חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחלקת הדרכה

נושא: מצוות
תת נושא: מצוותתורהתורה ומצוות
סוג פעילות: חומרי העשרהסיפור או משל
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה), חב"ב (ט ומעלה), נווה-נחלה (ו-ח)
רמת פעילות: קלילה

“הרגע הגדול בחיים”

הרגע הגדול בחיים 

ג’ון וג’ים עמדו נרגשים לבושים בחליפות החלל הצחורות. הם הביטו זה בעיניי זה מבעד לזגוגית הקסדה מבט ממושך של שותפים למסע.

יום מיוחד היום. יום לו ציפו שנים. היום יעלו שניהם על החללית “אודם 3” וימריאו אל על.

בני משפחותיהם הביטו בהם – אם, אב, אישה, ילדים. כל אחד ניסה לחרות בזיכרונו את דמות אהובו, מתי שוב יפגשו?

טכנאיי מעבורת החלל סיימו את ההכנות האחרונות, בדקו את המנוע, שימנו את החיבורים ובחנו כל פרט ופרט במקומו. היום הם סיימו את תפקידם. לאחר מחקרים ארוכים של שנים, תצפיות על החלל, ניסויים רבים וגם כישלונות, והתוצר – מוכן ומזומן. הם שטפו את ידיהם משמן המכונות ולחצו את ידיהם של ג’ון וג’ים. הם מביטים שוב בבני משפחותיהם, ידידיהם ומכריהם, מנפנפים לשלום מול מצלמות הוידאו של עיתונאי העולם ויוצאים לשליחות המסתורית ביותר – חקר החלל. הם מפנים את גבם ונכנסים פנימה, דלתות ננעלות, טיל השיגור כבר מוכן עוד דקות נותרו. ידיים מונפות לשלום, דמעות נוצצות בעיניים… אפשר ממש לשמוע את הלבבות הדופקים ברטט ולפתע פיצוץ אדיר חותך את הדממה כסכין והחללית נוסקת מעלה ותוך שניות ספורות הופכת לנקודה זעירה ההולכת ונעלמת.

הקהל מתחיל להתפזר, ושם למעלה ג’ון וג’ים מתחילים להתאושש מההלם הראשון. שניהם נצמדים לחלונות החללית ומנסים לעכל את סביבתם החדשה, חלקי עפר מעופפות באוויר גדולות וקטנות, כוכבים נראים קרובים מהרגיל. ג’ים הנווט מתבונן במפת השמיים התלויה מעל מערכת ההובלה של החללית, לפניו לוח ענק של כפתורים, חוטי חשמל וצג שמראה קווים עולים ויורדים כגלים.

לפתע… נשמעת אזעקה עולה ויורדת, אורות אדומים נדלקים ומהבהבים, החללית עוצרת במקומה ולא זזה. מה קרה? ג’ון וג’ים מביטים זה בזה בבהלה – מה קרה? תקלה? מה עושים? אך לאף אחד מהם אין מושג מה לעשות. ג’ון וג’ים מחפשים בקדחתנות אחר ספר הוראות, בכל מקום אפשרי, אך לשווא…

 

 

נשאל את החניכים:

– מה, לדעתם, חשים כעת ג’ים וג’ון?

– מה הם יכולים לעשות?

– מה היה חסר בתהליך השיגור?

יש להניח כי ג’ון וג’ים חשים חוסר אונים… אין הם יכולים לטפל בכלי כה מורכב ומשוכלל ללא הבנה כיצד הוא פעול ועובד. בתהליך השיגור חייב היה להיות ספר ההוראות!

 

נמשיך ונשאל:

– לו תקלה דומה הייתה מתרחשת לרוכב אופניים, מה היה עושה, האם היה מאבד עשתונותיו כגו’ן וג’ים?

רוכב אופניים אינו נדרש לספר הוראות כה מורכב ומסובך, די לו בחוברת דקה עם איורים מעטים שאת חלקם הוא יכול להבין בעצמו מהתבוננות באופניים.

כלומר, אנו מבינים שככל שהמנוע גדול יותר, המורכבות גבוהה יותר ההדרכות לה מפורטות יותר.

 

נשאל את החניכים:

– כמה מצוות מצווים הגויים?

– כמה מצוות מצווים אנו?

נסביר – ‘מנוע’ הקדושה שלנו גדול יותר מזה של הגויים, לכן קיבלנו שש מאות ושלוש עשרה מצוות, בדומה לחוברת עבת הכרס של החללית. הגויים, כדי לגלות את קדושתם, זקוקים לשבע מצוות בלבד, בדומה לחוברת הדקה של אופניים.

נהנתם מהתוכנית? נשמח לתגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

אצלנו זה לא יקרה?

עשר, תשע..שתיים, אחד.
זהו! הגיע היום, הערב זה יהיה…
ספרנו, חיכינו, ציפינו, והנה זה בא. הערב נשב כולנו על הכיסאות ונקרא ביחד את ההגדה.

דילוג לתוכן