חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
משחקים

מחלקת הדרכה

נושא: אלול ועשרת ימי תשובה
סוג פעילות: ערבפעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: יום חול, קלילה

ערב בית ספר / ערב לימודים

מהלך הפעילות:

נתלה מערכת שעות גדולה בתוך הסניף, עם כל השיעורים ש’נלמד היום’ במהלך הפעולה. אם יש מספר פעילויות הקשורות לאותו שיעור ניתן לכתוב שיעורים כפולים.

 

בין פעילות לפעילות ניתן להשמיע צלצול: לבקש מהחניכים לשיר שיר קבוע שהם אוהבים, או לרקוד את הריקוד של חודש ארגון, אפשר גם לשים דיסק עם שיר מתחלף וכו’.

 

השיעורים:
  • תנ”ך – טריוויה בתנ”ך. כדאי לתת נקודות ופרסים לחניכים שיודעים הכי הרבה. ניתן למצוא שאלות כאן
  • ספורט – מרוץ שליחים / מחניים.
  • אומנות – לעשות יצירה יחד עם החניכים כמו בקבוקי חול צבעוניים, מגנטים, מובייל, שרשראות, חמר ועוד. ניתן למצוא רעיונות כאן
  • ציור – ‘תן קו’, כל קבוצה שולחת בתורה נציג. הנציג מצייר ביטויים שהמדריך נותן לו ועל הקבוצה לנחש מה צייר. בתום דקה עובר התור לקבוצה השניה.
    דוגמאות לביטויים (החניכים הכי יהנו אם יהיו ביטויים שקשורים לשבט או לסניף)
    מאיר פנים, מלח הארץ, לב זהב, מילה בסלע, אוזניים לכותל, עבודת נמלים, אחד בפה ואחד בלב, בא בימים, נחבא אל הכלים, אותו דבר, חודש ארגון, מילא פיו מים
  • חשבון – נותנים תרגיל מסובך ומנצח הראשון שפותר אותו, פלונטר

                      החניכים צריכים לספור עד 30 כך שכל מספר אומר חניך אחד- בלי תיאום מראש / להגיד לפי הסדר. אם שניים אומרים ביחד את המספר, צריך להתחיל מחדש.

                      שבע בום.

  • גיאוגרפיה –
    *מתחלקים ל2 קבוצות ומביאים לכל קבוצה מפה של ארץ ישראל מכוסה בחול. אומרים שם של מקום בארץ והחניכים צריכים לנחש איפה המקום ו’לגרד’ את החול במקום המתאים. הקבוצה שמצליחה כמה יותר מנצחת.
    * כותבים שמות של צמחים לפי הא’-ב’.

     

  • טבע – הוא והיא על צמחים. ניתן למצוא כאן, החניכים צריכים ליצור סמל של אריאל מאבנים וצמחים.
  • מדעים – עושים יחד עם החניכים ניסוי מדעי. דוגמא לניסוי שאפשר לעשות
  • מוזיקה –
    * משמיעים התחלות של שירים והחניכים צריכים לנחש
    * מדריכים שמבינים במחשבים יכולים בתכנת עריכה להפוך את השיר ולהשמיע אותו הפוך
    * ‘לא נפסיק לשיר’ – מתחלקים ל2 קבוצות אומרים מילה וכל קבוצה צריכה להגיד בתורה שיר המכיל את המילה הזו. הקבוצה שנתקעת מפסידה.
  • היסטוריה – מחלקים את החניכים לשתי קבוצות ולכל קבוצה נותנים מספר אירועים היסטוריים. על החניכים צריכים לסדר אותם לפי הסדר הנכון במהירות האפשרית.

    למדריך: כדאי בסוף המשחק לכתוב שנים ליד האירועים כדי לתת ידע לחניכים שאוהבים היסטוריה.
    דוגמאות: חורבן בית המקדש הראשון, שיבת ציון, חנוכת בית המקדש השני, סיפור מגילת אסתר, מרד החשמונאים, הורדוס, חורבן בית המקדש השני, מרד בר כוכבא, גירוש ספרד, שואה, הקמת המדינה, מלחמת ששת הימים, מלחמת יום כיפור, הגירוש מגוש קטיף ועוד….

  • אנגלית – כתב חידה בהיבריש – עברית שכתובה באותיות אנגליות (לדוגמא haftaa basnif)
  • הלכה – נלמד הלכות לשון הרע. לוקחים שני חניכים אחד אומר משפט נכון בהלכות לשון הרע והשני שקרי, כל אחד צריך לשכנע את שאר החניכים שהוא צודק. החניכים צריכים לנחש מי הוא החניך הדובר אמת
    משפטים על הלכות לשון הרע
    1. איסור לשון הרע הוא רק אם שיקרת ואמרת דבר רע על חברך (שקר. לשון הרע הוא גם על אמת, אם שיקרת זו הוצאת שם רע)
    2. “האם חיים הוא אדם ישר? אני רוצה לעשות איתו שותפות בעסק” מותר לשאול שאלה זו (אמת)
    3. מותר לרמוז לשון הרע ולא לדבר, כמו למשל לקרוץ הוא להביט על מישהו (שקר)
    4. מותר לספר בגנותו של אדם דברים שבמילא השומעים כבר יודעים אותם (שקר)
    5. אסור לדבר על אירוע מסויים שעלול להזכיר לשומע מצב שבו נגרם לו עוול על ידי פלוני, על ידי כך נגרום לו לדבר עליו לשון הרע (אמת)
    6. מותר לספר בשבח חברו בנוכחות שונאי החבר (שקר, זהו אבק לשון הרע העלול לגרום לשומעים לדבר בגנותו של אותו אדם)
    7. אם מספרים לך לשון הרע אסור להאמין (אמת)
  • עברית – סיפור מצחיק בהמשכים:
    כל חניך מקבל דף ריק וכותב עליו שורה ראשונה של סיפור (שהוא ממציא), מקפל את השורה שכתב וכותב בשורה הבאה (שלא מקופלת) את המילה האחרונה במשפט. לאחר מכן מעבירים את הדפים וכל חניך צריך להוסיף עוד משפט לסיפור כאשר הוא משתמש במילה הראשונה שהקודם לו כתב.

         נותנים מילים פחות מוכרות בעברית עם 4 פירושים כשרק אחד נכון- והחניכים צריכים לזהות- מה הפירוש הנכון של המילה.

  • חינוך- קטע שקשור לתקופה/לחניכים..
  • הפסקת אוכל – הכנת כריכים של ביסקויטים עם שוקולד

 

  • הפסקה – משחקים חיי שרה

 

צ’ופר:

כמה בסה”כ באמת לומדים?!

12 חודשים פחות חודשיים החופש הגדול= 10 חודשים פחות חגי תשרי= 9 חודשים ו-15 ימים פחות חופשת חנוכה= 9 חודשים ו-3 ימים פחות חג פורים= 9 חודשים ו-17 ימים פחות חג פסח= 8 חודשים ו-13 ימים פחות יום העצמאות= 8 חודשים ו-16 ימים פחות חג השבועות= 8 חודשים ו-9 ימים פחות כל השבתות= 7 חודשים ו-16 ימים פחות ימי מחלה= 6 חודשים ו-29 ימים פחות שביתות ועיצומים= 6 חודשים ו-15 ימים פחות טיולים ויציאות מבי”ס= 6 חודשים פחות ימי הבלגן בסוף השנה. ונשאר.. 5 חודשים ו-15 יום 3690 שעות לומדים רק 13 מהיום 1320 שעות פחות שיעורים חופשיים 1300 שעות פחות בריחות מבי”ס 1280 שעות

1280 שעות= 53 יום ו-8 שעות

לומדים בסה”כ: חודש ו-23 יום ו- 8 שעות (חצי מהזמן ממילא לא מקשיבים) אז מה עושים מזה עניין?!?!

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

ילדים עוזרים ומגלים אחריות חברתית

סדנת דרמה

משחקים שונים של דרמה שיוצרים פתיחות וגיבוש בין החניכים בשבט.

דילוג לתוכן