מחלקת הדרכה

נושא: כללי
תת נושא: כלליתנועת אריאל
סוג פעילות: פעולה
מתאים לגיל: גלעד-הראל (ג-ה)
רמת פעילות: קלילה

מה עושים בתנועת נוער? (פעולה ראשונה)

מתאים ל: שבת


 


 


עמודים נוספים שיכולים לעניין אותך:


הסמל הזה הוא אני (פעולה שניה)


"תורת חיים בעז" (פעולה שלישית)


 


 


 






  • החניכים יבינו כי בתנועה איננו משחקים משחקים סתם, אלא מתחנכים לערכים.


  • החניכים יבינו כי ביכולתם להגשים את הערכים שלמדו.

 






  • שני פאזלים


  • כרטיסים עם מצוות וערכים

 






  • שלב א'- סתם משחק?


  • שלב ב'- הלומד על מנת לקיים…

 




סתם משחק?


נחלק את החניכים לשתי קבוצות וניתן לכל קבוצה פאזל, אותו תצטרך הקבוצה לִבְנוֹת. (אם השבט גדול נוכל להביא יותר משני פאזלים.)


באחד הפאזלים תהיה תמונה ערכית (למשל: ביהמ"ק, ברכות, שבת) ובפאזל השני תהיה תמונה סתמית (למשל: דמויות מוולט דסני ).


ניתן להכריז על תחרות בין הקבוצות, מי תסיים לבנות ראשונה.


 


לאחר ששני הפאזלים יהיו מוכנים נשאל את החניכים:


מה ההבדל בין שני הפאזלים?


האם זה משנה איזה פאזל אנו בונים?


האם בפעולות שלנו יהיו משחקים?


האם אלו משחקים סתמיים?


 


נסכם: בפאזל אחד הייתה תמונה סתמית שלא מלמדת אותנו כלום, לעומת זאת בפאזל השני הייתה תמונה שלִמדה אותנו, הזכירה לנו עניין חשוב מסוים. נכון שאת שני הפאזלים אנו בונים כדי להנות, אך יש יתרון לפאזל ערכי. טוב יותר לשחק במשחק ממנו ניתן גם ללמוד.


וודאי שמותר גם לשחק סתם, אך לא בשביל זה קמה תנועת אריאל (וגם לא תנועות הנוער האחרות). בפעולות שיהיו לנו לא נלמד ידע כמו בבית-הספר, אבל נלמד מידות וערכים שיעזרו לנו להיות טובים יותר (נכון שגם בביה"ס עושים זאת). לא נלמד עם ספרים ומחברות כמו בביה"ס, נלמד בעזרת משחקים ופעילויות מהנות. לכן פעמים רבות בפעולות שיהיו לנו אנו נשחק איזשהו משחק ולאחר מכן נחשוב יחד מה אנו לומדים מהמשחק הזה.


 


 




הלומד על-מנת לקיים…


נאמר לחניכים: אנו בתנועה לא לומדים סתם. אנו לומדים דברים אותם אנו יכולים לבצע. גם עכשיו כשאנו צעירים וגם כשנגדל. עכשיו נתחלק לקבוצות. כל קבוצה תקבל כרטיס עם ערך (עניין חשוב) מסוים ותחבר הצגה כיצד היא מגשימה אותו בחיי היום-יום.


ערכים אפשריים:


ישוב ארץ ישראל, תפילה, צדקה, כבוד הורים, גמילות חסדים, ואהבת לרעך כמוך, וויתור, קיום מצוות בשמחה.


 


 




לאחר שהחניכים יציגו את ההצגות נסכם:


למדנו היום שתנועת הנער לא נועדה רק למשחקים. התנועה מחנכת את החניכים למידות ולערכים. כדי ללמוד את המידות ואת הערכים השונים אנו נשחק, נציג, נבצע משימות שונות ונשמע סיפורים. אמנם לפעמים נשחק יחד סתם, כדי שיהיה לנו נעים וטוב, אך בד"כ לא נשחק סתם. בעזרת המשחקים והסיפורים אנו נלמד כל מיני עניינים חשובים שיעזרו לנו להיות טובים יותר.


 


 

 


הערה למדריך: השתמשנו כאן במלים כמו: ערכים, הגשמה, תנועת נוער. לא בטוח שהמילים הללו יהיו מובנות לחניכיך. אם נראה לך שהחניכים לא מבינים למה אתה מתכוון הסבר להם במילים חלופיות, או למד אותם את משמעות המושג.


 


 


 


 


 


תיוג: תנועת נוער, אריאל, תנועת אריאל, תנועת הנוער אריאל, ערכים, הכיף בסניף, כיף או ערכים, מה עושים בסניף?, סניף, הגשמה, ללמוד ערכים בסניף, הסניף הוא לא רק כיף, משחקים בסניף, המשחקים בסניף, הסניף הוא לא רק בשביל הכיף, מה מטרת הסניף, מה מקבלים מעבר לכיף בסניף, להנות בסניף, למה אני בא לסניף.

קבצים מצורפים

לפעולה זו לא צורפו קבצים

פוסטים נוספים

ספיישל מפקדים

חופשי, הקשב, עמוד דום, עמוד נוח, שבת שלום, מדריכות ערוכנה המפקד, לשירת המנון התנועה, תפילת מנחה..
נמאס ממפקדים משעממים? הנה כמה רעיונות להוסיף עניין..

איך בונים הצגה?

איך לבנות הצגה שתתאים לחניכים שלי?
למה צריך לשים לב בבנית ההצגה ובעבודה עם החניכים?
דביר עמיאור נותן טיפים חשובים.