חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: אחדות וערבות
סוג פעילות: חומרי העשרהסיפור או משלצ'ופרקטעים יפים
מתאים לגיל: חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה, שבת

איך לתקן את העולם?

 

 

מדען אחד, חי כל הזמן מודאג מבעיות העולם, והיה נחוש בדעתו למצוא להן פתרון. הוא העביר ימים ולילות במעבדה שלו כדי למצוא תשובות לספקות שלו.

 

יום אחד, בנו בן ה-7 פלש למקום ההתבודדות שלו, נחוש לעזור לו בעבודתו. המדען, עצבני בגלל ההפרעה, ניסה שהילד ילך למקום אחר. כשראה שזה בלתי אפשרי להוציא אותו משם, חיפש משהו שיוכל לספק לילד תעסוקה, ויסיח את דעתו. הוא הוציא מאיזו חוברת דף עם מפת העולם, גזר אותה להמון חתיכות, ונתן לילד יחד עם גליל נייר דבק, ואמר לו: “אתה אוהב פאזלים, נכון? אז אני אתן לך לתקן את העולם, הנה העולם כולו מפורק, נראה אם אתה יכול לתקן. תעשה את זה לבד לבד”.

 

הוא חשב שלילד יקח ימים עד שיצליח להרכיב את המפה, אבל כמה שעות לאחר מכן, כבר שמע את קולו של בנו קורא לו ברוגע “אבא, סיימתי, הצלחתי להרכיב הכל”. בהתחלה, האב לא האמין: זה לא ייתכן, שבגיל שבע יוכל הילד להרכיב מחדש מפה שמימיו לא ראה!!!

 

אבל הוא הניח את רשימותיו, וניגש לבנו, כשהוא בטוח שהוא הולך לראות עבודה מבולגנת… להפתעתו, המפה הייתה מושלמת, כל החתיכות היו במקומן. איך זה ייתכן? איך הוא עשה את זה?

 

“אתה לא ידעת איך נראה העולם”, אמר המדען לבנו, “איך הצלחת?”. “אבא”, אמר לו הילד, “אני אמנם לא ידעתי איך נראה העולם, אבל כאשר תלשת את הדף מן החוברת, ראיתי שבצדו השני של הדף יש תמונה של אדם. כשנתת לי לתקן את העולם, ניסיתי, אבל לא הצלחתי. זה היה הרגע שבו נזכרתי בתמונה של האדם מהצד השני, הפכתי את כל החתיכות, והתחלתי לתקן את האדם, שאני יודע איך הוא אמור להיות. כשהצלחתי לתקן את האדם, הפכתי אותו, וראיתי שהצלחתי לתקן את העולם…

 

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

שים לב

קטע עוסק במידות.
שים לב לכל מה שאתה עושה.

ילדה עולה במדרגות

תרומה או תצווה? (פעולה)

פעולת חב”ב לשבת חב”ב ארצית (התשפ”ב) בנושא- תרומה או תצווה?
הפעולה מבארת את דילמת תרומת הדם וברעיון העומד מאחוריה. ומסבירה מדוע נחזור לתרום דם רק כשיוחזר הסעיף ‘אבא ואמא’ לטפסים.

דילוג לתוכן