מטרת הפעולה:
החניכים יבינו את כוחה של האחדות, ושל שיתוף פעולה בין אחד לשני – בשבט, במשפחה, בחברים וכו'.
עזרים:
-
שוקולית (הבסיס לשוקו).
-
כוסות.
-
חלב (אם זה ביום חול – אפשר חלב פרה, בשבת שהרוב בשריים מומלץ לקחת חלב סויה – אל תגלו לחניכים:)…
-
כיסאות.
שלב א':
פתחו שעון (סטופר). העמידו את החניכים על כיסאות – כל אחד על כיסא / כל 3 על 2 כיסאות (במקרה של חוסר בכיסאות).
אמרו להם להגיע לנקודה מסוימת ללא לרדת מהכיסאות, ובלי ליפול – מי שיגע ברצפה יינתן לחסדי התנינים ויצא מהמשחק (והכיסא שלו לא!)..
אל תגלו להם מה לעשות, רק תמדדו להם זמן ותשמרו על הסדר.
אחרי זמן מסוים שהם לא מצליחים להגיע לפיתרון – תנו להם את הפיתרון הבא: שהאחרון יצטמצם לכיסא של ההוא שלפניו, ויעביר את הכיסא שלו מאחד לשני עד לראשון, והראשון יתקדם על הכיסא שקיבל עתה. שכך יעשו לאט לאט, מעבירים כיסא כיסא, עד שיגיעו לסוף.
* אל תקבעו נקודה סיום רחוקה מדי.
* מומלץ לקבוע נקודה קרובה יחסית, ואם יש להם מרץ לעשות איתם את המשחק הזה שוב ושוב – וכל פעם הם ישתפרו בזמן (תלהיבו אותם!)
* חשוב מאוד: לעודד את החניכים כל הזמן!!!
הסבירו לחניכים עד כמה שהשיתוף פעולה ביניהם יכול לבנות דברים גדולים, כשכל אחד נותן את החלק שלו מצליחים בגדול!!
שלב ב':
חלקו לחניכים את הכוסות עם השוקולית בפנים. תעברו ומזגו להם מים חמים. אמרו להם לשתות. הם יגעלו (לפחות רובם;)),
ואז תמזגו להם את החלב. שישתו את השוקו החם!
הוכחתם להם שכשאנחנו נותנים את חלקנו – כל אחד – יוצא טעים:)!!!
לסיכום:
השיתוף פעולה ביניכם יכול לבנות דברים גדולים, כשכל אחד נותן את החלק שלו מצליחים בגדול!! כל אחד חשוב..
תגובה אחת
אלוף!
אחלה פעולה וסניףף