא מצלמת וידאו/מצלמה דיגיטלית פשוטה אם מחליטים לצלם)

לאחר הצפייה בכל הפרוייקטים נוכל לתכנן ביחד עם החניכים ערב (אחרי חודש ארגון) שבו נראה לסניף את הפרוייקטים (אפשר לשפץ אותם עד אז…).

אפשר גם להציע לחניכים לערוך תחרות כזו בין כל הסניף אחרי סיום החודש.

לסיום נערוך טקס חלוקת תעודות לשבט על כך שסיימו בהצלחה לימודים תיאורטיים ומעשיים של תקשורת!

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

משחקים

כסאות מוסיקלים

משחק בו מסדרים כיסאות כמספר חברי הקבוצה פחות אחד, בעת מוסכם צריכים לתפוס כסא ומי שנותר ללא כסא מפסיד.

דילוג לתוכן